ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

اجرای مطلوب درس تربیت بدنی با توجه به ماهیت آن به عوامل چهارگانه برنامه ، فضا، تجهیزات و دبیر متخصص بستگی دارد.  در این راستا با توجه به کاستی های موجود در زمینه فضا و تجهیزات، بیشترین نقش در اجرای مطلوب برنامه به عهده دبیر تربیت بدنی است .

مقدمه

 تدوین طرح درس منطبق با برنامه درسی، استفاده از روشهای نوین و توانایی بکارگیری آنها در موقعیتهای مناسب ، از جمله عواملی است که ضمن کاهش تأثیر کاستی های موجود ،    بهره وری ساعات درس تربیت بدنی را نیز افزایش می دهد. این دفتر با عنایت به رسالت خود و همچنین با توجه به اهمیت این درس ، درصدد یافتن روش های تدریس مطلوب و تعمیم الگوهای مناسب می باشد. بدین منظور جشنواره انتخاب بهترین الگوهای روش تدریس در دوره متوسطه نیز گامی در جهت تحقق این امر مهم به شمار می آید.



لینک دالنود:

تجربیات مدون روش تدریس تربیت بدنی

تجربیات مدون روش تدریس تربیت بدنی

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب: تجربیات دبیر تربیت بدنی , تجربه دبیر ورزش , تجربیات دبیر ورزش راهنمایی , تجربیات دبیر ورزش ابتدایی , تجربیات دبیر ورزش دبیرستان , تجربیات معلم ورزش راهنمایی , تجربیات مربی ورزش راهنمایی , تجربیات مربی ورزش , تجربیات دبیر ورزش برای رتبه عالی و خبره , X تجربیات مربی ورزش برای رتبه عالی و خبره , تجربیات مدون دبیر ورزش , تحقیق ارتقای شغلی دبیر ورزش , تحقیق ارتقای شغلی معلم ورزش , تحقیق ارتقای شغلی مربی ورزش , تجربیات ارتقای شغلی ارشد به خبره دبیر ورزش , تجربیات ارتقای شغلی مربی ورزش ابتدایی , تحقیق ارتقای شغلی معلم ورزش ابتدایی , تحقیق ارتقای شغلی دبیر ورزش متوسطه , تحقیق ارتقای شغلی دبیر ورزش دبیرستان , مستندات ارتقای شغلی دبیر ورز ,,
ارسال توسط ali ahamadi

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

آموزش و پرورش به عنوان نهادی با کارکردهای جامعه پذیری، فرهنگ پذیری، آموزش علوم و فنون با بهره گیری از مواریث دینی و فرهنگی درکنار یافته‌های علمی اندیشمندان و صاحب نظران بیشترین مسئولیت را در قبال ایجاد مهارت‌ها و توانمندی‌ها، انتقال ارزش‌های دینی و ملی بر عهده دارد. (قربانی1389) مدرسه همواره مهم‌ترین وسیله انتقال ثروت از نسلی به نسل دیگر است. این معنا امروزه حتی بیشتر از زمان‌های گذشته مصداق دارد چون خانواده به مثابه حامل سنت و تربیت ُ بر اثر توسعه زندگی اقتصادی جامعه‌های امروزی بسیار تضعیف شده. بدین ترتیب تداوم و سلامت جامعه انسانی اینک بیشتر از گذشته به مدرسه وابسته است. (موفقیان, 1380) مدرسه برای بیشتر انسان‌هایی که در سنین تعلیم و بعد از آن قرار دارند شناخته شده است و همه از و جود چنین نهادی در سراسر جهان آگاه هستنداما آنچه که ما در این جا قصد تجزیه و تحلیل آن را داریم، مدرسه ای است درون مدارس رسمی، که آن را مدرسه نامرئی نامیده‌ایم. در این مدارس، تعلیم و تربیت جریان دارد و صورت می‌پذیرد، اما دارای ویژگیهای آشکار و بارزی نیست که بتوان آن را به سادگی تشخیص داد. در حقیقت، در مدارس نامرئی، فرزندان یک کشور از طریق ارتباط با یکدیگر اطلاعات دریافت می‌کنند و در جریان تعلیم و تربیت خاصی که به طور معمول برنامه ریزی و از پیش تعیین نشده است، قرار می‌گیرند. برای این که کارکرد این مدرسه را دقیق تر بررسی کنیم ُ آن را در قالب ارتباط اطلاعاتی بین عناصر موجود در مدرسه ُ یعنی دانش آموزان مورد بررسی قرار می‌دهیم. اما پیش از این اطلاعات ُ توصیفی کلی از این مدرسه به دست می‌دهیم: مدرسه نامرئی مدرسه ای درون مدارس رسمی ماست. (احمدی, 1379ص. 5(

این مدرسه نقطه خاصی را برای تبادل اطلاعات در نظر نمی‌گیرد. این عمل گاهی در حیاط مدرسه، گاهی در راهرو و زمانی در کلاس صورت می‌گیردمطالبی که در این مدرسه ردوبدل می‌شود، چندان مقید به مطلب یا برنامه خاصی نیست. هرچیزی که در این مدرسه ردوبدل می‌شود به تجارب و وقایع روزمره دانش‌آموزان بستگی دارد. ممکن است تماشای یک فیلم در شب قبل موضوع بحث «مدرسه نامرئی» باشد و ممکن است (احمدی, 1379ص. 6(با این توصیف به این نکته می‌پردازیم که چرا این مدرسه وجود دارد؟ واینکه چگونه می‌توان مدرسه نامرئی را در حین تدریس جهت بهبود مدیریت کلاس بکار برد؟  با تاکید بر اینکه در مدرسه نامرئی تبادل اطلاعات تنها صورت نمی‌گیرد بلکه هم تشویق می‌کند و هم تنبیه می‌کند و هم عواطف دانش آموز را



لینک دانلود:


قدام پژوهی مدیریت و کنترل دانش آموزان


قدام پژوهی مدیریت و کنترل دانش آموزان

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب: اقدام پژوهی,اقدام پژوهی بصورت ورد,اقدام پژوهی آماده,اقدام پژوهی کامل بصورت ورد,اقدام پژوهی مقطع دبیرستان,اقدام پژوهی مقطع ابتدایی,اقدام پژوهی مقطع راهنمایی,اقدام پژوهی تدریس,اقدام پژوهی کامل و آماده بصورت ورد,تجربیات و اقدام پژوهی,اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی,اقدام پژوهی دبیر,سایت اقدام پژوهی,فروشگاه علمی آسمان سایت اقدام پژوهی ها,کافی نت آسمان سایت اقدام پژوهی,بزرگترین سایت اقدام پژوهی در ایران,اقدام پژوهی دبیر دینی,اقدام پژوهی پیام های آسمانی,اقدام پژوهی درس پیام های آسمانی, ,
ارسال توسط ali ahamadi

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده:

مهم ترین مسئله در این پژوهش، گفتمان آسیب شناسی تربیت دینی با رویکرد عملی است؛ و هدف از انجام آن بررسی و شناخت عوامل و متغیرهایی است که متوجه این جنبه از تربیت دانش آموزان ما در شرایط فعلی است؛ و تشخیص آن، نوعی پیشگیری و
در حقیقت، تلاشی مشفقانه برای افزایش مصونیت تربیت دینی از آفات است.
نوع این تحقیق، توصیفی - تحلیلی است؛ و ابزارهای گردآوری داده ها، مبتنی بر استفاده از کتاب ها، مقالات، آرای کارشناسان تعلیم و تربیت، و حاصل مطالعات نگارنده است.

مقدمه:

هر مکتبی برای سعادت و تکامل انسان برنامه ای عقیدتی، اخلاقی و عملی ارائه می دهد که به مجموعه آن، «دین» گفته می شود. این پدیده به بیان مسائل تغییر پذیری می پردازد که شامل پرسش های همیشگی در مورد حقیقت نهایی و هدف جهان طبیعی است .
در اصطلاح قرآن کریم، دین همان «روش زندگی» است که در فطرت مردم، به ودیعه گذاشته شده است؛ و انسان ذاتاً به آن گرایش داشته، در پرتو رهنمودهای آموزه هایش تربیت می شود. بنابراین اکنون این سوال مطرح است که چرا تربیت دینی انسانی که ذاتاً مشتاق دین است؛ و مذهب در درون او ریشه های بنیادین دارد، با مشکلاتی رو به روست؟ و سوال دیگر اینکه فاصله گرفتن از آموزه های دینی در نسل جوان، مخصوصاً دانش آموزان شیوع و نمود بیشتری دارد؟
بی تردید، نسل جوان و دانش آموزان خواهان فهم دقیق معارف دینی هستند؛ همچنان که تحقیقات مختلف نشان می دهد، نوجوانان و جوانان جامعه، نه تنها دین ستیز نیستند، بلکه دین باور و تربیت پذیرند؛ و از کژکارکردهایی که به نام دین تمام می شود، به شدت رنج می برند. افزون بر این پدیده جهانی شدن و رشد خارق العاده ارتباطات ماهواره ای و رایانه ای، زندگی گرم معنوی انسان را به زندگی سرد ماشینی تبدیل کرده و هویت مذهبی او را ناشناخته و مجهول قرار داده است. از این رو، مشکلات تربیت دینی، معلول ماهیت و ذات خود دین نیست، بلکه علت یا علل آن را در خارج از قلمرو دین و آموزه های دینی باید جست و جو کرد.

 

 

مفهوم شناسی واژگان

آسیب شناسی: اصطلاح آسیب شناسی در همه رشته های علوم، به ویژه در روان شناسی و تعلیم و تربیت کاربرد خاص دارد. این اصطلاح امروزه معادل واژه «pathology» به کار می رود؛ و آن عبارت است از مطالعه و بررسی موقعیت ها و وضعیت های بیمارگونه و نابهنجار اجتماعی که متوجه یک نظام یا گروه و یا سازمان شود دین: در لغت به معنای انقیاد، اطاعت، تسلیم و جزا آمده است؛ و در اصطلاح، مجموعه عقائد، اخلاق، قوانین و مقرارتی است که برای اداره امور جامعه انسانی و پرورش انسان باشد
تربیت دینی: برای این واژه تعاریف گوناگونی ارائه شده است؛ و کارشناسان تعلیم و تربیت بر تعریف واحدی از آن اتفاق نظر نداشته، هر کدام با توجه به مکتب تربیتی مورد نظر خود، آن را تعریف کرده اند. در اینجا منظور از تربیت، تغییر در رفتار و کردار دینی است که کودک و نوجوان را با وظایف و شرایع دینی آشنا می کند؛ مبانی اعتقادی را در آنان رشد می دهد؛ و فطرت الهی و انسانی آنان را بارور می سازد .
آسیب شناسی تربیت دینی: مطالعه آفات و آسیب هایی است که در روند تربیت دینی متربیان رخ می دهد. این پدیده، مسئله اصلی در این تحقیق است که مهم ترین عوامل و مولفه های آن به شرح زیرند:

بی توجهی به عنصر زمان

زمان از شرایط ضروری تربیت دینی است. آنچه امروزه نظاره گر آن هستیم، ناهنجاری های عمیق ارزشی و دینی در بین نوجوانان و جوانان است؛ در حالی که همین قشر، در سال های نه چندان دور، نقش بسیار چشمگیری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند؛ و بسیاری از آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس حماسه های پرشور و غیر قابل توصیفی را آفریدند. به واسطه وضعیت کنونی ای که برای نسل موجود حاصل شده، این نسل در گرایش به ارزش های اجتماعی و اعتقادی مطلوب تا حدود قابل ملاحظه ای با نسل قبل از خود، یعنی پدران و مادران متفاوت گردیده است. این امر ناشی از مسائل گوناگون، از جمله «حرکت زمان» است.
متأسفانه این دستورالعمل مهم که عنصر زمان را از شرایط لازم تربیت دینی می داند، کمتر مورد توجه مربیان تربیتی، معلمان دینی و حتی والدین بوده است. گاهی والدین می خواهند شیوه ها و روش هایی را که به نسل و مقتضیات زمان دیگر تعلق دارد، به اجبار به فرزندان خویش تحمیل نمایند، در حالی که فرزندان، به دلیل تغییر شرایط و موقعیت اجتماعی، به دنبال خواسته ها و مطالبات دیگری هستند.


لینک دانلود:

گزارش تخصصی بی توجهی خانواده ها به امور دینی فرزندان


گزارش تخصصی بی توجهی خانواده ها به امور دینی فرزندان

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب: گزارش تخصصی پرورشی , گزارش تخصصي پرورشي , گزارش تخصصی معاون پرورشی , گزارش تخصصی مربی پرورشی , گزارش تخصصی مربیان پرورشی , گزارش تخصصی درس پرورشی , نمونه گزارش تخصصی پرورشی , نمونه گزارش تخصصی معاون پرورشی , گزارش تخصصی معاونت پرورشی , گزارش تخصصی معلمان پرورشی , گزارش تخصصي معاون پرورشي , گزارش تخصصي مربي پرورشي , گزارش تخصصي درس پرورشي , گزارش تخصصی معاون پرورشی مدارس , گزارش تخصصی معاون پرورشی ابتدایی , گزارش تخصصی معاون پرورشی دبستان , گزارش تخصصی معاونت پرورشی مدارس , نمونه گزارش تخصصی مربی پرورشی , پکیج گزارش تخصصی , گزارش تخصصی Doc , رایگان گزارش تخصصی رایگان , پکیج اقدام پژوهی , دانلود رایگان گزارش تخصصی , دانلود گزارش تخصصی , دانلود گزارش تخصصی دبیران , دانلود گزارش تخصصی مدیران , دانلود گزارش تخصصی معاون مدرسه , دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی , گزارش تخصصی , گزارش تخصصی دبیران , گزارش تخصصی مدیران , گزارش تخصصی معاون , گزارش تخصصی معاون مدارس , گزارش تخصصی معلمان , پکیج , پکیج کامل , پکیج کامل گزارش تخصصی , خرید پکیج کامل گزارش تخصصی , دانلود پکیج کامل گزارش تخصصی , ,
ارسال توسط ali ahamadi

 

 

افرادي كه برنامه هاي تربيت بدني، تفريحي و ورزشكاران را اداره مي كنند؛ تعدادي وظيفه قانوني دارند؛ كه انتظار مي رود آنها را انجام دهند. ازجمله آنها تعهدي براي انجام پيش بيني هاي منطقي براي اطمينان از ايمني برنامها و اماكن تحت نظر آنها مي باشد .

اماكن ورزشي كه طراحي، ساخت و برنامه ريزي ضعيفي دارند؛ ممكن است مشكلات زيادي را براي مديران اين اماكن پديد آورند. طراحي ضعيف امكانات ممكن است :

برنامه هاي پيشنهادي را محدود سازد .

بهره برداري از تاسيسات را پايين  آورند.

نگهداري و سرپرستي را مشكل سازد.

و بطور قابل ملاحظه اي شرايط پرخطر را هنگام فعاليت افزايش دهند.

اين عوامل مي تواند احتمال كلي آسيب ديدگي را بالا برد و منجر به ادعا غفلت سازمان مورد نظر در تامين امنيت شركت كنندگان در فعاليت هاي تفريحي و ورزشي شود.


لین کدانلود:

دانلود پاورپوینت ایمنی در ورزش

 




تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:,پاورپوینت ایمنی در ورزش,پاورپوینت ایمنی در ورزشی,دانلود پاورپوینت ایمنی در ورزش,پاورپوینت ایمنی در اماکن ورزشی,پاورپوینت درس ایمنی در ورزش,پاورپوینت در مورد ایمنی در ورزش,پاورپوینت ایمنی اماکن ورزش,ايمني در ورزش,ایمنی در ورزش مدارس,ایمنی در ورزش Ppt,ایمنی در ورزش چیست,ایمنی در ورزش شنا,ایمنی در ورزشگاه,ایمنی در ورزش Pdf,ایمنی در ورزش فوتبال,ایمنی در ورزش والیبال,ایمنی در ورزش Doc,اصول ایمنی در ورزش مدارس,رعایت اصول ایمنی در ورزش مدارس,ایمنی در ورزشگاهها,ایمنی ورزشگاه ها,ایمنی ورزشگاه,ایمنی در ورزش بسکتبال,
ارسال توسط ali ahamadi

 فایل ورد قابل ویرایش

 

دانلود مقاله کوره آفتابی

 

شرح مختصر : کوره آفتابی وسیله‌ای است برای تولید گرما بوسیله تجمع و تمرکز نور خورشید در یک نقطه خاص و استفاده از حرارت آن نقطه برای تولید آب گرم و بخار آب گرم. کوره آفتابی به شکل بشقاب کاو (مقعر) و آینه‌ای و صیقلی (که نورهای تابیده شده به طرف خود را بازتاب می‌کند) است. نورهای تابیده شده از بی نهایت دور موازی هستند، بنابراین همه آنها بعد از بازتابش نقطه خاصی به نام کانون می‌گذرند. برای ورود به بحث با چند اصطلاح آشنا می‌شویم. نمونه کوچک و قدیمی کوره آفتابی ذره‌بین است که از شیشه محدب یا حتی یخ تراشیده شفاف ساخته می‌شد. امروزه از اجسام آینه‌ای با توجه به ویژگی ساختمانی گفته شده برای تولید آب گرم منازل در ابعاد محدود در پشت بامها و در ابعاد بزرگتر ساختمان بلند که نمای بیرونی آن به شکل کاو طراحی شده و در نمای جلویی آن از شیشه‌های رفلکس و آینه‌ای برای بازتاب نور استفاده می‌شود، بطوری که بازتابها در یک نقطه در مقابل یعنی کانون جمع می‌شوند.



لینک دانلود:

دانلود مقاله کوره آفتابی

 




تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب: , تحقیق در مورد کوره آفتابی خرید مقاله کوره آفتابی , خرید و دانلود مقاله کوره آفتابی , دانلود و خرید مقاله کوره آفتابی , دانلود رایگان مقاله کوره آفتابی , دانلود مقاله در مورد کوره آفتابی,دانلود مقاله کوره آفتابی, مقاله در مورد کوره آفتابی,کوره آفتابی,كوره افتابي چيست؟,کوره آفتابی چهارم دبستان,کوره آفتابی و ذره بین,کوره آفتابی ویکیپدیا,کوره های آفتابی,شباهت کوره آفتابی و عدسی,تفاوت کوره آفتابی و عدسی,ساخت کوره آفتابی ساده,فواید کوره آفتابی,تفاوت کوره آفتابی و ذره بین,شباهت کوره آفتابی و ذره بین,شباهت و تفاوت کوره آفتابی و ذره بین,کوره ی افتابی و ذره بین,شباهت کوره ی افتابی و ذره بین,تفاوت کوره ی آفتابی و ذره بین,کوره ی آفتابی ویکیپدیا,کوره ی آفتابی چیست؟,كوره ي آفتابي,كوره ي آفتابي چيست؟,كوره هاي آفتابي,کوره های آفتابی چیست,کوره های خورشیدی,کوره های خورشیدی برای ذوب فلزات,كاربرد كوره هاي آفتابي,
ارسال توسط ali ahamadi

 فایل ورد قابل ویرایش

 

آشنايي با اصول بهداشت و  تغذيه ورزشي

چکیده: بهداشت یک حالت کامل سلامت جسمی روانی و اجتماعی است . برای برخورداری از بهداشت خوب باید نظافت و بهداشت اعضای بدن تغذیه ، خواب و استراحت ، ورزش و تفریح ، عدم اعتیاد ، مراقبتهای پزشکی رعایت گردد و بهبود شیوه زندگی آموزش داده شود .


متن مقاله:

 

 تعریف بهداشت :

بهداشت یک حالت کامل سلامت جسمی روانی و اجتماعی است . برای برخورداری از بهداشت خوب باید نظافت و بهداشت اعضای بدن تغذیه ، خواب و استراحت ، ورزش و تفریح  ، عدم اعتیاد ، مراقبتهای پزشکی رعایت گردد و بهبود شیوه زندگی آموزش داده شود .


لینک دانلود:

مقاله آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزشي


مقاله آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزشي





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:, تحقیق در مورد آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزشي,دانلود مقاله آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزشي, دانلود مقاله در مورد آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزشي,مقاله در مورد آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزشي,بهداشت و تغذیه ورزشی,بهداشت و تغذیه در ورزش,اصول بهداشت و تغذیه ورزشی,بهداشت تغذیه ورزشی,آشنایی با اصول تغذیه و بهداشت در ورزش,اصول بهداشت و تغذیه در ورزش,تاثیر بهداشت و تغذیه در ورزش,بهداشت و تغذیه سالم در ورزش,نقش بهداشت و تغذیه در ورزش,تاثیر تغذیه و بهداشت در ساعت ورزش,مقاله بهداشت ورزشی,تحقیق بهداشت ورزشی,مقاله تغذیه ورزشی,مقاله تغذیه ورزشی Pdf,مقاله تغذیه ورزشی با ترجمه,مقالات تغذیه ورزشی,تحقیق تغذیه ورزشی,مقاله تغذیه ورزشکاران,مقاله تغذیه ورزش,مقاله های تغذیه ورزشی,مقالات علمی تغذیه ورزشی,مقاله در مورد تغذیه ورزشی,دانلود مقالات تغذیه ورزشی,بانک مقالات تغذیه ورزشی,مقالات انگلیسی تغذیه ورزشی,تحقیق درباره تغذیه ورزشی,تحقیق در مورد تغذیه ورزشی,تحقیق درباره ی تغذیه ورزشی,تحقیق تغذیه ورزشکاران,تحقیق تغذیه سالم ورزشی,مقاله در مورد تغذیه ورزشکاران,دانلود مقاله تغذیه ورزشکاران,مقاله درباره تغذیه ورزشکاران,مقاله تغذیه در ورزشکاران,دانلود مقاله تغذیه ورزشکاران رایگان,مقاله تغذیه در ورزش,مقاله تغذیه و ورزش,دانلود مقاله های تغذیه ورزشی,مقاله علمی تغذیه ورزشی,مقاله در مورد تغذیه ورزش,تحقیق در مورد تغذیه ورزش,تحقیق در مورد تغذیه سالم ورزشی,مقاله در مورد تغذیه و ورزش,تحقیق در مورد تغذیه و ورزش,تحقیق در مورد تغذیه سالم ورزش,دانلود مقاله در مورد تغذیه ورزشی,مقاله درباره بهداشت ورزشی,مقاله بهداشت پوشاک ورزشی,مقاله در مورد بهداشت ورزشی,مقاله ای در مورد بهداشت ورزشی,تحقیق بهداشت ورزش,تحقیق درمورد بهداشت ورزشی,مقاله در مورد بهداشت ورزش,مقاله در مورد بهداشت اماکن ورزشی,تحقیق در مورد بهداشت ورزش,تحقیق در مورد بهداشت ورزشی,تحقیق در مورد بهداشت اماکن ورزشی,مقاله در مورد بهداشت و ورزش,مقاله در مورد بهداشت فردی در ورزش,
ارسال توسط ali ahamadi

چکیده:

راههايي پيشنهاد كرده و نحوه استفاده از روش ها را نيزمورد بحث قرار داده ایم.كليد واژه‌ها(واژه‌هاي كليدي):انضباط هدف از نوشتن اين مقاله بررسي علل  بي انضباطي و كمك به مديران و معلمان براي برخورد با دانش آموزان بي نظم مي باشد. به اين منظور ابتدا بي انضباطي را در ديدگاه افراد مختلف تعريف نموده سپس تعريف نسبتاجامعی از آن ارائه می شودیکی از تعاریف مناسب عبارتست از: " انجام دادن هر عمل يا رفتار پذيرفته نشده و نا معقول توسط دانش آموزان كه سازماندهي كلاس و مدرسه را مختل يا تهديد به اخلال مي كنند و باعث كاهش كارايي معلم و دانش آموزان شده و معلم را در رسيدن به هدف اصلي خود كه همان ارتقای دانش آموزان است به چالش مي كشاند". راههایی براي پيش‌گيري اين عمل ارائه می شود. سپس علل بي‌انضباطي را بررسي كرده‌ و راههايي براي كاهش اين علل ارائه خواهد شد.

 

مقدمه:

دشواری کنترل دانش آموزان با توجه به ویژگی های سنی آنها روز به روز روبه افزایش است. بسیاری از معلمان و مدیران از برخورد با مسائل انضباطی دانش‌آموزان احساس ناتوانی می کنند و به طور معمول ممکن است برخورد های نامناسبی با این رفتار ها داشته باشند.

در زمينه‌ي بي ‌انضباطي دانش‌آموزان،معلمان بايد پاسخگوي سوالاتي از قبيل اين سوالات باشند.

–  بي‌انضباطي چيست و چگونه ميتوان انضباط را آموخت؟

2- چگونه می توان از بروز رفتار های نا مناسب دانش‌آموزان كه نظم و انضباط كلاس را مختل مي‌كنند جلوگيري كرد؟

 علل بي انضباطي دانش‌آموزان كدامند؟

 چگونه ميتوان اين رفتارهارا كاهش داد يا از بين برد ؟

در این مقاله سعی شده است بابررسی منابع علمی ونقد آنهابه سوالات فوق پاسخهای مناسب وکاربردی داده شود.

 

 ده راهکار برای تعلیم وتربیت بهتر

بهتردر نگاهی کلی می توان مشکلات آموزشی - پرورشی کودکان و نوجوانان را ازمواردی چون ناتوانی در فراگیری آموزش ها تا انواع نابسامانی های روحی - روانی دانست، که به این ترتیب جای بحثی نمی ماند که آموزگاران موظف اند بخشی از نیازهای این دانش آموزان را پاسخ گویند. از نگاهی دیگر اگر آموزگاران نتوانند نابسامانی ذهنی - جسمی دانش آموزان شان را برطرف کنند، بی تردید دانش آموزان به دلیل درگیری های ذهنی شان آنچه را که آموزش داده می شود فرا نمی گیرند.



لینک دالنود:

گزارش تخصصی چگونگی تعلیم و تربیت بهتر دانش آموزان


گزارش تخصصی چگونگی تعلیم و تربیت بهتر دانش آموزان

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:گزارش تخصصی پرورشی , گزارش تخصصي پرورشي , گزارش تخصصی معاون پرورشی , گزارش تخصصی مربی پرورشی , گزارش تخصصی مربیان پرورشی , گزارش تخصصی درس پرورشی , نمونه گزارش تخصصی پرورشی , نمونه گزارش تخصصی معاون پرورشی , گزارش تخصصی معاونت پرورشی , گزارش تخصصی معلمان پرورشی , گزارش تخصصي معاون پرورشي , گزارش تخصصي مربي پرورشي , گزارش تخصصي درس پرورشي , گزارش تخصصی معاون پرورشی مدارس , گزارش تخصصی معاون پرورشی ابتدایی , گزارش تخصصی معاون پرورشی دبستان , گزارش تخصصی معاونت پرورشی مدارس , نمونه گزارش تخصصی مربی پرورشی , پکیج کامل گزارش تخصصی , خرید پکیج کامل گزارش تخصصی , دانلود پکیج کامل گزارش تخصصی , دانلود رایگان گزارش تخصصی , دانلود گزارش تخصصی , دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی , دانلود مجموعه کامل پکیج گزارش تخصصی , اقدام پژوهی Doc , اقدام پژوهی ابتدایی Doc , اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی Doc , پکیج اقدام پژوهی , اقدام پژوهی بصورت ورد , اقدام پژوهی کامل بصورت ورد , ,
ارسال توسط ali ahamadi

چکیده:
فعالیتهای پرورشی و تربیتی فراتر از برگزاری یک سری مسابقات و راه اندازی گروه سرود و تأتر و یا حتی برگزاری نماز جماعت و مراسم صبحگاه می باشد. این نگاه که پرورشی و تربیتی را در امور فوق خالصانه نمائیم یک نگاه بسیار ناچیز به برنامه های پرورشی می باشد. فعالیتها و برنامه های تربیتی و پرورشی باید در متن همه ی برنامه های درسی باشد و محدود به یک یا چند عنوان خاص نباشد. 
هر چند که برنامه هایی از قبیل برگزاری نماز جماعت، اجرای مراسم صبحگاه و اجرای مسابقات نیز جزء برنامه های پرورشی می باشد اما باید توجه داشت که تمامی برنامه ها، فعالیت ، رفتارها، گفتارها، روابط های دو طرفه بین معلم و دانش آموز یا بین دانش آموز و مدیر و یا بین معاون و دانش آموز و ... و حتی شیوه ی آموزش معلم، عدم توانایی در یادگیری یک یا چند درس توسط دانش آموز ، مشکلات روحی و روانی و جسمی دانش آموز، نحوه ی برخورد همه ی عوامل حتی سرایدار مدرسه با دانش آموزان و نحوه ی گفتگوی عوامل مدرسه (مدیر، معاونین، معلمین و مربیان و...) نحوه پوشش عوامل مدرسه و اعمال و رفتار آنها همه و همه برنامه های پرورشی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
 
مقدمه :
در راس کلیه فعالیتهای حوزه پرورشی مدیریت آموزشگاه می باشد که در این خصوص لازم است مدیر آموزشگاه با همکاری مربی یامعاون پرورشی زمینه حضور کلیه معلمان ودبیران را جهت ایفای نقش تربیتی خود در برنامه های تربیتی فراهم نمایند .
مهمترین وظایف تربیتی معاون و مربی پرورشی که انتظار می رود زیر نظر مدیر آموزشگاه وبا همراهی وهمگاهی سایر عوامل ومعلمان در آموزشگاه برنامه ریزی و اجرا نماید: 
الف:1-تشکیل ستادهای (تربیتی،نماز،مسابقات فرهنگی وهنری ،قرآن ،..........)در کلیه مدارس 
تقسیم کار بین اعضاء ستاد-نصب مشخصات اعضاء ستادها در دفتر آموزشگاه-تشکیل منظم جلسات وپیگیری مصوبات حضور فعال در مدرسه قبل از آغاز به کار روزانه ومادامی که برنامه ها وفعالیتهای آموزشی و پرورشی در جریان است و انجام امور پرورشی مدرسه که نیازمند پیگیری در خارج از آن است.



لینک دالنود:

گزارش تخصصی معاونت پرورشی


گزارش تخصصی معاونت پرورشی

 





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:نماز و قرآن,راهبردهای پرورشی,گزارش تخصصی,گزارش تخصصی مربی پرورشی,گزارش تخصصی معاون پرورشی,گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی,گزارش تخصصی مربی پرورشی ابتدایی,گزارش تخصصی مربی پرورشی متوسطه,گزارش تخصصی مربی پرورشی دبیرستان,گزارش تخصصی معاون پرورشی ابتدایی,گزارش تخصصی معاون پرورشی متوسطه,گزارش تخصصی معاون پرورشی دبیرستان,گزارش تخصصی پرورشی,گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی ابتدایی,گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی متوسطه,گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی دبیرستان,گزارش تخصصی مربی پرورشی بصورت ورد,گزارش تخصصی معاون پرورشی بصورت ورد,گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی بصورت ورد, ,
ارسال توسط ali ahamadi

مقدمه

موضوع بازنگری برنامه های آموزشی جغرافیا در ایران زمانی قوّت گرفت که پس از برگزاری کارگاه آموزشی جغرافیا در اسفند 1374 در دفتر برنامه ریزی و تألیف کُتُب درسی، اعضای این گروه متقاعد شدند که زمان تغییر بنیادی در آموزش این شاخه از علوم بین رشته ای فرا رسیده است. علمی که به جهت ایفای نقش پُل ارتباطی میان علوم پایه و علوم انسانی برای بسیاری از کارشناسان برنامه ریزی در هاله ای از ابهام بود و به دلیل مشکلات ِ دستیابی به یک برنامه مدوّن، مورد بی مهری معلّمان، دانش آموزان، اولیاء و... قرار گرفته بود. امّا تغییر نگرش به این علم امروزه آن را به یکی از کاربردی ترین علوم در زندگی تبدیل کرده است. در این مقاله سعی شده است، راهکارهای درسی جغرافیا بخصوص در دوره ی دبیرستان، چالش ها و راهکارهای پیش رو، و زمینه های این تحوّل اساسی به آموزش جغرافیا مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

 



لینک دالندو:

 

 

 





ارسال توسط ali ahamadi
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی