دانلود پروژه بررسي انواع سنسور و اهميت کاربرد آنها
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

پروژه بررسي انواع سنسور و اهميت کاربرد آنها

 

در این پروژه به اهمیت کاربرد سنسورها و انواع سنسورهای موجود در صنعت پرداخته شده است.حسگر یا سنسور المان حس کننده ای است که کمیتهای فیزیکی مانند فشار، حرارت، رطوبت، دما، و … را به کمیتهای الکتریکی پیوسته (آنالوگ) یا غیرپیوسته (دیجیتال) تبدیل می کند. در واقع آن یک وسیله الکتریکی است که تغییرات فیزیکی یا شیمیایی را اندازه گیری می کند و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می نماید. سنسورها در انواع دستگاههای اندازه گیری، سیستمهای کنترل آنالوگ و دیجیتال مانند PLC مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد سنسورها و قابلیت اتصال آنها به دستگاههای مختلف از جمله PLC باعث شده است که سنسور بخشی از اجزای جدا نشدنی دستگاه کنترل اتوماتیک و رباتیک باشد. سنسورها اطلاعات مختلف از وضعیت اجزای متحرک سیستم را به واحد کنترل ارسال نموده و باعث تغییر وضعیت عملکرد دستگاهها می شوند.

سنسورها جهت تبدیل عوامل فیزیکی مانند حرارت ، فشار ، نیرو ، طول، زاویه چرخش، دبی و غیره به سیگنالهای الکتریکی بکار برده می شوند و به همین منظور سنسورهای مختلفی که قابلیت ‌تبدیل این عوامل را به جریان برق دارا می باشند، ساخته شده اند.با پیشرفت سریع تکنیک اتوماسیون و پیچده تر شدن پروسه های صنعتی و کاربرد روز افزون این شاخه از تکنیک نیاز شدیدی به کاربرد سنسورهای مختلف که اطلاعات مربوط به عملیات تولید را درک و براساس این اطلاعات مقتضی صادر گردد، احساس می شود.

دانلود پروژه بررسي انواع سنسور و اهميت کاربرد آنها

 

سنسورها به عنوان اعضای حسی یک سیستم، وظیفه جمع آوری و با تبدیل اطلاعات را به صورتی که برای یک سیستم کنترل و با اندازه گیری قابل تجزیه و تحلیل باشد به عهده دارند . در سالهای اخیر سنسورها به صورت یک عنصر قابل تفکیک سیستمهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و پیشرفت سریعی در جهت جوابگویی به تقاضاهای صنعت در این شاخه از علم الکترونیک انجام پذیرفته است .

لینک دانلود"


دانلود پروژه بررسي انواع سنسور و اهميت کاربرد آنها

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395برچسب:,پروژه سنسور,پروژه سنسور گاز,پروژه سنسور التراسونیک,پروژه سنسور تشخیص رنگ,پروژه سنسورها,پروژه سنسور گاز با Avr,پروژه سنسور اثر انگشت,پروژه سنسور دما,پروژه سنسور نوری,پروژه سنسور فشار,پروژه سنسور نشت گاز,پروژه با سنسور گاز,دانلود پروژه سنسور گاز,پروژه ساخت سنسور گاز,پروژه سنسور تشخیص گاز,پروژه در مورد سنسور گاز,پروژه با سنسور التراسونیک,دانلود پروژه سنسور تشخیص رنگ,مقاله سنسور تشخیص رنگ,پروژه سنسورهای خودرو,پروژه سنسورهای فیبر نوری,پروژه سنسورهای نوری,پروژه سنسورهای هوشمند,پروژه سنسورهای حرارتی,دانلود پروژه سنسورها,پروژه در مورد سنسورها,پروژه در مورد سنسورهای نوری,پروژه درباره سنسورها,پروژه های سنسور گاز دانلود پروژه های عملی با Avr,پروژه با سنسور اثر انگشت,مقاله سنسور اثر انگشت,پروژه سنسور دما با Lm35,پروژه سنسور دما و رطوبت,پروژه سنسور دما Lm35,پروژه گلخانه سنسور دما رطوبت,دانلود پروژه سنسور دما,پروژه ساخت سنسور دما,پروژه در مورد سنسور دما,پروژه سنسور نوری Pdf,دانلود پروژه سنسور نوری,پروژه با سنسور نوری,دانلود پروژه سنسورهای نوری,پروژه سرعت سنج با سنسور نوری,پروژه با سنسور فشار,دانلود پروژه سنسور فشار,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی