ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی


ابتدا الگوي اوليه استين کيمونو بلند را رسم مي کنيم وقد لباس را مطابق با مدل از بالا تا پايين اندازه ميزنيم . براي جلو لباس براي جادکمه و روي هم امدن لباس 4 سانت اضافه مي ذاريم. بعد از پايين لباس 1/4 با*سن بيرون امده و از انتهاي مچ استين در بالا به ان وصل ميکنيم ( مطابق با الگو

(
پشت لباس هم مانند جلو ميباشد با اين تفاوت که يقه لباس 7 در 4 ميباشد و بايد وسط پشت روي دولاي بسته قرار بگيرد

براي اين مانتو ما نياز به دو برابر قد پارچه داريم . مثلا اگر ما قد را يک متر گرفتيم نياز به 2 متر پارچه براي اين لباس نیاز داريم.

 





تاريخ : جمعه 29 فروردين 1393برچسب:اموزش دوخت مانتو فانتزي استين سرخودي,اموزش دوخت,مانتو فانتزي استين سرخودي,مانتو فانتزي استين رومي,الگوي دوخت مانتو فانتزي استين رومي,الگوي دوخت مانتو فانتزي استين سرخودي,اموزش دوخت مانتو فانتزي استين رومي,سرخودي,فانتزي استين سرخودي,فانتزي استين رومي,اموزش تصويري دوخت انواع مانتو,اموزش تصويري دوخت مانتو فانتزي استين رومي,فيلم اموزشي دوخت انواع مانتو,فيلم اموزشي دوخت مانتو فانتزي استين سرخودي,استين سرخودي شيك,مدل جديد مانتو فانتزي استين رومي,استين رومي,مانتو,دوخت مانتو,,
ارسال توسط ali ahamadi

 

مانتو کوتاه چهار دکمه
ابتدا الگوي اويه بالاتنه رو رسم مي کنيم . و از سمت دولاي باز براي روي هم آمدن مانتو11 سانت اضافه مي ذاريم و امتداد يقه رو به 11 سانت وصل مي کنيم.

چون سمت چپ مدل با سمت راست متفاوت هست از دو تا الگو استفاده ميکنيم . قسمت سمت چپ را از 10 سانت بالاي کمر جدا ميکنيم و براي ان ساسون سرشانه را مطابق با مدل در نظر ميگيريم و نيازي نيست که امتداد ساسون کمر را رسم کنيم.

ولي قسمت سمت راست را مطابق با مدل ساده و بدون برش و ساسون در نظر مي گيريم.

بعد از برش پارچه اندازه دور گردن را مطابق با مدل ميگيرم و بعد يقه را مطابق شکل به صورت دو طرف متفاوت برش ميزنيم . البته اگه شما يک يقه با کلاس و قشنگ داريد از اون استفاده کنيد.

 

 





ارسال توسط ali ahamadi


دوخت مانتو ريون مدل دار ( تمام كلوش )

نكته 1: چون اين مانتو از پارچه ريون استفاده شده ( ريون پارچه اي كه بسيار كش مي اورد ) پس اندازه ها بايد چسب بدن گرفته شود و نبايد اندازه ها را با عددي جمع كنيم و جا دوخت نياز نداريم . براي دوخت بايد درز 1 سانتي متري گرفته شود

نكته 2 : تمام اعداد گرفته شده روي شكل اندازه هاي واقعي مانتو هستند ( قسمت دامن و استين و سر استين و قد بالاتنه تا كمر و قد كلي بالاتنه ) پس خواستيد دقيقا بايد از اندازه هاي نشان داده شده روي شكل پيروي كنيد ( البته يقه لباس به دلخواه خودتان مي باشد (

نكته 3 : براي استين ميتوانيم از الگوي استيني غير از اين استفاده كنيم و از استين كلوش كه در درس الگوي استين كلوش امده استفاده كرد

براي گشادي بالاتنه مثلا اگر دور باسن 100 است ما ¼ باسن كه 25 ميشود را براي كشادي بالاتنه لحاظ ميكنيم . و براي كمر اگر88 است ما روي خط كمر 22 را علامت ميزنيم و حلقه استين را بايد كمتر بگيريم (حدود 17) و همين طور كشادي استين كه بايد 20 گرفته شود

براي سر استين ما نياز به الگوي دامن تمام كلوش داريم كه مطابق شكل اندازه هاي ان را روي دامن تمام كلوش پياده ميكنيم و اول يك دايره به شعاع 19 رسم ميكنيم و بعد همين طور كه در شكل نشان داده شده روي قطر دايره اعداد گفته شده را جدا ميكنيم و دايره وسط را برش ميزنيم و به سر استين ميدوزيم

دامن پايين لباس هم به همين شكل است و ابتدا ما يك دايره به شعاع 58 رسم ميكنيم و بعد اندازه هاي گفته شده را روي قطر ان پياده ميكنيم و دايره وسط دامن به پايين بالاتنه دوخته خواهد شد ( قسمت خط 30 سانت را براي خودمان علامت ميزنيم كه دقيقا به وسط جلو بالاتنه دوخته شود و همين طور بايد قسمت خط 60 سانتي را علامت بزنيم كه دقيقا بايد وسط پشت بالاتنه وصل شود (

 





تاريخ : جمعه 29 فروردين 1393برچسب:اموزش دوخت مانتو ريون,دوخت مانتو ريون,مانتو ريون,الگوي دوخت مانتو ريون,اموزش دوخت مانتو ريون شيك,اموزش تصويري دوخت مانتو ريون,اموزش تصويري دوخت مانتو ريون شيك,دوخت مانتوريون مدل دار,اموزش تصويري دوخت انواع مانتو,مدل جديد مانتو ريون,جديدترين مدل هاي مانتو ريون,اموزش دوخت,اموزش تصويري,دوخت,دوخت مانتو,اموزش دوخت انواع مانتو زنانه,فيلم اموزشي دوخت مانتو,فيلم اموزشي دوخت مانتو ريون مدل دار,مانتو ريون مدل دارو شيك,مدل دار,,
ارسال توسط ali ahamadi

 

 http://www.artro.ir/wp-content/uploads/2014/03/%D8%BA%D9%84%D8%BA%D8%B9.gif

 

 

http://www.artro.ir/wp-content/uploads/2014/03/4a.gif

 

ابتدا بالا تنه را رسم کرده بعد،بلندی دلخواه را رسم کرده سپس ۲سانت دکمه خور را به جلو بالا تنهاضافه کرده و ۳ تا ۴ سانت پایین آمده طرح یقه گرد می زنیم.قسمت جلو را روی دولا باز پارچه برش زده و قسمت پشت را روی دولا بسته ی پارچه برش می زنیم.سرشانه ها و پهلو هارا به یکدیگر وصل کرده بعد دورتادور یقه را اندازه زده و الگوی یقه را رسم می کنیم.سپس ۳ سانت از ابتدای گردی بالاتنه را با سجاف دوخت زده وتا پایین ادامه می دهیم.بعد از آن یقه را که دورتا دورش را دوخته ایم مابین سجاف و تنه قرار داده و دوخت می زنیم.

منبع : artro.ir





ارسال توسط ali ahamadi

 


ابتدا الگوي اويه بالاتنه رو رسم مي کنيم . و از سمت دولاي باز براي روي هم آمدن مانتو11 سانت اضافه مي ذاريم و امتداد يقه رو به 11 سانت وصل مي کنيم.

چون سمت چپ مدل با سمت راست متفاوت هست از دو تا الگو استفاده ميکنيم . قسمت سمت چپ را از 10 سانت بالاي کمر جدا ميکنيم و براي ان ساسون سرشانه را مطابق با مدل در نظر ميگيريم و نيازي نيست که امتداد ساسون کمر را رسم کنيم.

ولي قسمت سمت راست را مطابق با مدل ساده و بدون برش و ساسون در نظر مي گيريم.

بعد از برش پارچه اندازه دور گردن را مطابق با مدل ميگيرم و بعد يقه را مطابق شکل به صورت دو طرف متفاوت برش ميزنيم . البته اگه شما يک يقه با کلاس و قشنگ داريد از اون استفاده کنيد.
 
منبع : banookade.ir

 





ارسال توسط ali ahamadi

 

 

 

آموزش دوخت مانتو به همراه الگو

الگو ی اولیه را آماده کرده قد مانتو را اضافه می کنیم دکمه خور بالا 1.5-2 پایین 2-3 سانت آزادی که به مانتو می دهیم اگر چسبان باشد اصلا آزادی نمی دهیم یا نهایتا 0.5 سانت آزادی می دهیم. اول پهلو را پر می کنیم برای افرادی که لگن های درشت دارند و کمر باریک این کار را می کنیم از خط سینه صاف به کمر اضافه می کنیم مقدار گشادی پهلو 1-3 سانت می دهیم به خط باسن 1-2 سانت گشادی می دهیم برای فون آن دم مانتو را 3-7 سانت می کنیم مانتو می تواند برش دار باشد اگر بخواهیم دم مانتو لول به ایستد باید برش های که پایین می آید مقدار گشادی داد که به این عمل ترک می گویند هر وقت خواستیم ترک ها را گشاد کنیم هر چقدر به پهلو دادیم هم در جلو و هم در پشت صورت می گیرد اگر خواستیم کمر بند داشته باشد 2 سانت پایین می آییم از خط کمر و به یک پهنای 3-4 سانتی بدست می آید همه نوع یقه هم به آن می خورد.





ارسال توسط ali ahamadi

 

http://www.niazerooz.com/im/p/90/0620/safe6345135693510.jpg

 

مقدار پارچه مورد نیاز:
۵/۲ متر پارچه عرض ۱۵۰ سانتیمتر برای سایز ۳۸


۱-از الگوی اولیه بالاتنه مولر، متریک یا گرلاوین رولت کنید.

۲- الگوی اولیه را به الگوی مانتو تبدیل کنید.

۳- قسمت جلوی مانتو احتیاج به جادکمه ندارد.

۴- پنس سرشانه و پنس کنفورماسیون را بسته و ساسونها را به برش از کارور منتقل می‌کنیم. قطر پنس کمر را خالی کرده و کنترل کمر می‌کنیم و الگو را شماره‌گذاری می‌کنیم.

۵- از خط کمر ۵/۲ سانتیمتر بالا رفته و ۵/۲ سانتیمتر پایین آمده و تکه وسط کمر را رسم می‌کنیم که ساسونها روی این قسمت از الگو بسته می شوند.

۶- از کنار یقه در سرشانه ( ۲ الی ۳ سایز ) گشاد کرده و طرح هفت یقه را مانند شکل به نقطه A‌ رسم می‌کنیم. دقت کنید که طرح هفت یقه کمی هلالی به سمت داخل می‌باشد.

۷- سه عدد پنس لقی در یقه هفت رسم می‌کنیم که مانند شکل روی الگو بسته می‌شوند.

تذکر:
برش از کارور را تا پایین الگو امتداد می‌دهیم و قطعات پایین الگو را نیز شماره‌گذاری می‌کنیم.

۸- شکل جیب‌نما را رسم کرده و با کاغذ پوستی آن را رولت کرده و کنار می‌گذاریم.  

۹- از قسمت جلو در خط CF ( 5/1-1 سانتیمتر ) داخل شده به نقطه B رسم می‌کنیم.

۱۰- به الگوی قسمت ۴ و ۵ الگو از پایین مانند شکل اوازمان می‌دهیم.

تذکر:
قسمت پشت بالاتنه را مانند جلو آماده نموده شماره‌گذاری کرده و به قسمت پایین آن اوازمان می‌دهیم.

*الگوی پشت یقه را مانند شکل گشاد می‌کنیم.

* قد مانتو تا روی زانو می‌باشد.
الگوی برگرد در جیب
*برگرد در جیب را به پهنای ( ۱۶-۱۴ سانتیمتر ) و به بلندی ( ۸-۷ سانتیمتر ) در می‌آوریم که لبه پایین آن را کمی هلال می‌کنیم. (مانند شکل)


تذکر مهم:
برای زیباتر شدن حالت برگرد می‌توان از آستری استفاده نمود که به قسمت زیر برگرد دوخته می‌شود.

در مانتوهای مجلسی برای بهتر جلوه دادن کار می‌توان از لایی حریر برای پارچه اصلی استفاده نمود که به کل پارچه زده می‌شود و یا جلوی مانتو را آسترکشی نماییم.

 

آموزش دوخت مانتو مجلسی شیک با الگو
الگوی آستین
از کادر اولیه آستین ساده رولت می‌کنیم و مانند شکل به پایین آن اوازمان می‌دهیم که قسمت لبه آستین کمیحالت گشاد به خود بگیرد.

 
آموزش دوخت مانتو مجلسی شیک با الگو
طراحی یقه ایستاده
۱-برای طراحی الگوی یقه سه سانت یا یقه ایستاده استفاده می‌کنیم.

۲- فاصله FEC را در بالاتنه جلو و پشت را اندازه می‌زنیم و سپس الگوی یقه را مانند شکل آماده می‌کنیم.

 
آموزش دوخت مانتو مجلسی شیک با الگو

طریقه دوخت
۱-سجاف یقه را آمادهه نموده و به آن لایی زده و یقه سه سانت را در نقطه C در بالاتنه ثابت کرده و بین سجاف و بالاتنه اصلی قرار داده دوخت می‌زنیم.

۲- در موقع وصل کمر به بالاتنه اصلی جلو و پشت از نوار مغزی تیره‌تر از پارچه اصلی برای تزئین کمر استفاده می‌کنیم.

۳- به برگرد در جیب لایی زده و مابین درز کمر و دامن روی برش دامن قرار داده و دوخت می‌زنیم.  

۴- برای تزئین دور یقه از سنگهای زینتی و چند گل زیبای روبانی آماده نموده که روی یقه دوخت زده می‌شود.  

۵- قسمت کمر از داخل با قزن قفلی بسته می‌شود.

 

منبع : ارتاكاوا





ارسال توسط ali ahamadi

 

http://www.pix2fun.net/wp-content/uploads/%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%88-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3%DB%8C-3.jpg

 

مقدار پارچه مورد نیاز
3 متر پارچه عرض 150 سانتی‌متر
نوار گیپوری 15 سانتی‌متر

مرحله اول: آماده سازی الگوی جلوی بالاتنه
1-از الگوی اولیه بالاتنه متریک، مولر، گرلاوین استفاده کنید.
2- 5/1 سانتی‌متر به پایین مانتو اضافه کنید به گودی گردن صفر کنید. این مقدار جهت فضای مانتو می‌باشد که روی هم قرار بگیرد.
3- مقدار جادکمه را اضافه کنید (2 الی 5/2 سانتی‌متر)
4- پنس سرشانه را بسته انتقال می‌دهیم (به پنس اصلاح پیکره در قسمت پهلو)
5- از (نقطه A) 1 سانتی‌متر از سرشانه گشاد کرده، نقطه بازی یقه را بین خط سینه و کمر بردارید (نقطه B).
6- از نقطه گشاد شده 2 تا 2 سانتی‌متر در امتداد سرشانه خارج شده به نقطه بازی یقه وصل کنید.
7- روی خط‌های به دست آمده 2 عدد پنس لقی به قطر (7/0 سانتی‌متر) می‌گیریم بسته و مجدداً آرایش کنید.



مرحله دوم: آماده سازی الگوی پشت بالاتنه (رسم یقه)
1-در قسمت پشت 1 سانتی‌متر از سرشانه 5/0 سانتی‌متر از گودی پایین آمده هلال باز شده یقه را رسم کنید.
2- از یقه گشاد شده در امتداد خط (CB) 2 تا 2 سانتی‌متر بالا رفته، در قسمت سرشانه از یقه گشاد شده 2 تا 2 سانتی‌متر جدا کرده، نقاط به دست آمده را به هم وصل کنید.
3- دور الگوی پشت را قیچی کرده، گوشه‌های یقه نقاط K و K را با 5/1-5/0 سانتی‌متر فاصله طوری کنار همدیگر قرار دهید که سرشانه پشت 5/1 سانتی‌متر روی سرشانه جلو قرار بگیرد (نقطه C).
4- طرح یقه را با پهنای دلخواه طراحی کنید.
5- با استفاده از کاغذ پوستی اندازه و طرح یقه را کپی کرده، کنار بگذارید.

دوخت مانتو مجلسی آرتاکاوا

مرحله سوم: رسم سجاف یقه جلو و پشت
1-جهت رسم سجاف در قسمت سرشانه 5 الی 7 سانتی‌متر و در پایین 3 الی 4 سانتی‌متر جدا کنید و نقاط به دست آمده را به هم وصل کنید.
2- در پشت از سرشانه 5 الی 7 سانتی‌متر و در قسمت (CB)، (10-8) سانتی‌متر جدا کنید و نقاط را به صورت هلالی به یکدیگر وصل کنید.
3- سجاف‌ها را روی کاغذ پوستی کپی کنید.

دوخت مانتو مجلسی آرتاکاوا


مرحله چهارم: مرحله جداسازی الگو
1-الگو را از خط پایه با (قیچی) جدا کنید.
2- در مدل مانتو می‌توانید از برش عصایی با برش از سرشانه استفاده کنید.
3- جهت رسم تکه تزیین پایین بعد از جمع شدن قسمت پایین یقه نواری به پهنای یقه جمع شده به بلندی 150 سانتی‌متر جدا کرده، مدل پاپیون دوخت بزنید.

دوخت مانتو مجلسی آرتاکاوا

مرحله پنجم: طریقه دوخت
1-ابتدا به تکه‌های سجاف یقه لایی بچسبانید.
2- دو تکه یقه را روی هم گذاشته و دور تا دور یقه را به جز خط داخلی یقه را دوخت بزنید.
3- در قسمت بالاتنه‌ها برش‌ها را جا انداخته، سرشانه جلو و پشت را به یکدیگر دوخت بزنید.
4- نوار تکه پایین را از داخل دوخت زده، قسمت بالایی را روی انتهای یقه گذاشته، به تعداد دلخواه پیلیزده از داخل می‌دوزیم به سمت اصلی برمی‌گردانیم.
5- بعد از اتمام دوخت محل قرار گرفتن گیپور تزیینی روی کمر را باز گذاشته و از داخل دوخت می‌زنیم.

تذکر 1: جهت اوازمان یقه در قسمت پایین
هنگام کپی کردن پنس اصلاح پیکره را روی یقه انتقال می‌دهیم در روی یقه پنس را بسته به خطوط کمکی اوازمان انتقال می‌دهیم.
این کار برای ایجاد فضایی جهت پیلی روی یقه می‌باشد.

تذکر 2:                                   
یکی از پیلی‌ها اوازمان طبیعی است و دیگری مقدار اضافی کنار یقه را به صورت پیلی در می‌آوریم.   

اختصاصی از : گروه پرتال شهر مجازی آرتاکاوا




ارسال توسط ali ahamadi

 

آموزش اولیه به این ترتیب:

در این آموزش شما اصلا به پارچه نیاز ندارید فقط به ۲ تا شال بلا استفاده در خونتون نیاز دارید تا بتونید این پانجوی شیک و ساده را در کنار ما بدوزید مطمئن باشید که همه را شگفت زده خواهید کرد.

دو تا شال یک رنگو کنار هم میذاریم که من برای راحتتر شدن کار با دو رنگ نشون دادم. دو تا شالو از طول کنار هم روی میز کار پهن میکنیم طوری که استر شال ها به سمت ما باشه .


 



 
حالا قشنگ اندازه میگیریم و وسط شالو پیدا میکنیم. یک سانت درز میذاریم و تا پائین میدوزیم. اون قسمت دوخته شده میشه پشت پانچو قسمت باز میشه جلوش. یعنی از اون درز تا نقطه B می دوزیم .

حالا اون قسمتی رو که باز گذاشتیم تا میکنیم روی نیمه دیگه . به این ترتیب روی کار به سمت ماست . نقطه C قسمت بالائی بوده و قسمت D گوشه پائینی که با تا زدن روی هم میافتن. اون هاشورهائی هم که پائین تصویر زدم یعنی قسمت باز پارچه هست . ضلع روبروی اون،دولای بسته هست که می افته روی شونه .
الان اون قسمت بالا دولای بسته و قسمت پائین دولای بازه ماست . از دولای بسته پارچه حدود ۲۰ سانت میایم وسط . از اونجا هم ۲۰ سانت پائین میایم . تا به نقطه E برسیم . این نقطه میشه قسمت زیربغل پانجوی ما.

 

از نقطه E میدوزیم تا بیایم برسیم به لبه پائین پانچو.این کارها همه رو قسمت روی پارچه انجام میشه .پانجو آمادست .
 
جلوی این پانجو بازه و میشه با یه دکمه یا روبان تزئینی بستش .

من از دو تا شال سفید و دو تا شال رنگی استفاده کردم . شال های سفید یه هوا بزرگتر از شال رنگی بود که زیر قرار میگیره . تنها تفاوت کار اینه که هر دو رنگو روی هم پهن میکنیم و تو تصویر دو وقتی که میخوایم درز پشتو بدوزیم هر دو رنگو به هم میدوزیم و دو تصویر اخر هم این دوختا روی هر دو رنگ شال انجام میشه .

(البته در تصویر زیر از ۲ شال یک رنگ استفاده شده است)

پانچو,پانچو زنانه,آموزش دوخت پانچو,پانچو زيبا,پانچو خوشكل

نکته:شالی که در بالا قرار می گیرد بهتر است یه کم کوچکتر از پائینی باشد این آموزش بسیار ساده است فقط کافی است که ۲ تا شال را جلویتان پهن کنید سپس خودتان به آسانی متوجه میشید که باید چکار کنید





ارسال توسط ali ahamadi
ايده ما براي مانتو  ترکيب جنسيت هاي متفاوت در يک طرح است که اين جنسيت ها را از 2 رنگ متفاوت نيز انتخاب کرده امي، استفاده از جنسيت چرم در سرشانه ها ، جيب و پشت آستني، اين طرح را در رده طرح هاي اسپرت جاي داده است. پيشنهاد ميکنيم از کيف و کفش چرم و هماهنگ با مانتو خود استفاده کنيد، توجه داشته باشيد که به همراه داشنت يک جفت دستکش چرم، وقار شما را دو چندان ميکند.

 

قبل از هر چیز باید الگو را دانلود کرده در پایین این بخش. و به مراکز کپی در شهر رفته و از آن پلات بگیرید با سایز تنظیم شده در این الگو سپس مراحل زیر را انجام داده . در ضمن دوستان کم لطفی نکنید بابت نظر!!

بخشهاي مختلف الگو:
1- الگوي تکه جلو × 2 
2- الگوي تکه پشت ×1 
3- الگوي تکه آستني ×2 
4- الگوي تکه برش سرشانه )چرم( ×1 + آس تر ×1 
5- جيب ×2 
6- تکه در جيب )چرم( ×2 + آستر ×2 
7- الگوي تکه آستر جيب ×2 
8- تکه پل سرشانه)چرم( ×2 + آستر ×2 
9- الگوي تکه يقه ×2 
10- الگوي تکه پشت دست ×2 )چرم( + آستر ×2 
11- الگوي تکه سجاف پشت ×2 
a كمربند: مستطيلي به عرض 12 سانتي متر و طول تقريبي 150 سانتيمتر چرم
 
مراحل دوخت :
الگوي سجاف اين مدل را به صورت سر خود طراحي کرده امي که به همراه الگوي تکه جلو ميباشد و پس از برش تکه جلو از پارچه، الگوي قسمت سجاف را جدا کرده و از لايي چسب برش زده و روي سجاف پارچه بچسبانيد.الگوي سجاف پشت را نيز از روي لايي چسب برش بزنيد و به پارچه سجاف بچسبانيد.ساسون هاي کمر و سينه در تکه جلو و ساسون هاي کمر تکه پشت را دوخته سپس آنها را اتو کنيد.در اين مرحله برش سرشانه ویک را روي آستر قرار داده و لبه پشت آن را چرخ کرده و سپس درزها را به سمت آستر برگردانده و از قسمت روي پارچه دوخت ميلي را برروي آستري بزنيد. اين مراحل دوخت را روي لبه جلو تکرار كرده، در صورت تمايل دوخت تزئييني را زده و اتو کنيد. ابتدا سر شانه پشت و جلو بالا تنه را بدوزيد سپس برش آماده شده را بر روي تکه هاي پشت و جلو از سمت سرشانه و حلقه آستین به وسيله کوک ثابت کنيد. درزهاي پهلو را به همديگر بدوزيد. تکه شماره 8 پل سرشانه را روي آستر قرار داده وبه جز درزي که در حلقه آستني قرار ميگيرد بقيه را دوخته و پس از چرخ تزئيني آن را اتو کنيد.

 
مراحل دوخت جيب: 
تکه هاي شماره 6 را روي آستر گذاشته به غير از درز بالا مابقي درزها را بدوزيد، بعد از دوخت تزئيني آنرا اتو کنيد. پيلي هاي روي تکه جيب را به کمک سوزن و نخ ثابت کرده، در جيب را بالا ي تکه جيب روي پيلي ها قرار داده و سپس آستر جيب را روي آن گذاشته و دور تا دور آنرا چرخ کرده و روي يکي از درزها به اندازه 3 سانتي متر باز بگذاريد که جيب را از آن قسمت به سمت رو برگردانيده و پس از اتو کردن جيب را روي عالمت هاي مشخص شده الگو با سوزن ثابت کرده و اطراف آنرا چرخ تزئيني بزنيد. 

مراحل دوخت يقه : 
سرشانه سجاف جلو و سجاف پشت را به همديگر بدوزيد. از الگوي يقه 2 عدد برش زده و يکي از تکه ها را لايي چسبانده سپس درزهاي بالاي آنرا که داخل گردن قرار مي گيرد به همديگر بدوزيد. پس از دوختن، اضافه درز آنرا با قيچي کم کرده و به رو برگردانده و اتو کنيد.در اين مرحله يقه آماده شده را روي حلقه گردن مانتو ثابت کنيد و سجاف را روي آن گذاشته و دور تا دور يقه را چرخ کنيد. 

 
مراحل دوخت آستین : 
2 تکه الگوي شماره 10 را روي آستر گذاشته و دور تا دور آنرا چرخ کنيد، سپس در مرکز آستر يک شکاف کوچک زده و از آن قسمت 2 تکه را به سمت رو برگردانيد و اتو کنيد.تکه هاي آماده شده را بر روي علامت هاي مشخص شده ثابت و دوخت تزئيني بزنيد.قسمت کاپ آستین را 2 چرخ به فاصله 0/5سانتي متر از همديگر زده و پس از خورد دادن اين قسمت درزهاي زير آستین را بدوزيد و پس از اتو کردن آستین را به بالاتنه وصل کنيد. 
 

توجه :
دقت کنيد که در هنگام وصل آستني، تکه پل سرشانه را روي خط سرشانه قرار داده و با همديگر چرخ کنيد.کمربند را دوخته و در صورت تمايل روي پهلوها به وسيله پل کمر آنرا ثابت کنيد.
و در انتها : دکمه و جادکمه مرکز جلو را دوخته و دکمه هاي تزئيني در جيب ها و پلهاي سرشانه را نيز بدوزيد.

گردآوری : گروه پرتال آرتاکاوا

 





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی