ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

روپوش يقه شالي 
اين روپوش به صورت يكسره و گشاد است. گودي كمر روی يقه شالي با بست گرفته شده است. 

براي برش اين مانتو به اندازه 2قد مانتو پارچه الزم داريد * در عرض 160 سانتيمتر *. در اينجا قد مانتو 140 درنظر گرفته شده است. پارچه را از طول روي هم انداخته تا دوالي بسته ايجاد شود.

اين دوالي بسته روي آستين است كه درز ندارد. از وسط اين دوالي بسته 8 سانتيمتر يعنی در مجموع 16 سانتيمتر علامت بگذاريد و وسط آن را A بناميد. 16 سانتيمتر را با مل خياطي تا پايين عالمت بگذاريد. اين 16 سانتيمتر را فقط روي يكالي پارچه خالي كنيد. نقطه A وسط پشت گردن است. 
از پايين به اندازه 100 سانتيمتر B تا D را اندازه بزنيد. ) از B تا 50C سانتيمتر ( از ابتداي دوالي بسته باال نقطه E كه به اندازه گشادي مچ 22 F سانتيمتر پايين آمده و آن را به B و D فرم دهيد. اين خط را قيچي كنيد.
قسمت بيروني F تا B دورريز پارچه است. شال را به اندازه دو برابر قد مانتو+ 20 سانتيمتر در عرض 150 سانتيمتر پارچه تهيه كنيد. پارچه را تا زده گوشه آن را A بناميد. نقطه Aرا در شال و پارچه اصلي روپوش روي هم گذاشته ، بدوزيد و پايين شال را پاكدوزي كنيد. طرف ديگر شال را به داخل برگردانده و پسدوزی كنيد. فاصله 8تا10 سانتيمتر وطول 16 سانتی متر از پشت گردن شال را اليي بچسبانيد.

اضافي شال را در پشت گردن به 10 سانتيمتري كه اليه چسباندهايد بستهاي مرتب بزنيد. قسمت زير سينه را نيز به فاصله 20 سانتيمتر بست بزنيد.
براي ثابت شدن مانتو روي بدن پيش از پوشيدن نواري به پهناي 3 سانتيمتر و طول 150 سانتيمتر درآورده و از زير شال در حدود كمر بدوزيد. ) ميتوانيد بست ها را روي اين كمري بزنيد و جلوي لباس را ببنديد ( هنگام استفاده دو كمري را از داخل دور كمر ببنديد تا هنگام حركت، لباس ثابت باشد. درز F تا B را نيز بدوزيد. ) لبه آستين را به دلخواه پاك دوزي كنيد ( لبه آن را ميتوانيد سجاف دهيد و پايين روپوش را پاكدوزي كنيد.) پايين ً شال را قبال پاكدوزي كرده ايد ( روي بستها را تكه پارچهاي به صورت مثلثي از اريب پارچه قيچي كنيد و به فرم نيم لوزي جمعشو بزنيد. روي جمعشوها را بستهاي ريز بزنيد تا ثابت شود. ) 

توجه كنيد كه با اين جمع ً شما كاملا گودي كمر و برجستگي سينه را درآوريد ( در انتها ميتوانيد از انواع سنگهاي تزئيني يا گلهاي تزئيني متناسب با جنس و رنگ لباس جهت تزئين روي بست های زير سينه و كمر استفاده كنيد.

 
دوستان با نظرات شماست که بخش های این قسمت بروز می شود . منتظر نظرات شما کاربر گرامی هستیم ....!!


گردآوری : گروه پرتال آرتاکاوا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی