تجربیات دبیر هنر برای ارتقای شغلی خبره و عالی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه نقاشی

استفاده از عناصر مختلف در تدریس هنرنقاشی

نقاشی یکی از هنرهایی است که به آسانی قابل اجراست کودکان می توانند با استفاده از وسایل مختلفی مانند مدادرنگی ، مدادشمعی ، مداد پاستیل ، آب رنگها ، رنگهای طبیعی و ... روی کاغذ یا مقوا و .... به صورت فردی یا گروهی نقاشی کنند.

- طرح نقاشی های مختلف از طریق بازی

نقاشی کودک نوعی بازی است . کودکان بااستفاده از شیوه های مختلف تصور خود را ازجهان به نوعی ترسیم می کنند بنابراین بازیهای گوناگون را الگوی خود قرار می دهند و باتوجه به نوع تفکر خود از بازی نقاشی می کشند. معلم باید در همه حال راهنمای کودک باشد و مواظب باشد که به احساسات کودک خدشه ای وارد نگردد.

 ایجاد و شجاعت و از بین بردن ترس در کودکان

 نقاشی باید زمینه ای برای از بین بردن ترس باشد نه اینکه ترس را در کودکان تقویت کند. مربیان گرامی باید جهت اجرا درآوردن این مقوله دانش آموزان را ترغیب کنند تا به راحتی و بدون واهمه نقاشی کنند بعنوان مثال وقتی از آنان می خواهند که یک خانواده را نقاشی کن فقط توجه به زیبایی نداشته باشد بلکه صرف نظر از همه این موارد به نوع نقاشی و تعداد افراد یا خوشحال و ناراحت بودن افراد نیز توجه داشته باشند و به طور مداوم تشویق برلب داشته باشند تااعتماد به نفس و شجاعت را در دانش آموزان تقویت نمایند.

بردن به طبیعت و استفاده از آن برای نقاشی

این روش باعث آشنایی با طبیعت ، تقویت حس زیباشناسی و زیبایی دوستی ، تقویت حواس پنجگانه و بویژه بینایی ، شنوایی ، لامسه توانایی در گفتار و توانایی در ایجاد هماهنگی بین ذهن و چشم درست می شود.

برای برقراری ارتباط با طبیعت مربی می تواند کودکان کلاس را برای گردش به یک محیط طبیعی مثل حیاط مدرسه ، پارک یا باغ ببرد و از آنها بخواهد به زمین ، آسمان ، گیاهان ، پرندگان و ... دقت کنند حتی آموزگار از دانش آموزان بخواهد که اشیایی مثل سنگ ، چوب ، برگ و ... را که به نظرشان زیبا می رسد جمع کنند. بعد از برگشت از کودکان بخواهد درباره آنچه مشاهده کرده اند به گفتگو بپردازند و سپس بر روی یک مقوای ( بزرگ یا متوسط ) اشیایی را که جمع آوری نموده اند به کمک چسب به صورت دلخواه چسبانده و حتی می توانند نقاشی ها را هم لابه لای اشیاء چسبیده شده بکشند تاتصویری زیباتر بوجود آورند.

 


لینک دانلود:

تجربیات دبیر هنر برای ارتقای شغلی خبره و عالی


تجربیات دبیر هنر برای ارتقای شغلی خبره و عالی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:تجربیات دبیر هنر راهنمایی , تجربیات معلم هنر راهنمایی , تجربیات تدریس هنر دوره راهنمایی , تجربیات دبیر هنر رتبه عالی و خبره , تجربیات دبیر هنر برای ارتقای شغلی خبره و عالی , تجربیات معلم هنر برای رتبه خبره و عالی , رتبه خبره و عالی , تجربیات دبیر هنر , تجربیات آموزگار هنر , تجربیات ارتقای شغلی دبیر هنر متوسطه , تجربیات مدون دبیر هنر , تجربیات مدون دبیر هنر ارتقای شغلی خبره به عالی , تجربیات ارتقای شغلی دبیر هنر ارتقای شغلی ارشد به خبره , تحقیق ارتقای شغلی دبیر هنر , مقاله ارتقای شغلی دبیر هنر , مستندات و تجربیات دبیر هنر , تجربیات مدون تدریس هنر ارتقای شغلی , تجربیات دبیر هنر ارشد به خبره , تجربیات دبیر هنر خبره به عالی , تجربیات دبیر هنر متوسطه , ,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی