دانلود مقاله انواع دریبل در بسکتبال
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

همراه با تصویر{شکل}

انواع دریبل کردن

با توجه به شرایط مهاجم و مدافع، دریبل کردن انواع مختلفى دارد که هر یک داراى خصوصیات ویژه و کاربردهاى گوناگون است :

مهارت دریبل کنترلى

- کاربرد دریبل کنترلى :

از این نوع دریبل، در هنگام مقابله با مدافع مستقیم، نفوذ به سمت حلقه، تغییر مسیرها، چرخش‌ها و نیز در هنگام حفظ توپ، استفاده مى‌شود (شکل - مهارت دریبلى کنترلی) .

مهارت دریبلى کنترلى

- شرح مهارت دریبل کنترلى :

دست‌ها :

در این نوع دریبل، دست با انگشتان باز، کاملاً بالاى توپ قرار مى‌گیرد . دست دیگر به‌عنوان حمایت‌کننده با آرنج خمیده در مقابل بدن قرار دارد . تغییرات زاویه‌اى ساعد و بازو، بسیار کم و سرعت حرکت مچ، زیاد است .

پاها :

در هنگام مقابله با مدافع، زانوها کمى خم و مرکز ثقل، به زمین نزدیک مى‌شود .

توپ :

محل برخورد توپ با زمین، کنار و نزدیک بدن است . (در حالت ساکن بهتر است پاى سمت راست دریبل کمى عقب‌تر باشد تا از برخورد توپ با پا جلوگیرى شود) مهاجم بهتر است هنگام دریبل کردن، بین مدافع و توپ قرار گیرد . ارتفاع توپ، در حدود زانوها است .

مهارت دریبل قدرتى

- کاربرد دریبل قدرتى :

از این نوع دریبل، براى انتقال توپ از زمین دفاعى به زمین حمله در شرایطى که دریبل‌کننده داراى یک مدافع مستقیم باشد، استفاده مى‌شود . هدف مهاجم نفوذ نیست و هدف مدافع هم صرفاً ایجاد سد، مزاحمت، تأخیر در انتقال توپ به سمت سایر مهاجمان و هدایت کردن دریبل‌کننده به سمت ضعیف حمله مى‌باشد (شکل - مهارت دریبل قدرتى) .


لینک دانلود:


دانلود مقاله انواع دریبل در بسکتبال

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 3 مرداد 1396برچسب:,مقاله انواع دریبل در بسکتبال,دریبل در بسکتبال,دریبل در بسکتبال یوت,دریبل در بسکتبال جدول,دریبل در بسکتبال چیست,دریبل در بسکتبال پرسشکده,دریبل در بسکتبال پ,دریبل در بسکتبال چه نام دارد,دريبل در بسكتبال,نوعی دریبل در بسکتبال یوت,نوعى دريبل در بسکتبال,دریبل بسکتبال یوت,نوعی دریبل در بسکتبال جدول,دریبل در بسکتبال در حل جدول,نوعی دریبل در بسکتبال حل جدول,نوعي دريبل در بسكتبال در حل جدول,نوعی دریبل در بسکتبال جدولی,نوعی دریبل در بسکتبال درحل جدول,نوعی دریبل در بسکتبال در جدولانه,راهنمای جدول نوعی دریبل در بسکتبال,نوعی دریبل در بسکتبال چیست,دریبل بسکتبال چیست؟,نوعی دریبل در بسکتبال پرسشکده,نوعی دریبل در بسکتبال پی,دریبل بسکتبال پی,پاس و دریبل در بسکتبال,نوعی دریبل در بسکتبال چه نام دارد,نوعي دريبل در بسكتبال,انواع دريبل در بسكتبال,دريبل بسكتبال,انواع دریبل در بسکتبال یوت,نوعی دریبل بسکتبال یوت,انواع دریبل در بسکتبال,نام انواع دریبل در بسکتبال,انواع دریبل ها در بسکتبال,نوعى دريبل در بسكتبال,انواع دریبل در بسکتبال در جدول,انواع دریبل در بازی بسکتبال,آموزش انواع دریبل در بسکتبال,مقاله انواع دریبل در بسکتبال,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی