پیراهن قلاب بافی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

برای شروع کار اندازه دور کمر گل دخترتون رو بگیرید و به همون اندازه زنجیره بزنید.(دقت کنید برای اینکه محاسباتتون درست دربیاد تعداد زنجیره هاتون باید تقسیم بر 8 بشه. سر و ته زنجیره ها رو به هم وصل کنید. و برای شروع ردیف دوم سه تا پایه بلند بزنید.

بعدتو دو تا زنجیره اول دو تا پایه بلند بزنید.

حالا دو تا زنجیره زده و از رج اول دو تا زنجیره رو رد کنید و تو دو زنجیره بعدی از رج اول سه تا پایه بلند بزنید.

و طبق این نقشه پیش برید.

به آخر رج اول که رسیدید  مثل شکل زیر اتصال میدید تا رج بعد رو شروع کنید.

و طبق نقشه بالا می بافید تا زمانی که بازی پشت لباس به اندازه مناسب برسه.بعد دیگه نصف رج رو می بافید و نصف دیگرش  که پشت لباس هست رو رها می کنید.

اون نصف رج که مربوط به جلوی لباس هست رو طبق نقشه زیر می بافید

طبق نقشه می بینید که اول هر رج با 4 تا زنجیره شروع میشه و به یه پایه بلند دو تایی ختم میشه.این کار رو ادامه میدید تا جایی که میخواید یقه رو بندازید.

شکل شروع  قسمت قبل بصورت زیر میشه.

حالا برای قسمت یقه دوباره نصف دونه های جلو رو در نظر می گیرید و  دوباره طبق همین نقشه می بافید یعنی شروع هر رج با 4 زنجیره و پایانش با یه پایه بلند دو تایی.

تو شکل نقشه دوم ، من شروع یقه رو با یه فلش آبی رنگ مشخص کردم.به همین ترتیب یه طرف یقه رو می بافید تا موقعی که سه تا مربع براتون بمونه و دیگه این سه تا مربع رو کم نمی کنید و طبق اولین نقشه که برای شروع لباس بود اونو می بافید تا بند لباستوئن به اندازه مناسب برسه و اونو به پشت لباس هر جا که خواستید وصل می کنید.

بعد از اتمام یه طرف یقه از همون قسمت که فلش زده بودم نخ می گیرید و طرف دوم یقه رو هم می بافید. حالا برای دامن لباس ، باید نخ رو از پایین لباس یعنی کمر بگیریم و بافت رو شروع کنیم.طبق نقشه زیر بافت رو انجام میدیم.

همونطور که می بینید تعداد زنجیره ها تو هر رج یکی اضافه میشه.وقتی تعداد زنجیره ها به 3 تا رسید از رج بعدش یکی در میون نقشه عوض میشه.اون قسمت که فقط زنجیره بافته میشه تعداد زنجیره ها رو به 5 تا که رسید پابت نگه میداریم.و اون قسمت که نقشه عوض میشه رو طبق نقشه زیر ادامه میدیم.

این کارو می کنیم تا وقتی تعداد زنجیره ها تو این قسمت به 6 تا برسه.از رج بعد دوباره نقشه این قسمت رو عوض می کنیم.و اون قسمتی که زنجیره هامون رو 5 تا ثابت نگه داشته بودیم تو رج بعد 6 تا می کنیم و دیگه تا آخر همون 6 تا نگه میداریم.

و تا آخر مثل قبل ادامه میدیم تا وقتی که قد دامن به اندازه مناسب برسه.بهتره که قد دامنش خیلی بلند نباشه.

در آخر هم برای زیباتر شدن کار میتونید با یه رنگ دیگه دور تا دور کار رو با پایه بلند و کوتاه هلالی ببافید.

روی لباس به این شکله.

و پشت لباس هم به این شکل:

البته مسلما تو تن خیلی زیباتره.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی