ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

آنچه می شنویم ، فراموش می کنیم.  آنچه می بینیم ، به خاطر می سپاریم آنچه انجام می دهیم ، یاد می گیریم آموختن شنا بدون آب ممکن نیست ، آیا آموختن محتوای آموزش حرفه و فن بدون انجام فعالیتهای عملی امکان پذیر است؟ 75 درصد یادگیری از طریق «حس دیداری » اتفاق می افتد. کارگاه ایده آل بازوی اصلی آموزش حرفه و فن است.

مقدمه

هر انسانی به طور طبیعی نیازهایی دارد که باید برآورده شود . خداوند تبارک و تعالی در هنگام خلقت ، اسباب و وسایل مورد نیاز مانند عقل ، هوش ، دست ، چشم و ... را برای تامین آن نیازها در اختیار انسان گذاشته و از طرف دیگر منابعی را هم به طور طبیعی در دسترس او قرار داده است . لذا این انسان است که بتواند استفاده ی بهینه و تفکر عالی از آن ها داشته باشد .

سخن دل

از آن لحظه که واقف کردیم محتوای حرفه و فن تغییر یافته و نیز بیشتر محتوای آن (60درصد) بر مبنای حیطه مهارتی (روان – حرکتی) و عملی تدوین شده است ، بسیار مسرور گشتم ، زیرا پیوسته آرزوی دلم بود که روزی باشد ما دبیران حرفه و فن و دانش آموزان از محفوظات درس دور باشیم و به جانب تفکر و نوآوری ، خلاقیت و مهارت عملی روی بیاوریم ، بالاخره انتظار بسر رسید ، اما ، اما ، اما ... با توجه حاصل تجربیات در طول دوران مدرسی ، دبیری ، سرگروه استانی ، ناحیه ی ، مطالعات ، بازدیدها ، بحث و تبادل نظر با ابوالجمعی دبیران آموزش حرفه و فن به نظر می رسد اهداف آموزش محتوای کتب جدید التالیف آموزش حرفه و فن در مقاطع راهنمایی محقق نخواهد شد مگر این که موارد زیر مورد توجه خاص بیش از پیش قرار گیرد :

 


لینک دانلود:

ی

 

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب: تجربیات دبیر حرفه و فن,تجربیات دبیر حرفه و فن برای رتبه عالی,تجربیات دبیر حرفه و فن ارتقای شغلی,تجربیات دبیر حرفه و فن برای رتبه خبره,تجربیات معلم حرفه و فن,تجربیات مدون حرفه و فن,تجربیات مدون دبیر حرفه و فن,تجربیات مدون معلم حرفه و فن,تجربیات مدون دبیر کار و فناوری,تجربیات مدون معلم کار و فناوری,تجربیات مدون تدریس دبیر حرفه و فن,تجربیات مدون تدریس دبیر کار و فناوری,تجربیات ارتقای شغلی دبیر کار و فناوری,تجربیات ارتقای شغلی دبیر حرفه و فن,تحقیق ارتقای شغلی دبیر کار و فناوری,مقاله ارتقای شغلی دبیر کار و فناوری,مستندات ارتقای شغلی دبیر کار و فناوری,مستندات ارتقای شغلی معلم کار و فناوری,تحقیق ارتقای شغلی کار و فناوری,مقاله ارتقای شغلی کار و فناوری, ,
ارسال توسط ali ahamadi

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

آمادگی جسمانی دانش‌آموزان یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین می‌کند. دانش‌آموزی که قدرت و کارآیی لازم بدنی را دارد، قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام دهد و توانایی لازم را برای گذراندن اوقات فراغت یا مقابله با پیشامدهای ناگهانی به دست آورد. چنین فردی از بیماری و نارسایی‌ها و نواقص جسمی به دور خواهد ماند و استقامت، چابکی، انعطاف‌پذیری و سرعت از ویژگی‌های چنین دانش‌آموزی است.

دانش‌آموزان باید هر روز به فعالیت‌های منظم ورزشی براساس قدرت بدنی‌شان بپردازند تا قدم‌های صحیح به سوی آمادگی و کارآیی بدنی برداشته شود زیرا توجه به کارآیی بدن موجب می‌شود استخوان‌ها، مفاصل و عضله‌های بدن برای انجام حرکات و فعالیت‌ها نیرومند شوند. دستگاه‌های تنفس و جریان خون نیز تا حد بسیاری از اجرای برنامه‌ها و حرکت‌های صحیح ورزشی سود می‌برد.

هرچه برنامه‌های مناسب ورزشی، زودتر و در سنین کمتری اجرا شود، ابتلا به امراض قلبی و دیگر نارسایی‌ها کمتر خواهد بود. ارتباط بین آمادگی بدن و سرعت انتقال، یادگیری، انظباط، سازگاری با محیط، ایجاد صفات اجتماعی و تعاون با دیگران غیرقابل تردید است و مربیان باید به آن توجه کنند. مهار


لینک دانلود:

تجربیات تربیت بدنی تأثیر تربیت بدنی بر سلامت جسم و روان


تجربیات تربیت بدنی تأثیر تربیت بدنی بر سلامت جسم و روان





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:گزارش تخصصی ورزش,گزارش تخصصی درس ورزش,گزارش تخصصی دبیر ورزش,گزارش تخصصی معلم ورزش,گزارش تخصصی مربی ورزش,گزارش تخصصی آموزگار ورزش,گزارش تخصصی درس تربیت بدنی,گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی,گزارش تخصصی درباره درس ورزش,گزارش تخصصی در مورد درس تربیت بدنی,گزارش تخصصی در مورد درس ورزش و فعالیت های بدنی,گزراش تخصصی معلم ورزش درباره حل مشکل رفتاری,پکیج گزارش تخصصی,گزارش تخصصی Doc,رایگان گزارش تخصصی رایگان,پکیج اقدام پژوهی,دانلود رایگان گزارش تخصصی,دانلود گزارش تخصصی,دانلود گزارش تخصصی دبیران,دانلود گزارش تخصصی مدیران,دانلود گزارش تخصصی معاون مدرسه,دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی,گزارش تخصصی,گزارش تخصصی دبیران,گزارش تخصصی مدیران,گزارش تخصصی معاون,گزارش تخصصی معاون مدارس,گزارش تخصصی معلمان,پکیج,پکیج کامل,پکیج کامل گزارش تخصصی,خرید پکیج کامل گزارش تخصصی,دانلود پکیج کامل گزارش تخصصی,,
ارسال توسط ali ahamadi

 

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

اینجانب ---- دارای مدرک کارشناس ------ مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به دبیر جغرافیا آموزشگاه.............. می‌باشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان --- است. موضوع بازنگری برنامه‌های آموزشی جغرافیا در ایران زمانی قوّت گرفت که پس از برگزاری کارگاه آموزشی جغرافیا در اسفند 1374 در دفتر برنامه ریزی و تألیف کُتُب درسی، اعضای این گروه متقاعد شدند که زمان تغییر بنیادی در آموزش این شاخه از علوم بین رشته ای فرا رسیده است. علمی که به جهت ایفای نقش پُل ارتباطی میان علوم پایه و علوم انسانی برای بسیاری از کارشناسان برنامه ریزی در هاله ای از ابهام بود و به دلیل مشکلات ِ دستیابی به یک برنامه مدوّن، مورد بی مهری معلّمان، دانش آموزان، اولیاء و... قرار گرفته بود. امّا تغییر نگرش به این علم امروزه آن را به یکی از کاربردی‌ترین علوم در زندگی تبدیل کرده است. در این مقاله سعی شده است، راهکارهای درسی جغرافیا بخصوص در دورهٔ دبیرستان، چالش‌ها و راهکارهای پیش رو، و زمینه‌های این تحوّل اساسی به آموزش جغرافیا مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

 

جغرافیا علمی است که در صدد تشریح ویژگی‌های مکان‌ها و توزیع انسان‌ها، عوارض و رویدادها، همانگونه که بر سطح زمین رُخ می‌دهند و گسترش می‌یابند، می‌باشد. جغرافیا به مطالعه کنش‌های متقابل انسان- محیط در بستر مکان‌های ویژه و موقعیت‌های مکانی می‌پردازد. امروزه آموزش جغرافیا بعنوان یک موضوع اصلی و محوری در برنامه‌های درسی دوره‌های تحصیلی مدارس گنجانده و مورد تأکید قرار گرفته است و جغرافیا به عنوان وسیله ای نیرومند هم برای ترفیع و ترویج آموزش‌های فردی و هم آموزش‌های بین المللی، محیطی و توسعه مطرح می‌باشد.

موضوعات و مشکلات عمده ای که در دنیای امروز با آن مواجه هستیم، بُعد جغرافیایی قوی دارد. آموزش جغرافیا در درک و فهم مسائل و مشکلات محیطی و ارائه راه حل‌ها و برنامه ریزی‌های مرتبط با توسعه، نقش بسزایی دارد. آموزش جغرافیا می‌تواند دانش آموزان را به درک فرایندها و ساختارهای مربوط به توسعه قادر سازد. درک محیط پیرامون، آگاهی از شیوه‌های متفاوت زندگی، شناخت نظام‌های اصلی اجتماعی- اقتصادی و موقعیت‌های مکانی و مکان‌ها بعنوان بستر این نظام‌ها، تأثیر شرایط فرهنگی و نظام‌های اقتصادی- اجتماعی، دستیابی به طیف وسیعی از مهارت‌های جغرافیایی و به کارگیری آن‌ها در زندگی خصوصی، حرفه ای و عمومی و سرانجام علاقمندی و احساس مسئوولیت نسبت به محیط و بوم انسانی در مقیاس‌های مختلف از طریق آموزش جغرافیا حاصل می‌گردد.     

براین مبنا ملاحظه می‌گردد که برنامه درسی جغرافیا و شیوه آموزش آن در کشور ما نیاز به تحوّل بنیادین دارد. آنچه این تحوّل اساسی را ضروری نموده کمبودها و مشکلاتی است که در آموزش فعلی این درس وجود دارد. هدف اساسی در آموزش نوین جغرافیا تربیت شهروندانی است که در آینده علاوه بر رفع مشکلات زندگی خود، بتوانند به نحوء شایسته ای جانشینی نسل کنونی را عهده دار شوند. بر این مبنا از اوایل سال 1375 مباحث اصلی در مورد تغییر بنیادین در تحوّل آموزش جغرافیا در کشور ما مطرح شد. بر این مبنا، برنامه ریزان درسی با تغییر رویکرد از روش‌های تحقیق و یادگیری سنتی جغرافیا به موضوعات روز و مشکلات محیط پیرامون، گامی جدید در آموزش جغرافیا برداشتند.     

ارزیابی عمومی:

وظایف و مسئولیت های  شغلی

مشکلات و نقایص برنامه درسی جغرافیا در مدارس: 

1- آموزش جغرافیا در ایران بر اساس یک برنامه درسی اصولی و استاندارد طراحی نشده است.                 

2- برنامه درسی جغرافیا فاقد انگیزش است که پیش شرط اصلی تحقیق و کاوشگری و ارائه راه حل و یادگیری است.                                                                 

3- برنامه درسی جغرافیا متکی بر حیطه دانش بوده و به خاطر سپر


لینک دالنود:

تجربیات مدون دبیر جغرایا


تجربیات مدون دبیر جغرایا

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:: تجربیات دبیران,تجربیات دبیر جغرافی,تجربیات دبیر جغرافی جهت ارتقای شغلی,تجربیات تدریس دبیر جغرافی دبیرستان,تجربیات معلم جغرافی دبیرستان,تجربیات معلم و دبیر جغرافی,تجربیات مدون شده یک دبیر جغرافی,تجربیات همه معلمین و دبیران,سایت تجربیات دبیران,تجربیات دبیر جغرافی دبیرستان,جغرافیا دوره دبیرستان,ارتقای شغلی عالی و خبره,تجربیات دبیران جهت ارتقای شغلی خبره و عالی,بهترین سایت تجربیات دبیران,تجربیات تدریس جغرافیا دوره دبیرستان,تجربیات مدون دبیر جغرافیا,تجربیات مدون دبیر جغرافی,تحقیق ارتقای شغلی دبیر جغرافی,مقاله ارتقای شغلی دبیر جغرافیا,تجربیات تدریس دبیر جغرافی,,
ارسال توسط ali ahamadi

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

در بحث از قانون های یادگیری به این نتیجه می رسیم که انسان مطلب تازه را وقتی بهتر و آسانتر یاد می گیرد که آمادگی لازم (بدنی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و تجربی) را داشته باشد یعنی هم خود را نیازمند یادگیری احساس کند و بتواند یاد بگیرد و هم میان تجربه های قبلی و موضوع تازه ارتباط برقرار شود.

اصل مقدمه گویی در آموزش

 به طور کلی باید بدانیم که هر درس بدون توجه به ماده، موضوع و کلاس درس مربوطه، بر یک عده اصول روان شناختی مبتنی است و میزان موفقیت معلم در تدریس یا آموزش با مقدار اطلاعات و تجارب علمی وی درباره این اصول، رابطه مستقیم دارد. این اصول عبارتند از:


لینک دانلود:

تجربیات مدون معلم مقطع ابتدایی شماره

تجربیات مدون معلم مقطع ابتدایی شماره

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:تجربیات آموزگار ابتدایی,تجربیات اموزگار ابتدایی رتبه خبره,تجربیات اموزگار ابتدایی برای ارتقای شغلی,تجربیات معلم ابتدایی رتبه خبره و عالی,تجربیات مدون شده آموزگار ابتدایی,تجربیات یک اموزگار ابتدایی,تجربه آموزگار ابتدایی,تجربیات آموزگار,تجربیات ارتقای شغلی آموزگار ابتدایی,تجربیات ارتقای شغلی ارشد به خبره آموزگار ابتدایی,تجربیات ارتقای شغلی خبره به عالی آموزگار ابتدایی,تجربیات مدون آموزگار ابتدایی ارتقای شغلی,تجربیات مدون تدریس یک آموزگار ابتدایی,تحقیق ارتقای شغلی آموزگار ابتدایی,مقاله ارتقای شغلی آموزگار ابتدایی,تجربیات یک آموزگار ابتداییگ,مستندات ارتقای شغلی آموزگار ابتدایی,تجربیات مدون آموزگار,تجربیات مدون آموزگار مقطع ابتدایی,تجربیات مدون آموزگار ابتدایی ارتقای شغلی خبره به عالی, ,
ارسال توسط ali ahamadi



 

چکیده

یکی از شرایط ویژه که در آن معلمان به مقتضای شرایط می‌بایست کار یاددهی – یادگیری  را به پیش ببرند، وجود مدارس کوچک با کلاسهای چند پایه است. در این مدارس تعداد دانش آموزان کم بوده و این مدارس در نقاط دور افتاده تشکیل می‌شوند. تنوع پایه‌های تحصیلی، کوچک بودن محیط کلاس، نبود مواد آموزشی و تجهیزات آموزشی و پرورشی از جمله مشکلات و شرایطی است که در این گونه محیط‌های آموزشی حکم فرم است و با وجود این شرایط انتظار می‌رود که پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و عملکرد آموزشی معلم و فرایند یادگیری در این مدارس همانند سایر مدارس به پیش برود.

واژگان کلیدی: پایه ابتدایی – چند پایه – یادگیری – پیشرفت تحصیلی

مقدمه

توصیف اولیه و بیان مساله

این جانب ………..، دارای ….. سال سابقه خدمت در مقطع ابتدایی در پست‌های ……. می‌باشم. در سال ……. نیز در پست معاونت اجرایی مدرسه ابتدایی …….. مشغول به خدمت بودم.

یکی از مشکلاتی که معلمان کلاس‌های چند پایه با آن مواجه هستند نحوه تقسیم فرصت یادگیری بین دو پایه در کلاس است و چون تا بحال پژوهشی اساسی در این مورد انجام نشده است تصمیم گرفتم این تدریس در کلاس‌های چند پایه به نوبه خود دشوار و مستلزم برنامه ریزی منظم و مدون  و آمادگی کامل  می‌باشد.

رسیدن به همهٔ اهداف آموزش درکلاس های چند پایه کاری دشواری است, کمبود وقت, نبودن فضای مناسب آموزشی, عدم وجود وسایل کمک آموزشی, کم سواد یا بی سواد بودن والین و به تبعیت از آن بی میلی نسبت به مشارکت و تسهیل بخشیدن آموزش, مشغله‌های دانش آموزان درر خارج از مدرسه برای کمک به خانواده نیز از جمله معزلاتی است که مدارس روستا به ویژه  روستاهای کوچک که اغلب  کلاس‌ها  چند پایه‌اند را با   مشکلات متعددی روبه رو کرده است.

چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاس چند پایه راههای بهبود بخشیدن به آن از همان اول برای من دغدغه بوده با وجود رضایت نسبی  از روش‌های به کار گرفته شده تا الان اما هیچ گاه نمی‌توان  خلأ  وجود تحقیقاتی در رابطه با چگونگی تدریس در کلاس‌های چند پایه را احساس نکرد.

 

تعاریف و مفاهیم:


لینک دالنود:

تجربیات مدون تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه


تجربیات مدون تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:اقدام پژوهی کلاس های چند پایه , اقدام پژوهی چند پایه , اقدام پژوهی درباره آموزگار چندپایه , اقدام پژوهی کلاس چند پایه , اقدام پژوهی آموزگار چندپایه , گزارش تخصصی کلاس چندپایه , گزارش تخصصی آموزگار چند پایه , اقدام پژوهی , اقدام پژوهی بصورت ورد , اقدام پژوهی آماده , اقدام پژوهی کامل بصورت ورد , اقدام پژوهی مقطع دبیرستان , اقدام پژوهی مقطع ابتدایی , اقدام پژوهی مقطع راهنمایی , اقدام پژوهی کامل و آماده بصورت ورد , تجربیات و اقدام پژوهی , اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی , اقدام پژوهی دبیر , کافی نت آسمان سایت اقدام پژوهی , اقدام پژوهی همه مقاطع , ,
ارسال توسط ali ahamadi

 


 

چکیده

یکی از شرایط ویژه که در آن معلمان به مقتضای شرایط می‌بایست کار یاددهی – یادگیری  را به پیش ببرند، وجود مدارس کوچک با کلاسهای چند پایه است. در این مدارس تعداد دانش آموزان کم بوده و این مدارس در نقاط دور افتاده تشکیل می‌شوند. تنوع پایه‌های تحصیلی، کوچک بودن محیط کلاس، نبود مواد آموزشی و تجهیزات آموزشی و پرورشی از جمله مشکلات و شرایطی است که در این گونه محیط‌های آموزشی حکم فرم است و با وجود این شرایط انتظار می‌رود که پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و عملکرد آموزشی معلم و فرایند یادگیری در این مدارس همانند سایر مدارس به پیش برود.

واژگان کلیدی: پایه ابتدایی – چند پایه – یادگیری – پیشرفت تحصیلی

مقدمه

توصیف اولیه و بیان مساله

این جانب ………..، دارای ….. سال سابقه خدمت در مقطع ابتدایی در پست‌های ……. می‌باشم. در سال ……. نیز در پست معاونت اجرایی مدرسه ابتدایی …….. مشغول به خدمت بودم.

یکی از مشکلاتی که معلمان کلاس‌های چند پایه با آن مواجه هستند نحوه تقسیم فرصت یادگیری بین دو پایه در کلاس است و چون تا بحال پژوهشی اساسی در این مورد انجام نشده است تصمیم گرفتم این تدریس در کلاس‌های چند پایه به نوبه خود دشوار و مستلزم برنامه ریزی منظم و مدون  و آمادگی کامل  می‌باشد.

رسیدن به همهٔ اهداف آموزش درکلاس های چند پایه کاری دشواری است, کمبود وقت, نبودن فضای مناسب آموزشی, عدم وجود وسایل کمک آموزشی, کم سواد یا بی سواد بودن والین و به تبعیت از آن بی میلی نسبت به مشارکت و تسهیل بخشیدن آموزش, مشغله‌های دانش آموزان درر خارج از مدرسه برای کمک به خانواده نیز از جمله معزلاتی است که مدارس روستا به ویژه  روستاهای کوچک که اغلب  کلاس‌ها  چند پایه‌اند را با   مشکلات متعددی روبه رو کرده است.

چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاس چند پایه راههای بهبود بخشیدن به آن از همان اول برای من دغدغه بوده با وجود رضایت نسبی  از روش‌های به کار گرفته شده تا الان اما هیچ گاه نمی‌توان  خلأ  وجود تحقیقاتی در رابطه با چگونگی تدریس در کلاس‌های چند پایه را احساس نکرد.

 

تعاریف و مفاهیم:

چگونگی: طبیعت و طریقه هرچیز و کیفیت. (ناظم الاطباء). حال. وضع. طور. حالت. کیف. چونی. هویت. ماهیت      (لغت نامه دهخدا)


لینک دانلود:


گزارش تخصصی معلم چندپایه چگونگی تقسیم فرصت یادگیری ابتدایی


گزارش تخصصی معلم چندپایه چگونگی تقسیم فرصت یادگیری ابتدایی

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب: گزارش تخصصی,گزارش تخصصی آموزگار چند پایه,گزارش تخصصی معلم چند پایه,گزارش تخصصی معلم,گزارش تخصصی معلمین چند پایه,گزارش تخصصی کلاس های چند پایه,گزارش تخصصی درباره کلاس چند پایه,گزارش تخصصی ارزشیابی کلاس چند پایه,گزارش تخصصی درباره کلاس های چند پایه,گزارش تخصصی معلم چند پایه ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار چند پایه ابتدایی,گزارش تخصصی ارزشیابی چند پایه,گزارش تخصصی درباره معلمین چند پایه,گزارش تخصصی چند پایه,گزارش های تخصصی چند پایه,گزارش تخصصی درباره چند پایه ابتدایی,گزارش تخصصی در مورد آموزگار چند پایه,گزارش تخصصی در مورد معلم چند پایه,گزارش تخصصی در مورد کلاس چند پایه,گزارش تخصصی در مورد ارزشیابی کلاس چند پایه, ,
ارسال توسط ali ahamadi

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

 

اینجانب .......... دارای مدرک -------- مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به دبیر ادبیات آموزشگاه واجبات می‌باشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان....... است. زبان فارسی، آیینه فرهنگ و هویت ملی ما ایرانیان است این زبان، در گذر زمان فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده، اما همچنان جاودان مانده است. در دوره‌های معاصر، به دلیل گسترش ارتباطات، پیشرفت‌های صنعتی و هجوم واژه‌های بیگانه، این زبان بیش از هر دورهٔ دیگر در معرض خطر قرار گرفته است. یکی از نهادهایی که بیش از حد هر نهاد دیگری می‌تواند در حفظ زبان فارسی تأثیر گذار باشد، وزارت آموزش و پرورش است. هر چند که در سال‌های اخیر، سازمان تألیف کتاب‌های درسی، تلاش‌های فراوان و مثبتی را در این جهت آغاز کرده، این کتاب‌ها به یک باز نگری مجدّد نیاز دارد. نگارنده در این مقاله بر آن است تا بخشی از مشکلات آموزش زبان فارسی در آموزش متوسطه را برشمارد و راه حل‌هایی را برای رفع آن‌ها ارائه دهد.

ارزیابی عمومی:

وظایف و مسئولیت های شغلی:

ضرورت و موانع ادبیات

 

در بین دروسی متعددی که در مدارس ارائه می‌شود یکی هم «ادبیات فارسی» استبدیهی است که آموزش این درس مانند تمام دروس دیگر مفید است؛ اما آن چه ما را به برگزاری این میزگرد ملزم کرد این بود که دانستن «ادبیات» نه تنها مفید بلکه ضروری است.
در بین تعاریف مختلفی که از انسان می‌شود و عموماً تمایز او از حیوانات را بیان می‌کند متداول‌ترینش این است که «انسان حیوانی است ناطق.» چنانچه این تمایز را بپذیریم منطقاً این ذهنیت پیش می‌آید که در میان انسان‌ها آن که قدرت سخن گویی و نطق بیش تری داشته باشد از مراتب بالاتری در زندگی برخوردار است. «ادبیات» ابزار اصلی این قدرت است.
منظر دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در مدارسی مثل علامه طباطبایی که مختص رشتهٔ ریاضی و فیزیک (و تا حدی علوم تجربی) است «ادبیات» چه جایگاهی دارد؟ دانش آموزان تیزهوشی که در این مدارس تحصیل می‌کنند بدون مطالعهٔ دقیق ادبیات نیز می‌توانند در دروس تخصصی خود نمرات خوبی کسب کنند اما تجربه نشان می‌دهد که کسانی که در علوم ریاضی و فیزیک نیز حرفی برای گفتن داشته‌اند به «ادبیات» مسلط بوده‌اند. دکتر حسابی و پروفسور هشترودی مثال‌هایی دم دستی و مناسب برای این مدعا هستند. دکتر حسابی «فرهنگ حسابی» می‌نویسد و پروفسور هشترودی وقتی در کلاس درس انتگرالی را حل می‌کند و به پاسخ بی نهایت می‌رسد می‌گوید:
به انتگرال عشقت تابع من بی نهایت شدفزون زین حد ندانستم ببخشید آر جسارت شد.

 


لینک دانلود:

تجربیات مدون دبیر زبان و ادبیات فارسی دبیرستان


تجربیات مدون دبیر زبان و ادبیات فارسی دبیرستان

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:تجربیات تدریس دبیر ادبیات,تجربیات دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات دبیر فارسی دبیرستان,تجربیات معلم فارسی دبیرستان,تجربیات مدون شده یک دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات دبیر ادبیات دبیرستان برای ارتقای شغلی عالی,تجربیات دبیر ادبیات دبیرستان برای ارتقای شغلی خبره,تجربیات دبیر ادبیات فارسی برای ارتقای شغلی خبره و عالی,تجربیات مدون دبیر فارسی,تجربیات ارتقای شغلی دبیر فارسی,تجربیات ارتقای شغلی دبیر ادبیات متوسطه,تجربیات ارتقای شغلی یک دبیر ادبیات,تجربیات ارتقای شغلی معلم فارسی دبیرستان,تحقیق ارتقای شغلی دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات تدریس دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,مقاله ارتقای شغلی دبیر ادبیات فارسی,تحقیق تجربیات مدون دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,تجربیات مدون معلم ادبیات و زبان فارسی,تحقیق ارتقای شغلی ارشد به خبره دبیر ادبیات,مقاله ارتقای شغلی خبره به عالی دبیر ادبیات, ,
ارسال توسط ali ahamadi


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

فصل اول

مفهوم، اهداف و اصول تدریس تربیت بدنی در آموزش و پرورش

•           تربیت عملی است که از طریق آن، انسان کمال مطلوب را به دست می آورد و بدین طریق، تحت تربیت به سوی کمال سوق داده شده.  تربیت حاصل آموزش است.

•           به صورت ارائه یافته ها، انتقال دانستنی ها، سازماندهی تجربه ها و بکارگیری استعدادها که می خواهد انسان را به انسان خود یافته  تبدیل کند.

•           تربیت فرد از دامن مادر و محدوده خانواده آغاز می شود و در سازمان های تربیتی تداوم می یابد. آموزش و پرورش رسمی در تداوم این  جریان، انسان کارآمد برای بقای جامعه تربیت می کند.

مفهوم تربیت و ارتباط آن با تربیت بدنی

•           تربیت در مفهوم عام با تربیت بدنی در ارتباط است و به عبارتی از ترکیب تربیت ذهنی و جسمی، تربیت عمومی حاصل می شود. اگر در تربیت عمومی سعی بر آن است که انسان به کمال سوق داده شود، این هدف با به کار گذاشتن تربیت جسمی که لازمه تکوین شخصیت انسانیی است عملی نمی شود.

 

•           کودک اولین فعالیت خود را در قالب بازی بیان می کند. بازی ها موجب آمادگی جسمی و روحی او را فراهم می سازد، زیرا او با قرارگرفتن در مقابل مشکلات ناشی از بازی ، مکانیسم دفاعی را در مقابله با مشکلات بدست اورد. اراده او را قوی می کند . تحمل ورزشکار را در مقابلل نارسائی های روزگار تقویت می کند. بدین گونه تن آدمی به همراه روح او تواماً تربیت می شود . در نتیجه جسم قوی می شود و روح صیقل می یابد.

اساس اهداف تربیت بدنی در آموزش و پرورش

 

بعد الهی

 

•           تعلیم و تربیت در اسلام بعد الهی دارد و در یک جامعه اسلامی برنامه های رسمی آن ملزم به جامعه پوشانیدن در این بعد است . بنابراین لازم است که فعالیت های تربیت بدنی در مقاطع تحصیلی با تاثر از فلسفه جامعه اسلامی ، دانش آموزان را به سمت توحید سوق دهد الگو قرارر گرفتن معلم تربیت بدنی به عنوان فردی مسلمان، در برخورد با دانش آموز و رعایت عدالت در

 


لینک دانلود:

تجربیات مدون اصول و مباني تربيت بدني و علوم ورزشي

تجربیات مدون اصول و مباني تربيت بدني و علوم ورزشي

 





ارسال توسط ali ahamadi


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 

موضوع:

تجربیات مدون آموزشی

(ویژه ارتقاء به رتبه عالی)

 

بررسی علل اشکالات در املانویسی دانش آموزان

و راهکارهای درمان آن در قالب پژوهش

 

چکیده

این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس املا نویسی یکی از دانش آموزان پایه اول می‌باشد. با بررسی علل و علائم ضعف املانویسی در دانش‌آموز متوجه شدم مشکل دانش‌آموز ناشی از حساسیت بیش فعالی و عدم تمرکز حواس و دیر آموزی و بی‌دقتی او می‌باشد. راه کارهایی جهت بهبودی و درمان این مشکل ارائه کردم که با اجرای این راه کارها تأثیر زیادی در بهبود املا دانش‌آموز مشاهده نمودم  ومتوجه شدم که کارهای انجام گرفته توانسته است تا حدود زیادی ازتکرار اشتباهات مکرر وی دراملا  و سایر درس‌ها جلو گیری داشته باشد به طوری که: خود دانش‌آموز، خانواده، معلم و همکاران در مدرسه از بهبود مشکل املا نویسی دانش‌آموز ابراز خرسندی نمودند.

 در این زمینه جهت برخورد با مشکلات املا نویسی دانش‌آموزان پیشنهاداتی ارائه شده است.

این دانش آموز به لطف خداوند امسال مشکلاتش بسیار کم شده است، با دوستان و سایر همکلاسی‌هایش ارتباط برقرار می‌کند. مفاهیم و مطالب درسی را بهتر می‌آموزد و می‌توانم بگویم یکی از موفق‌ترین عرصه‌های کاری من در طول سنوات خدمتم همین کار و آموزش این دانش آموز بوده است

مقدمه

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که دانش‌آموزان با آن مواجه هسند ضعف املاست. اولین گام برای برطرف کردن هر ضعفی شناخت آن می‌باشد. چنانچه معلّم و مربی به موقع و دقیق مشکلات دانش‌آموز را تشخیص دهد می‌تواند سریع راه حل مناسب و منطقی را برای حل مشکل انتخاب و در جهت بهبود وضعیت آموزشی دانش‌آموزان اقدام نماید.

نوشتن مستلزم به کارگیری مهارت‌های گوناگونی است. مهارت‌های مکانیکی نوشتن مانند دست خط، هجی کردن و نقطه گذاری و مهارت‌های زبانی مانند درک معنای کلمه‌ها و دستور زبان و مهارت‌های تفکر مانند سازمان‌دهی و برقراری ارتباط میان مطالب از مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که در نوشتن نقش دارند، باید همواره توجه داشته باشیم مشکل دانش‌آموز در کدام حیطه می‌باشد. بنا بر جدیدترین آمار حدود 5 تا 6 درصد از دانش آموزان دچار اختلالات یادگیری هستند به عبارت دیگر در یک کلاس 30 نفری 2 دانش آموز مبتلا به اختلال یادگیری داریم که آمار بالا و قابل توجهی است. یک کارشناس ارشد روان شناسی با بیان این که برخی کودکان در یک یا چند حیطه از 3 اصل خواندن، نوشتن و ریاضیات دچار مشکل یادگیری هستند، گفت: این افراد در صورت آگاه نبودن معلمان و والدین با برچسب‌هایی مثل کند ذهن و شاگرد تنبل کلاس مواجه خواهند شد. عزت نفس این کودکان بر اثر شکست‌های متوالی روحی پایین می‌آید و مشکلات یادگیری آن‌ها به طور معمول با افزایش سن آن‌ها وخیم تر می‌شود. نابرابری معنادار بین پیشرفت درسی و بهره هوش، نداشتن توجه و تمرکز، بیش فعالی، بی توجهی در کلاس درس، ناتوانی در حل مسئله، انگیزه کم، وابسته بودن به دیگران در انجام کارها و مهارت‌های اجتماعی رشد نیافته و تأخیر جدی در آموختن را می‌توان از مشخصه‌های ناتوانی‌های یادگیری برشمرد...

دوره ابتدایی حساس‌ترین مرحله آموزش و پرورش است که باید به همهٔ جوانب از جمله املا توجه خاص داشته باشیم، دانش‌آموزان باید از سال‌های اولیه تحصیل به اهمیت املا و کاربرد آن در زندگی آشنا شوند و با توجه به نیازی که دارند به خوبی آن را بیاموزند تا دچار مشکل نشوند، به دلیل کاربرد املا در تمام موارد زندگی یادگیری صحیح آن الزامی است. در آموزش املاء یک نمونه و یا ترتیب حروف مدنظر می‌باشد و در آن خلاقیت مطرح نیست، املای یک کلمه بسیار مشکل‌تر از خواندن آن است زیرا بازشناسی یک کلمه یک عمل رمزگردانی است.

 


لینک دانلود:

تجربیات مدون املا نویسی دانش آموزان ویژه ارتقاء به رتبه عالی


تجربیات مدون املا نویسی دانش آموزان ویژه ارتقاء به رتبه عالی

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب: تجربیات دبیر هنر راهنمایی , تجربیات معلم هنر راهنمایی , تجربیات تدریس هنر دوره راهنمایی , تجربیات دبیر هنر رتبه عالی و خبره , تجربیات دبیر هنر برای ارتقای شغلی خبره و عالی , تجربیات معلم هنر برای رتبه خبره و عالی , رتبه خبره و عالی , تجربیات دبیر هنر , تجربیات آموزگار هنر , تجربیات ارتقای شغلی دبیر هنر متوسطه , تجربیات مدون دبیر هنر , تجربیات مدون دبیر هنر ارتقای شغلی خبره به عالی , تجربیات ارتقای شغلی دبیر هنر ارتقای شغلی ارشد به خبره , تحقیق ارتقای شغلی دبیر هنر , مقاله ارتقای شغلی دبیر هنر , مستندات و تجربیات دبیر هنر , تجربیات مدون تدریس هنر ارتقای شغلی , تجربیات دبیر هنر ارشد به خبره , تجربیات دبیر هنر خبره به عالی , تجربیات دبیر هنر متوسطه ,,
ارسال توسط ali ahamadi

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده: در اين گزارش  به بررسي روشهاي متنوعي كه باعث ايجاد علاقه مندي و انگيزش جهت يادگيري بهتر درس شيمي دوره متوسطه در فراگيران ميگردد ، مي پردازيم علي رغم تلاش ايثار گرانه معلمان عزيز در انجام هرچه بهتر رسالت پيامبر گونه شان اين اطمينان حاصل نيست كه تلاشهايشان در جهت حصول اهداف آموزش و پرورش باشد.

بنابراين با بررسي عواملي چون :

‌1ـ چگونگي تاليف جامع تر كتب درسي شيمي

2ـ آشنايي فراگيران با روش هاي مطالعه صحيح

3ـ ايجاد ارتباط بين علم شيمي و زندگي روزانه فراگيران به منظور آشنايي بيشتر با كاربرد علم شيمي در زندگي

4ـ اثر همزماني تدريس تئوري و كار عملي جهت يادگيري بهتر

5ـ استفاده از روش تدريس مشاركتي ـ اجرايي

مقدمه:

به‌خاطر داشته باشيد که خواندن 10 صفحه از کتاب شيمي مشابه خواندن 10 صفحه از يک کتاب تاريخ و يا ادبيات نيست، متن مربوط به اين درس پيچيده‌تر است زيرا که مي‌تواند شامل: فرمول‌ها، نمودارها، تصاوير و مفاهيم مشکل باشد. بنابراين شما نياز داريد تا براي خواندن ، فکر کردن و انجام تکاليفتان زمان بيش‌تري را اختصاص دهيد. به عنوان مثال ؛ممکن است براي تسلط بر5 صفحه از يک کتاب شيمي نياز به 50 دقيقه زمان باشد.

 


لینک دانلود:

گزارش تخصصی بی علاقگی و راههای بهتر خواندن درس شیمی


گزارش تخصصی بی علاقگی و راههای بهتر خواندن درس شیمی

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:گزارش تخصصی درس شیمی , گزارش تخصصی شیمی , گزارش تخصصی بدیر شیمی , گزارش تخصصی درباره درس شیمی , گزارش تخصصی معلم شیمی , گزارش تخصصی دبیر شیمی دبیرستان , گزارش تخصصی معلم شیمی دبیرستان , گزارش تخصصی درباره شیمی دبیرستان , گزارش تخصصی دبیر شیمی متوسطه , گزارش تخصصی شیمی متوسطه , گزارش تخصصی معلم شیمی متوسطه , گزراش تخصصی دبیر شیمی بصورت ورد , گزارش تخصصی معلم شیمی بصورت ورد , گزارش تخصصی درس شیمی دبیرستان , گزارش تخصصی شیمی دبیرستان , پکیج گزارش تخصصی , گزارش تخصصی Doc , رایگان گزارش تخصصی رایگان , پکیج اقدام پژوهی , دانلود رایگان گزارش تخصصی , دانلود گزارش تخصصی , دانلود گزارش تخصصی دبیران , دانلود گزارش تخصصی مدیران , دانلود گزارش تخصصی معاون مدرسه , دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی , گزارش تخصصی , گزارش تخصصی دبیران , گزارش تخصصی مدیران , گزارش تخصصی معاون , گزارش تخصصی معاون مدارس , گزارش تخصصی معلمان , پکیج , پکیج کامل , پکیج کامل گزارش تخصصی , خرید پکیج کامل گزارش تخصصی , دانلود پکیج کامل گزارش تخصصی , ,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی