فکر به فردی دیگر حین نزدیکی با همسر
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

فکر به فردی دیگر حین نزدیکی با همسر

فکر به غیر همسر در حین رابطه جنسی

  فکر به غیر همسر در حین رابطه جنسی

رسول اللّه‏ صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم

- فی وَصِیَّتِهِ لِعَلِیٍّ علیه‏السلام: یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ فی أوَّلِ الشَّهرِ ووَسَطِهِ وآخِرِهِ ؛ فَإِنَّ الجُنونَ وَالجُذامَ وَالخَبَلَ لَیُسرِ عُ إلَیها وإلى وَلَدِها .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ بَعدَ الظُّهرِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ فی ذلِکَ الوَقتِ یَکونُ أحوَلَ ، وَالشَّیطانُ یَفرَحُ بِالحَوَلِ فِی الإِنسانِ .
یا عَلِیُّ ، لا تَتَکَلَّم عِندَ الجِماعِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ لا یُؤمَنُ أن یَکونَ أخرَسَ ، ولا یَنظُرَنَّ أحَدٌ إلى فَرجِ امرَأَتِهِ ، وَلیَغُضَّ بَصَرَهُ عِندَ الجِماعِ ، فَإِنَّ النَّظَرَ إلَى الفَرجِ یورِثُ العَمى فِی الوَلَدِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ بِشَهوَةِ امرَأَةِ غَیرِکَ ؛ فَإِنَّی أخشى إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ أن یَکونَ مُخَنَّثا ، أو مُؤَنَّثاً مُخَبَّلاً .
یا عَلِیُّ ، مَن کانَ جُنُبا فِی الفِراشِ مَعَ امرَأَتِهِ فَلا یَقرَاَالقُرآنَ ، فَإِنّی أخشى أن تَنزِلَ عَلَیهِما نارٌ مِنَ السَّماءِ فَتُحرِقَهُما .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ إلاّ ومَعَکَ خِرقَةٌ ومَعَ أهلِکَ خِرقَةٌ ولا تَمسَحا بِخِرقَةٍ واحِدَةٍ فَتَقَعَ الشَّهوَةُ عَلَى الشَّهوَةِ ؛ فَإِنَّ ذلِکَ یُعَقِّبُ العَداوَةَ بَینَکُما ، ثُمَّ یُؤَدّیکُما إلَى الفُرقَةِ وَالطَّلاقِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ مِن قِیامٍ ؛ فَإِنَّ ذلِکَ مِن فِعلِ الحَمیرِ ، فَإِن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ کانَ بَوّالاً فِی الفِراش کَالحَمیرِ البَوّالَةِ فی کُلِّ مَکانٍ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ فی لَیلَةِ الأَضحى ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ لَهُ سِتُّ أصابِعَ ، أو أربَعُ أصابِعَ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ تَحتَ شَجَرَةٍ مُثمِرَةٍ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ جَلاّداً قَتّالاً ، أو عَریفاً .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ فی وَجهِ الشَّمسِ وتَلَألـُئِها إلاّ أن تُرخِیَ سِترا فَیَستُرَکُما ؛ فَإِنَّهُ أن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ لا یَزالُ فی بُؤسٍ وفَقرٍ حَتّى یَموتَ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ بَینَ الأَذانِ وَالإِقامَةِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ حَریصاً عَلى إهراقِ الدِّماءِ .
یا عَلِیُّ : إذا حَمَلَتِ امرَأَتُکَ فَلا تُجامِعها إلاّ وأنتَ عَلى وُضوءٍ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ أعمَى القَلبِ بَخیلَ الیَدِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَکَ فِی النِّصفِ مِن شَعبانَ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ مَشؤوماً ذا شَأمَةٍ فی وَجهِهِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَکَ فی آخِرِ دَرَجَةٍ مِنهُ إذا بَقِیَ یَومانِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ عَشّارا ، أو عَونا لِلظّالِمینَ ویَکونُ هَلاکُ فِئامٍ مِنَ النّاسِ عَلى یَدَیهِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَکَ عَلى سُقوفِ البُنیانِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ مُنافِقاً مُرائِیاً مُبتَدِعا .
یا عَلِیُّ ، إذا خَرَجتَ فی سَفَرٍ فَلا تُجامِع أهلَکَ مِن تِلکَ اللَّیلَةِ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یُنفِقُ مالَهُ فی غَیرِ حَقٍّ ، وقَرَأَ رَسولُ اللّه‏ِ صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم : « إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُواْ إِخْوَ نَ الشَّیَـطِینِ » .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَکَ إذا خَرَجتَ إلى سَفَرٍ مَسیرَةَ ثَلاثَةِ أیّامٍ ولَیالیهِنَّ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ عَونا لِکُلِّ ظالِمٍ عَلَیکَ . . .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَکَ فی أوَّلِ ساعَةٍ مِنَ اللَّیلِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ لا یُؤمَنُ أن یَکونَ ساحِرا مُؤثِرا لِلدُّنیا عَلَى الآخِرَةِ .

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم

- در سفارش به امام على علیه‏السلام: اى على! در آغاز ، میان و پایان ماه با همسرت نزدیکى مکن ، که دیوانگى ، جذام و تباهْ‏مغزى ، بسیار زود به سراغ وى و فرزندش مى‏آید .
اى على! بعد از ظهر با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر در آن هنگام ، میانتان فرزندى تقدیر شود ، کژْ چشم خواهد بود و شیطان ، از کژْ چشمى انسان ، شادمان مى‏شود .
اى على! به هنگام آمیزش ، سخن مگوى ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، اطمینانى نیست که لال نباشد . هم مبادا کسى از شما بر شرمگاه زن خویش بنگرد ؛ بلکه باید به هنگام آمیزش ، دیده فرو هِلَد ؛ چرا که نگریستن به شرمگاه ، کورى را در فرزند بر جاى مى‏نهد .
اى على! با هوس به زنى غیرِ همسر خود ، با زن خویش آمیزش مکن ؛ زیرا از این بیم دارم که اگر برایتان فرزندى تقدیر شود ، زنْ‏صفت ، یا ماده و تباهْ مغز باشد .
اى على! هر کس جنب با همسر خویش در بستر باشد ، نباید قرآن بخواند ؛ چه ، از این بیم دارم که از آسمان ، آتشى بر آنها فرود آید و آنان را بسوزا نَد .
اى على! با همسرت آمیزش مکن ، مگر آن که هر کدامتان دستمالى داشته باشید . خود را با پارچه‏اى مشترک ، پاک نکنید که شهوت بر شهوت واقع مى‏شود و این کار ، دشمنى میان شما را در پى مى‏آورد و کارتان را به جدایى و طلاق مى‏کشانَد .
اى على! ایستاده با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که این کار ، کارِ خران است ؛ و اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، ادرار کننده در بستر باشد ، چنان که خران در هر مکانى پیشاب مى‏ریزند .
اى على! در شب عید قربان با همسرت نزدیکى مکن ؛ زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، شش انگشت یا چهار انگشت خواهد داشت .
اى على! در زیر درختى میوه‏دِه با همسرت آمیزش مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، جلاّد ، قاتل یا عریف خواهد بود .
اى على! در زیر نور خورشید و تابش آن با همسرت نزدیکى مکن ، مگر این که پرده‏اى آویخته باشى که شما را مى‏پوشاند ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود تا پایان عمر در تیره‏بختى و تهى‏دستى خواهد بود .
اى على! میان اذان و اقامه با همسرت نزدیکى مکن ؛ زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، به خونریزى علاقه‏مند خواهد بود .
اى على! اگر همسرت باردار شد ، با او آمیزش مکن ، مگر آن که با وضو باشى ؛ زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، کورْدل و ناخنْ‏خشک خواهد بود .
اى على! در نیمه شعبان با همسرت نزدیکى مکن ، زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، بدْشگون خواهد بود و نشانى سیاه بر چهره خواهد داشت .
اى على! با همسرت در آخرین روزهاى پاکى و در حالى که تنها دو روز از او مانده باشد ، نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، عشّار یا یاورِ ستمگران خواهد بود و توده‏هایى از مردم به دست او به کام مرگ خواهند رفت .
اى على! بر پشتِ بام خانه با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، منافق ، ریاکار و بدعت‏گذار خواهد بود .
اى على! چون آهنگ سفر کردى ، آن شب با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، دارایى خویش را در غیر حق خرج خواهد کرد . (آن‏گاه ، پیامبر صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم این آیه را خواند :) «ولخرج‏ها، برادران شیاطین‏اند» .
اى على! چون روانه سفرى شدى ، تا مسافت سه شبانه روز ره پیمودن ، با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، یار هر ستمگرى خواهد بود که بخواهد به تو ستمى برساند .
اى على! در نخستین ساعت شب ، با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، اطمینانى نیست که ساحر و از آنان که دنیا را بر آخرت بر مى‏گزیند ، نباشد .

الإسراء : 27 .کتاب من لا یحضره الفقیه ، جلد 3 ، صفحه 552 ، حدیث 4899 ، علل الشرائع ، صفحه 515 ، حدیث 5 ، الاختصاص ، صفحه 132 ، مکارم الأخلاق ، جلد 1 ، صفحه 456 ، حدیث 1552 کلّها عن أبی سعید الخدری ، بحار الأنوار ، جلد 103 ، صفحه 281 ، حدیث 1 ، دانش نامه احادیث پزشکی : 1 / 604 شیخ صدوق رحمه‏الله مى‏گوید: مقصود از این نهى، خواندن سوره‏هاى داراى سجده واجب است، نه غیر آن.عریف ، به معانى مختلفى آمده است ، از جمله : کارگزار قوم ، و آن که پایین‏تر از رئیس است و یا رئیس قوم . به‏هرحال ، این واژه در عصر صدور روایت ، منصبى دولتى بوده که مذموم شمرده شده است و در روایتى آمده است : «العرفاء فى النار» (ر. ک: لغت‏نامه دهخدا) .امورى که در این روایت به‏عنوان حکمتِ نهى از آمیزش جنسى در اوقات یاد شده ، آمده ، به‏نحو اقتضاست ، نه علّت تامّه تا موجب شبهه جبر گردد . همچنین است آنچه که در روایات بعدى ، درباره زمان مناسب آمیزش جنسى مى‏آید .

منبع: http://www.hadithcity.com/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : 13 مرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی