مقاله کامل در مورد سازهای بادی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکيده

انواع مختلفی از سازهای به کار رفته در موسيقی های ملل مختلف جهان از جمله ايران و انواع متنوع تر آنها که در موسيقی غربی و بيشتر به صورت دسته جمعی در ارکستراسيونهای غربی به کار گرفته می شوند دارای ساختار مختلف و مواد به کار رفته متفاوتی می باشد، اما تمامی سازها را می توان به طور کلی به چهار دسته يا گروه اصلی تقسيم بندی نمود که عبارتند از:

1-سازهای زهی

2-سازهای بادی: سازهای بادی چوبی، سازهای بادی برنجی

3-سازهای ضربی: سازهای ضربی پوستی، سازهای ضربی سنجی يا فلزی

4-سازهای کلاويه ای (پدال دارد)

اين مجموعه به معرفی و بررسی متداول ترين سازهای کلاسيک و بومی ايران و ارکستر سمفونيک جمع آوری شده است.که بطور برجسته به بررسی سازهای بادی ايرانی مانند نی، سرنا، کرنا، دوزله، بالابان و … / سازهای بادی چوبی مانند فلوت، پيکولو، ابوا، کلارينت، فاگوت و … / سازهای بادی برنجی مانند ترومپت، ترومبون، هورن، توبا و … از لحاظ تاريخچه، ساختمان، ساختار و قسمتهای مختلف ساز، رنج صوتی و ميدان صوتی، نحوه قرارگيری در ارکستر، رنگ صدا، کاربرد آنها و … سخن گفته ايم.

 مقدمه

ساز بادی سازی است که دارای تشديدکننده‌ای معمولاً لوله يا مجرای توخالی است که در آن ستونی از هوا يا در اثر دميدن نوازنده در دهنی مانند نی و يا توسط دستان او مانند آكاردئون به ارتعاش در می‌آيد. تغيير در ارتفاع يا اجرای نت‌ها با باز و بسته کردن کليدها برای بلند وکوتاه کردن طول لوله تشديد کننده يا سوراخ‌های روی ساز يا تغيير حالت لب و دهان نوازنده انجام می‌شود.

سازهای بادی را به دو دسته بزرگ بخش می‌کنند: سازهای بادی چوبی و سازهای بادی برنجی. مهمترين عضو خانواده سازهای بادی فلوت کلاسيک می باشد. اما اين نام‌ها را نبايد به معنی آن گرفت که لزوماً اين سازها از چوب يا برنج ساخته شده‌اند. مثلاً ساکسوفون از نظر ساختمان و نحوه توليد صدا بسيار به کلارينت نزديک است و مانند کلارينت جزو سازهای بادی چوبی به‌شمار می‌رود هرچند که بدنه آن از برنج يا فلز ديگری ساخته می‌شود. يا فلوت ريکوردر که در گذشته بسيار رايج بود و از چوب ساخته می‌شد و امروز برای آموزش موسيقی به کودکان رواج دارد و از پلاستيک ساخته می‌شود ولی جزو سازهای بادی چوبی است. در واقع فرق اين دو دسته نه در جنسی است که از آن ساخته شده‌اند بلکه به نحوه توليد صدا در دهنی آن‌ها مربوط می‌شود. در سازهای معروف به برنجی صدا از لرزيدن لب‌های نوازنده درون کاسه دهنی حاصل می‌شود و در سازهای معروف به چوبی صدا از لرزش قميش يا لرزش لايه‌های هوا در گذر از روی تيغه يا لبه دهنی به‌وجود می‌آيد.



لینک دانلود:

مقاله کامل در مورد سازهای بادی


مقاله کامل در مورد سازهای بادی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1396برچسب:پروژه دانشجویی, تحقیق در مورد سازهای بادی, خرید مقاله, دانلود پروژه, دانلود مقاله, دانلود مقاله در مورد سازهای بادی, دانلود مقاله سازهای بادی, دانلود مقاله فارسی, سایت مقاله, مقاله در مورد سازهای بادی,ساز بادی,ساز بادی بلوچستان,سازهای بادی ایرانی,ساز بادی چوبی در جدول,ساز بادی بلوچستان در جدول,سازهای بادی چوبی,ساز بادی دهان گشاد,ساز بادی کوچک,ساز بادی چوبی,ساز بادی فرنگی,ساز بادي بلوچستان,ساز بادی بلوچستان پرسشکده,نام ساز بادی بلوچستان,ساز بادي چوبي بلوچستان,ساز بادی چوبی بلوچستان,ساز بادي ايراني,از سازهای بادی ایرانی,سازهای بادی ایران,سازهاي بادي چوبي,ساز بادي چوبي,انواع سازهای بادی چوبی,نام ساز بادی چوبی,انواع ساز بادی چوبی,ساز بادی چوبی سیستان,ساز بادی چوبی در موسیقی کلاسیک,ساز بادی دهان گشاد درجدول,ساز بادی دهان گشاد درحل جدول,ساز بادی دهان گشاد در جدولانه,ساز بادي دهان گشاد,ساز بادی دهان گشاد پرسشکده,سازهای بادی دهان گشاد,نام ساز بادی دهان گشاد,انواع ساز بادی دهان گشاد,معنی ساز بادی دهان گشاد,ساز بادی کوچک در جدول,ساز بادی کوچک و شستی دار,ساز بادی کوچک شستی دار,ساز بادي كوچك,نام ساز بادی کوچک,نام ساز بادی کوچک شستی دار,ساز کوچک بادی چه نام دارد,ساز کوچک بادی چیست,ساز کوچک بادی هفت حرفی,ساز بادی چوبی شبیه فلوت,ساز بادی فرنگی در جدول,ساز فرنگی بادی وزهی,ساز بادي فرنگي,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی