آموزش دوخت مقنعه اداری
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

کدبانوهای عزیز مراحل کشیدن الگو به همراه روش دوخت در ادامه مطلب ذکر شده است.

بانوکده
مراحل كشيدن الگو: 

- پارچه اي به ابعاد 110 سانتيمتر × 110 سانتيمتر را از قسمت قطر آن تا بزنيد تا به صورت مثلثي دوال در بيايد. 

 
بانوکده
رأس آن را نقطه A بناميد. - از نقطه A بر روي خط دوالي بسته در حدود 20 سانتيمتر عالمت بگذاريد و اين نقطه را B بناميد.
- از نقطه B خطي عمود بر خط دوالي بسته پارچه رسم كنيد كه خط كناره پارچه را قطع كند ) اين مثلث كوچك بدست آمده برش مي خورد .
- از نقطه B بر روي خط دوالي بسته 5 سانتيمتر جلو رفته و 1611 آن را نقطه C بناميد. - از نقطه C بر روي خط دوالي بسته 75 سانتيمتر پايين آمده و آن را نقطه D بناميد *قد پشت مقنعه * 
 
- از نقطه C خطي به طول 25 سانتيمتر عمود به دوالي باز رسم كنيد تا نقطه E بدست آيد، از اين نقطه هاللي به قطر 13 سانتيمتر و به پهناي 5 سانتيمتر رسم كنيد كه در هنگام برش زدن آن را به دور بيندازيد. نقطه تالقي اين منحني و خط دوالي باز مقنعه را نقطه F بناميد.
بانوکده
- از نقطه F بر روي خط دوالي باز*مركزي جلو* در حدود 50 سانتيمتر پايين آمده و آن را نقطه G بناميد، اين دو نقطه را با خطي كه حالت منحني كوچكي دارند به يكديگر متصل كرده و خط مركزي جلوي مقنعه  قد جلو را تشكيل مي دهد.

- فاصله نقطه D و G را نصف كرده و آن را نقطه i بناميد. - از نقطه بدست آمده 5 سانتيمتر به سمت داخل مقنعه عالمت گذاري كرده و با خطي منحني نقاط D و i و G را به يكديگر متصل كنيد.
الگوي مقنعه آماده برش مي باشد.  
بانوکده
مراحل برش پارچه و دوخت: 

مقنعه را از روي خطي كه بر روي دوالي بسته پارچه در نقطه B عالمت گذاري كرده ايم به سمت داخل تا بزنيد و سپس اضافات مقنعه را برش بزنيد.

پس از برش زدن پارچه، مطابق الگو لبه تا شده باالي مقنعه را چرخ كرده و براي تزئين روي دوخت آن نوار اريب چرخ كنيد. لبه قسمتهاي هاللي زير را سردوز مي كنيم و لبه جلو را مي دوزيم. در انتها پايين مقنعه را سردوزي مي كنيم و در صورت تمايل مي توانيد بر روي آن از نوار اريب تزئيني استفاده كنيد.

 
 

منبع : گروه پرتال آموزشی آرتاکاوا

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی