ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

بسیاری از ما، شمع را تنها به عنوان یکی از عناصر تزئینی خانه به حساب می آوریم و برای اینکه تمامی زیبایی آن را داخل شمعدان یا به صورت مجموعه ای روی میز همواره به همان صورت داشته باشیم، ترجیح می دهیم هرگز آنها را روشن نکرده و به ظاهر زیبای خود شمع بسنده کنیم.


در ادامه مطلب با نکاتی در مورد شمع و روش نگهداری آن اشنا میشوید

 

 

در حالی که با روشن کردن شمع، هم نمای آن زیباتر خواهد شد و هم انرژی آتش در فضای خانه پراکنده شده و گرمی خاصی را به محیط می بخشد.

بنابراین اگر عادت به روشن کردن شمع برای خود و اهالی خانواده تان در خانه ندارید، لااقل به هنگام پذیرایی از مهمانان، تعدادی شمع روشن روی میز پذیرایی یا غذاخوری قرار داده و فضا را صمیمی تر کنید.

در واقع شما با این کار، به مهمانان تان نشان می دهید که حضورشان در محیط خانه شما چقدر ارزشمند است.

در هر صورت، اگر از علاقه مندان به خرید و به خصوص استفاده از شمع هستید، به نکات زیر توجه کنید؛ به طور قطع برایتان سودمند خواهد بود.

طولانی تر کردن عمر یک شمع

برای آنکه شمع های شما مدت زمان طولانی تری بسوزند و همچنین اشک کمتری در اثر سوختن آنها حاصل شود، شمع ها را چند ساعت قبل از روشن کردن، در فریزر یا جایخی یخچال قرار دهید؛ این کار به لحاظ اقتصادی نیز برای شما بسیار به صرفه خواهد بود.

 نگهداری در لوله های مقوایی

اگر تعدادی شمع خریداری کرده اید و می خواهید آنها را به مرور در آینده مورد استفاده قرار دهید، بهترین مکان برای نگهداری آنها نیز همین محیط فریزر است.

ولی اگر همچنان نگران هستید که هنگام جابه جایی مواد غذایی داخل فریزر، به شمع ها صدمه رسیده یا بشکنند، ۲ راهکار وجود دارد:

یکی آنکه آنها را در قوطی پلاستیکی یا فلزی چیده و در فریزر قرار دهید.

دوم اینکه از لوله مقوایی داخل دستمال کاغذی های لوله ای استفاده کنید؛ به این ترتیب که شمع ها را با توجه به قطرشان به صورت تکی یا چند تایی در لوله های مقوایی جای داده و پس از گذاشتن در کیسه پلاستیکی، به فریزر منتقل کنید.این لوله های مقوایی محافظ خوبی برای شمع ها هستند.

شمع های بدون اشک

اگرچه این روزها شمع های بدون اشکی به بازار آمده اند که این خاصیت شان حاصل تغییر در مواد سازنده آنهاست ولی بعضی ها عقیده دارند شمع های معمولی را نیز می توان به شمع های کم اشک یا حتی بدون اشک تبدیل کرد.

برای این منظور، شمع را برای چند ساعت در محلول آب نمک بخیسانید؛ به این ترتیب که ۲ قاشق سوپ خوری سرپر نمک را در یک لیتر آب سرد حل کرده و شمع را به مدت ۳ تا ۵ ساعت در آن غوطه ور کنید.

 شمعی در باد

اگر برای منظور خاصی می خواهید شمع را در هوای آزاد مورد استفاده قرار دهید ولی جریان هوا و وزش باد مانع روشن ماندن شعله آن می شود، یکی از ۲ پیشنهاد زیر را انجام دهید:

۱) پاکت کاغذی را تا نیمه از شن یا ماسه پر کنید و لبه پاکت را به اندازه ۲ تا ۵ سانتی متر به طرف بیرون تا بزنید، سپس انتهای شمع قلمی مورد نظر را داخل شن یا ماسه به اندازه ای فرو کنید که سر شمع از لبه پاکت بیرون نزند؛ حالا آن را روشن کنید و با خیال راحت دست تان بگیرید.

۲) برای شمعتان حبابی پلاستیکی درست کنید؛ به این ترتیب که مرکز دایره کف لیوان یک بار مصرف را به قطری به اندازه قطر شمع، سوراخ کرده و شمع را از انتها داخل سوراخ تا جایی فرو کنید که سر شمع کمی پایین تر از لبه لیوان قرار گیرد؛ به این صورت، دیواره لیوان مانع خاموش شدن شمع می شود.

 

منبع: سرشت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی