آموزش رنگ کردن موم شمع
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

ساخت شمعهای رنگی بسیاری سرگرم کننده می‌باشند. شما در مدرسه همه چیز را درباره رنگها و ترکیب آنها آموخته‌اید و می‌دانید که از ترکیب رنگ آبی و زرد رنگ سبز درست می‌شود.

آسان ترین نوع رنگ رنگهای دایره ای یا مستطیلی می‌باشند. این نوع رنگها مقداری موم دارند و همان رنگی را که روی بسته نشان داده شده به شمع شما خواهند داد.

کار با رنگهای پودری مشکل تر می‌باشند به خاطر اینکه بسیار قوی هستند.

 

چه مقدار رنگ استفاده کنیم

زمانی که یک تکه رنگ دایره‌ای یا مکعبی را می‌گیرید، ابتدا آن را به هشت قسمت مساوی به وسیله یک چاقو علامتگذاری کنید. اگر مکعب رنگ شما به وزن ۲ کیلوگرم موم باشد. هر قسمت شامل ۲۵۰ گرم رنگ می باشد.

تکه‌های تقسیم شده را به اندازه‌ای که نیاز دارید برش دهید. بقیه علامتها به این معنا می‌باشد که شما همیشه می‌دانید چه مقدار رنگ باید استفاده کنید، حتی زمانی که از نصف مکعب استفاده کنید. اگر از رنگهای پودری استفاده می‌‌کنید شما فقط به مقداری که نوک یک چاقو را بپوشانید برای حدود ۱۰۰ گرم موم نیاز دارید.

ترکیب رنگها

سعی کنید رنگهای مختلف مخصوص موم را با هم ترکیب کنید و رنگهای بیشتری را بدست آورید. مقدار کوچکی رنگ مشکی به بیشتر رنگها اضافه کنید و یک رنگ سایه روشن ملایم بدست می‌آید. جدا از رنگ زرد که جالب نمیشود.

بیشتر در رابطه با ترکیب رنگ شمع ها بدانید.

رنگهای روشن و ملایم (پاستل )

شما فقط به مقدار خیلی کمی رنگ نیاز دارید تا این رنگها را بسازید. حدودا ۸/۱ مقدار معمولی یا کمتر از آن استفاده کنید اگر رنگ خیلی ملایم باشد راحت تر میتوانید اضافه کنید.

ولی اگر رنگ خیلی تیره شد، نیمی از موم را داخل قابلمه بریزید، و مقدار مساوی موم ساده اضافه کنید و دوباره آن را ذوب کنید. شما می‌توانید موم باقی مانده را برای نمودارهای دیگر استفاده کنید. رنگ مرواریدی برای ساخت رنگهای ملایم و جذاب مناسب می‌باشد.

ذوب کردن رنگ موم

ابتدا رنگ را با کمی موم ذوب کنید، سپس بقیه موم را اضافه کنید و به ذوب کردن ادامه دهید. اگر از استیرین استفاده می‌کنید رنگ را با آن قبل از اضافه کردن موم ذوب کنید.

 

آزمایش رنگ موم

رنگ موم ذوب شده داخل قابلمه کمی با مومی که بگیرد و سفت شود فرق می‌کند. رنگ را امتحان کنید. یک قاشق چایخوری از موم را روی یک ورقه کاغذ روغنی بریزید. چند لحظه صبر کنید تا بگیرد رنگ اصلی پایانی را خواهید دید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی