تجربیات مدون روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 50     کد محصول :5670      حجم فایل:66,95 KB      نوع فایل :rar 

 

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

پیش گفتار :

روشهای جدید تدریس را هر چند مختصر ، به استحضار خوانندگان گرامی برسانم. البته سعی کرده ام بیشتر ، روشهایی که برای درس ادبیات مفید می باشد را انتخاب کنم. در جهان پیشرفته امروز روشهای بسیاری برای آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان اتخاذ گردیده است. سالیان متوالی است که کشورهای پیشرفته ی دنیا برای دستیابی به روشهای نوین تدریس هزینه های کلانی پرداخته اند. ولی از اثرات مفید آن بسیار استفاده نموده اند. جای هیچ شک و شبهه ای نیست که اگر آموزش و پرورش هر کشوری به نحو أحسن اصلاح شود نتایج بسیار درخشانی در پیشرفت آن کشور چه از نظر علمی بلکه از نظر فرهنگی و اخلاقی نیز خواهد داشت. متأسفانه کشور عزیزمان ایران هنوز آنچنان که باید و شاید نتوانسته است در موضوع تعلیم و تربیت گامهای خوبی بردارد. اجرای طرح های بی برنامه ، بزرگترین ضربه ها را به نظام آموزشی کشور وارد ساخته است. عدم بومی سازی روشهای جدید جهان در حیطه های مختلف آموزشی در کشور ما از دیگر آفات آموزشی است. نظام آموزشی کشور ما باید به صورت درست اصلاح شود. نباید با بی برنامگی به جای درست کردن ابرو ، چشم را کور کرد!. یقیناً نظام آموزشی که در آن تنها به حفظ و از بر کردن بپردازد حتی به اندازه ی ذره ای کوچک ارزش ندارد. آموزش ما نیازمند تحول بنیادین در هدفهای خود است. ولی برای رسیدن به آرمانهای آموزشی می باید به صورت دقیق و مو شکافانه و با بهره گیری از نظرات معلمان در مقاطع مختلف ، اولیا ، اساتید حوضوی و دانشگاهی راه های رسیدن به شکوفایی آموزش را عملاً خود کسب کنیم و آنها را با فرهنگ خود حلاجی کنیم . (امید است با یاری باری تعالی هر چه زودتر کتاب ((آموزشِ پرورشش و پرورشِ آموزش)) را که در آن به مشکلات آموزشی کشور پرداخته شده و در آن راهکارهایی برای برون رفت از این مشکلات پیشنهاد شده ، بهه چاپ برسانم . آرزو بر جوانان عیب نیست! ). هدف اصلی آموزش و پرورش، رشد همه جانبه یادگیرندگان به منظور بهره مندی از زندگی فردی و اجتماعی است . برای این هدف ، قریب به یک میلیون نفر معلم ، هدایت حدود پانزده میلیون یادگیرنده را به عهده دارد. اگر مجموع فعالیت هایی که در کلاس درس برای پرورش یادگیرندگان انجام می شود را لیست کنیم ، عبارت خواهد بود از ، حضور و غیاب ، تدریس کتب درسی ، پرسش درس از یادگیرندگان ، برگزاری آزمون های مرحله ای بر اساس مندرجات کتب درسی ، ثبت نمرات حاصل از آزمون های کاغذ – مدادی در دفتر کلاس و در صورت امکان فعالیت در کارگاه وآزمایشگاه ، این فعالیت ها ادامه دارد تا امتحانات پایان سال که با طرح سؤال از محتوای کتب درسی و اعلام نتایج ، که تنها ملاک مستند درباره عملکرد معلم و مدرسه و یادگیرندگان است.

یادگیری های حاصل از مجموعه فعالیت های معلمان ، از کسب دانش ارایه شده در کتب درسی فراتر نمی رود . اغلب یادگیرندگان بی آنکه به عمق یادگیری و کاربرد دانسته ها  بیاندیشند ، مفاهیم و قواعد را برای نمره گرفتن و قبول شدن در امتحانات ، حفظ و ازبر می کنند. انتظارات والدین نیز همانند مدیران مدارس ، قبولی در امتحانات و حداکثر معدل بیشتر وبالاتر است . به این ترتیب ، آموزش و پرورش به وسیله ای برای گرفتن مدرک و ورود به دانشگاه شده است .


لینک دانلود:

تجربیات مدون روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی

تجربیات مدون روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 19 مهر 1396برچسب:,تجربیات مدون ادبیات فارسی,تجربیات مدون ادبیات فارسی دوره راهنمایی,تجربیات مدون دبیر ادبیات فارسی,تجربیات مدون معلمان ادبیات فارسی,تجربیات مدون معلم ادبیات فارسی,تجربیات مدون شده دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات مدون ادبیات,تجربیات مدون دبیر ادبیات,تجربیات مدون دبیر ادبیات متوسطه,تجربیات مدون دبیران ادبیات,تجربیات مدون معلمان ادبیات,تجربیات مدون دبیران ادبیات فارسی,تجربیات مدون دبیر ادبیات دبیرستان,دانلود رایگان تجربیات مدون دبیر ادبیات,تجربیات مدون معلم ادبیات,تجربیات تدریس دبیر ادبیات,تجربیات دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات دبیر فارسی دبیرستان,تجربیات معلم فارسی دبیرستان,تجربیات مدون شده یک دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات دبیر ادبیات دبیرستان برای ارتقای شغلی عالی,تجربیات دبیر ادبیات دبیرستان برای ارتقای شغلی خبره,تجربیات دبیر ادبیات فارسی برای ارتقای شغلی خبره و عالی,تجربیات مدون دبیر فارسی,تجربیات ارتقای شغلی دبیر فارسی,تجربیات ارتقای شغلی دبیر ادبیات متوسطه,تجربیات ارتقای شغلی یک دبیر ادبیات,تجربیات ارتقای شغلی معلم فارسی دبیرستان,تحقیق ارتقای شغلی دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات تدریس دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,مقاله ارتقای شغلی دبیر ادبیات فارسی,تحقیق تجربیات مدون دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات مدون معلم ادبیات و زبان فارسی,تحقیق ارتقای شغلی ارشد به خبره دبیر ادبیات,مقاله ارتقای شغلی خبره به عالی دبیر ادبیات,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی