دانلود مقاله سیستمهای اطلاعات بیمارستان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

   تعداد صفحات: 35     کد محصول :2879      حجم فایل:427,14 KB      نوع فایل :rar 

 


 

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 اهداف سیستمهای اطلاعات بیمارستانی

         هدف از این سیستمها پشتیبانی از فعالیتهای بیمارستانی در سطوح عملی ، تاکتیکی و استراتژیک می باشد.به عبارت دیگر استفاده از سخت افزارها و نرم افزارهای کامپیوتری جهت جمع آوری ، ذخیره سازی ،پردازش ،بازخوانی و برقراری ارتباط با اطلاعات اداری در تمامی فعالیتهای بیمارستانی و بر آوردن تمام نیازهای مخاطبان می باشد .واقعیت اين است که امروزه یک بیمارستان نمی تواند همچنان بصورت سنتی کار پروسه پرونده بستری یا سرپائی بیمار را انجام دهد ، بنابراین برای افزایش دقت و تسریع در ارائه خدمات به بیمار ، تسريع در تشکيل و گردش پرونده دربيمارستان ، بازيابي سريع پرونده براي اهداف گوناگون همچون تحقيقات و مطالعه دانشجويان ذيربط و امکان استفاده آسان از مدارک پزشکي و... وجود HIS درهر بيمارستاني ضروری است. HIS تمامی این مسائل را برای بیمارستان حل می کند و بیمارستان را از یک سازمان سنتي به یک مرکز مدرن درمانی تبدیل می کند. البته سيستم اطلاعات بيمارستاني فقط در مسائل درماني خلاصه نمي شود. آنچه مسلم است بيمارستان سازماني متشكل از بخشها و واحدهاي كلينيكي و پاراكلينيكي است كه در كنار واحدهاي پشتيباني مجموعه واحدي را تشكيل داده و هدف مشخصي را دنبال مي كند. واحدهاي پشتيباني كه تحت عنوان MIS معروفند، زنجيروار به واحدهاي درماني متصل و همگي در راستاي ارائه خدمات به بيمار فعاليت مي كنند. بنابراين درمان و پشتيباني مكمل هم بوده و بعبارتي ساده تركيب HIS و MIS تشكيل سيستم كامل HIMS كه از آن بهHMIS نيز نام برده شده را مي دهند. سيستمي كه كل سازمان يعني بيمارستان را تحت پوشش خود قرار مي دهد.

مزیتهای HIS در فرایندهای بیمارستانی

  • ارتقاء سطح کارایی
  • استفاده از فن آوریهای کامپیوتری
  • حذف رویه های تکراری و غیر ضروری
  • مدیریت زمان (پائین آوردن زمان پذیرش ، زمان ترخیص ، زمان انتقال بیمار ، زمان ORDER  نویسی پزشكان و درخواستهای پاراکلینیکی ، زمان اخذ جوابها ، زمان مراجعه به اطلاعات قبلی پرونده)
  • بالا بردن میزان دقت در درج اطلاعات و درخواستها که در حالت دستی ناخوانا و ... هست
  • تسریع ارتباطات بین بخشی و در نهایت بالابردن میزان رضایت بیمار
  • ارائه خدمات بهتر ، دریافت آمار و گزارشات روزانه و زمانی
  • اطلاع از وضعیت درآمد و هزینه بیمارستان
  • تنظیم و تعدیل نیروها ی انسانی
  • بهبود کیفی وضع خمات درمانی
  • استخراج آمار واطلاعات با روشهای سریعتر
  • برقراری ارتباط با سیستمهای پزشکی
  • رسیدن به یک بانک اطلاعاتی توزیع شده در سطح کشور و ایجادارتباط با شبکه های بهداشت جهانی

تاریخچه

        یک سیستم اطلاعات بیمارستانی یا HIS ، عبارت است از یک سیستم کامپیوتری که برای مدیریت کلیه اطلاعات مربوط به بیمارستان اعم از اداری یا پزشکی ، به منظور کمک به مشاغل حرفه ای سلامت ، در انجام کارهایشان بطور موثر و کارآ طراحی می شود. سیستم اطلاعات بیمارستانی برای اولین بار در سال 1960 رشد و توسعه یافت و اکنون یکی از ضروری ترین بخش در مدیریت اطلاعات بیمارستان و اداره امور بیمارستانی به حساب می آید. در ابتدا سیستمها شامل کامپیوترهای مرکزی بودند که در انتهای پایانه ای به هم متصل می شدند. امروزه توسط میکروکامپیوترها  کامپیوترهای شخصی یا PC  تحت شبکه درآمده اند. سیستمها ، مسائل مربوط به بیماران و مدیریت و نگهداری کالاهای مورد نیاز بیمارستان را در کنترل دارند. امروزه سیستم اطلاعات بیمارستانی کلیه درخواستهای بالینی ، مالی و مدیریتی را یکپارچه و متمرکز کرده اند. به همین خاطر این سیستم ، سیستمهای پردازش اطلاعات بیمارستانی نیز نامیده می شوند.


لینک دانلود:


دانلود مقاله سیستمهای اطلاعات بیمارستان




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 7 تير 1396برچسب:,دانلود مقاله سیستم اطلاعات بیمارستان,دانلود مقالات ترجمه شده سیستم اطلاعات بیمارستان,مقاله سیستم اطلاعات بیمارستانی,مقاله سیستم اطلاعات بیمارستان,مقالات سیستم اطلاعات بیمارستانی,مقاله درباره سیستم اطلاعات بیمارستانی,مقاله سیستم های اطلاعاتی بیمارستان,مقاله در مورد سیستم اطلاعات بیمارستانی,مقاله ای کامل درباره سیستم اطلاعات بیمارستانی (his),مقاله ای کامل درباره سیستم اطلاعات بیمارستانی,سيستم اطلاعات بيمارستاني His,سیستم اطلاعات بیمارستانی His,سیستم اطلاعات بیمارستان His,سیستم اطلاعاتی بیمارستان His,مقاله ای کامل درباره سیستم اطلاعات بیمارستانی (his),سيستم اطلاعات بيمارستاني,سیستم اطلاعات بیمارستانی,سیستم اطلاعات بیمارستانی چیست؟,سیستم اطلاعات بیمارستانی Pdf,سیستم اطلاعات بیمارستانی+ppt,سیستم اطلاعات بیمارستانی در ایران,سیستم اطلاعاتی بیمارستانی,سیستم اطلاعات بیمارستانی شفا,سیستم اطلاعات بیمارستانی تیراژه,سیستم اطلاعات بیمارستان Pdf,سیستم اطلاعاتی بیمارستان,سیستم اطلاعاتی بیمارستان ها,سیستم اطلاعات بیمارستان,سیستمهای اطلاعاتی بیمارستانی,سیستم اطلاعات بیمارستان چیست,سیستم های اطلاعاتی بیمارستان,سیستم های اطلاعاتی بیمارستان ها,سیستم های اطلاعاتی در بیمارستان,مقاله سیستم های اطلاعاتی بیمارستان,سيستم اطلاعاتي بيمارستاني,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی