دانلود گزارش تخصصی راههایی برای ایجاد انگیزه ی خواندن و یادگیری درس تاریخ
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 15     کد محصول :6793      حجم فایل:30,23 KB      نوع فایل :rar 

 


 

گزارش تخصصی  درس تاریخ

دانلود گزارش تخصصی راههایی برای ایجاد انگیزه ی خواندن و یادگیری درس تاریخ
چکیده:
تاریخ یکی از بهترین و مهمترین منابع تعلیم و تربیت است.نظام تربیتی کشورها بر درونی شدن ارزشهای انسانی از قبیل عدالت طلبی-میهن دوستی-سخت کوشی-علم آموزی و درست کرداری تاکید دارند.مطالعه منابع تاریخی نظیر سفر نامه ها –خاطرات-زندگی نامه ها-کتابهای مقدس و…….هر کدام حاوی نکته هائی از سجایای والای انسانی هستند که موجب بهره مندی فرا گیران از اندرزهای اخلاقی میگردند{این منابع به دلیل ارتباط مستقیم و موثری که با زندگی واقعی و شخصیت های حقیقی دارندآموزه های عملی را عرضه میکنند و به دلیل باور پذیری اثر یخشی بیشتری در انتقال صفات انسانی دارند}آشنایی با گذشته پر افتخار احساس مباهات و تمایل به پیشرفت را در دل نو جوانان و جوانان بیدار میکند و به ایشان انگیزه و اعتماد به نفس میبخشد از طرفی تاریخ به آنان یادآوری میکند که ساختار قدرت همواره در تغییر است.

مقدمه:
تاریخ هر ملتی، نمادی از هویت آنان است که در شکل‌گیری شخصیت و هویت جوانانش، نقش اساسی خواهد داشت. تاریخ یکی از مهم‌ترین و بهترین مآخذ تعلیم و تربیت برای انسان‌هاست و همانطور که گفته شده «هیچ قسمتی از فرهنگ یک جامعه به اندازهی تاریخ در هویت بخشی مؤثر نیست».
این مسئله تنها با آموزش درست تاریخ میسر می‌شود. و در این راه باید دانش‌آموزان را به گونه‌ای جذب درس تاریخ و فلسفهی حاکم بر آن کرد که بعد از پایان درس، آنان خود به دنبال چرایی مسائل بروند و به غور و تحقیق در امور بپردازند.
در ارائهی درس تاریخ، چه به صورت سنتی و یا شکل نوین آن، باید روحیهی کنجکاوی، حقیقت‌جویی و دنبال کردن دلایل، علت‌ها و نتایج تاریخی و نقش آن‌ها را در زندگی حال و آیندهی دانش‌آموزان ایجاد کنیم؛ و کاربرد تاریخ برای حال و آینده را واقعاً در روح و جان آن‌ها و کسانیکه تاریخ را تنها حدیث گذشتگان (مردگان) می‌پندارند، به صورت علمی و کاربردی تقویت کنیم.
«آنچه انسان امروز از تاریخ می‌تواند آموخت شناخت خویش است شناخت معنی حیات خویش در واقع…تاریخ تنها محدود به دنیای حاضر- زمان جاری- هم نیست؛ با دنیای گذشته و با آنچه در آینده خواهد بود نیز پیوند اتصال دارد. و …» ۲
درس تاریخ در طی سالهای اخیر شاید برای اولین بار با رویکرد روشمداری و پیوند دادن مباحث تاریخ با زندگی روزمرهی دانش‌آموزان، با طرح مباحث متفاوت و متنوع جهت بیان جایگاه و نقش زندگی تاریخی انسان‌ها در رویکرد پژوهش در تاریخ و ارتباط تاریخ با علوم دیگر تدوین و تألیف شده است. که می‌توان این امر را نوید بخش تحولی در چگونگی تنظیم کتب درسی بحساب آورد.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی راههایی برای ایجاد انگیزه ی خواندن و یادگیری درس تاریخ


دانلود گزارش تخصصی راههایی برای ایجاد انگیزه ی خواندن و یادگیری درس تاریخ


لیست کلیه اقدام پژوهی. گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

 

برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید:


پکیج شماره 1 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون



 

 

پکیج شماره 2 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون



 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1396برچسب:,گزارش تخصصی دبیر تاریخ,گزارش تخصصی درس تاریخ,گزارش تخصصی تاریخ,گزارش تخصصی تاریخ دبیرستان,گزارش تخصصی دبیر تاریخ متوسطه دو,گزارش تخصصی درس تاریخ متوسطه دو,گزارش تخصصی معلم تاریخ متوسطه دو,گزارش تخصصی دبیر تاریخ مقطع متوسطه دو,گزارش تخصصی تخصصی دبیر تاریخ دوم دبیرستان,گزارش تخصصی درس تاریخ دوم دبیرستان,گزارش تخصصی دبیر تاریخ سوم دبیرستان,گزراش تخصصی درس تاریخ سوم دبیرستان,گزارش تخصصی مخصوص دبیر تاریخ,گزارش تخصصی مخصوص ارزشیابی دبیر تاریخ,گزارش تخصصی دبیر تاریخ بصورت ورد,گزارش تخصصی درس تاریخ بصورت ورد,گزارش تخصصی معلم,20نمونه گزارش تخصصی, دانلود گزارش تخصصی دبیران تاریخ, دانلود گزارش تخصصی درس تاریخ, دانلود گزارش تخصصی و اقدام پژوهی تاریخ, درسی فایل, سایت معلم گزارش تخصصی تاریخ, نمونه گزارش تخصصی, نمونه گزارش تخصصی جذاب کردن و ساده کردن تاریخ شناسی, کافینت معلم گزارش تخصصی تاریخ, گزارش تخصصی, گزارش تخصصی تاریخ, گزارش تخصصی تاریخ دبیرستان, گزارش تخصصی جذاب کردن درس تاریخ, گزارش تخصصی دبیر تاریخ,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی