دانلود پرسشنامه آزمون خواندن Alovette مصطفی تبریزي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 8     کد محصول :1083      حجم فایل:153,83 KB      نوع فایل :rar 

 


 

عنوان انگليسي Alovette
عنوان فارسي آزمون خواندن
زبان فارسی
کاربرد اختلالات خواندن
منبع مصطفی تبريزی
سال ساخت -
تعداد سوال 60 ماده
زير مقياس توانايی شنيداری و تلفظ کردن، حافظه شنيداری و توالی شنيداری، مشکلات مربوط به ادراک ديداری، تميزديداری، حافظه و توانی ديداری، خواندن موارد استثتايی، عدم آشنايی به مفهوم زبان و ضمير، فهم واژه‌ها، جمله‌ها، عبارات متن، و رعايت نشانه‌هايی مثل کاما، نقطه و ...
نحوه اجرا فردی. يکی از دروس کتاب دانش آموز انتخاب می‌شود (يک درس قبل از درسی که معلم به تازگی تدريس کرده است) در جهت روخوانی به دانش‌آموز داده می‌شود.
نحوه نمره دهي و تجزيه و تحليل موارد مشکل‌دار برروی چک ليست تيک زده می‌شود و نوع اختلال خواندن وی تشخيص داده می‌شود. برای خواندن تمام متن 3 دقيقه لازم است که گاهی کمتر از 3 دقيقه هم طول می‌کشد. کودکانی که قادر نيستند متن را بخوانند برای خواندن واکه ها، سيلاب‌ها زمان محدودی را درنظر نمی‌گيريم و تنها تعداد واکه ها و سيلاب‌های صحيح خوانده شده را به عنوان نمره اين بخش (زبان خواندن) منظور می‌نمائيم. - بخش تعداد کلمات خوانده شده: برای هر کلمه يک عدد مرقوم شده که يعنی اولين کلمه شماره 1 و به همين ترتيب تا شماره 265 که آخرين کلمه متن را تشکيل می‌دهد و لذا تعداد کلمات خوانده شده را در بين جملات يک خطی می‌توان شمرد (کنار هر خط تعداد کلماتش مشخص شده است). تعداد کلماتی که به صورت خطی جا افتاده‌اند شمرده نمی‌شوند. اما کلماتی که بين جملات جا می‌افتند شمرده می‌شوند و در مجموع بايستی تعداد کلمات خوانده شده به کل تعداد کلمات خوب خوانده شده و تعداد کلمات بد خوانده شده، تعداد کلمات جا افتاده به طور جدا، و کلماتی که در 5 ثانيه خوانده شده‌اند ثبت شود. اگر خواننده‌ای چند سطر از متن را جا بياندازد می‌تواند آن متن را در مدت زمان کمتر از 3 دقيقه به اتمام برساند. بديهی است کلمات، کلمات خوانده شده. تعداد اشتباهات و غيره در همان مدت زمان که وی‌ برای خواندن متن صرف کرده محاسبه می‌شود (نه در 3 دقيقه).
فرمت PDF

 

لینک دانلود

 

لینک دانلود فایل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 4 خرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی