دانلود اقدام پژوهی برقرار نمودن انضباط درکلاس فیزیک
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 18     کد محصول :7024      حجم فایل:59,71 KB      نوع فایل :rar 

 


 

اقدام پژوهی برقرار نمودن انضباط درکلاس فیزیک

 

مختصری از اقدام پژوهی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

دانلود اقدام پژوهی برقرار نمودن انضباط درکلاس فیزیک
چکیده
با توجه به مشکل پیش آمده و موضوع اعلام شده بنده تحقیقاتی انجام داده ام که به آن اشاره میکنم.در این اقدام پژوهی سعی بر این شده است تا یکی از مشکلاتی را که در بیشتر مواقع معلمان با آن روبرو هستند یعنی روشهای برقراری انضباط در کلاس مورد بحث و بررسی قرار بگیرد وراهکارهای موثر برای آن جستجو و در نظر گرفته شود چرا که به این ترتیب می توانیم ادعا کنیم که تقریبا تا حد زیادی جلوی اختلال بی نظمی و آشفتگی در محیط آموزشی را می گیریم و ما را در تحقق هر چه بیشتر اهداف آموزشی کمک می کند . چه بسا معام با در نظر گرفتن موارد مهم در ایجاد انضباط حتی می تواند نقص کتاب درسی و محیط آموزشی را جبران کرده و وظیفه ی خود را به خوبی در امر آموزش و پرورش به انجام رساند . در این اقدام پژوهی آنچه که بیشتر مد نظر بوده سپردن مسئولیت و تقویت حس مسئولیت پذیری بوده چون این مورد می تواند بر روند پرورش و تربیت افراد تاثیر خوبی داشته باشد و بی نظمی را مهار کند . همچنین با دادن مسئولیت می توانیم عزت نفس را در بچه ها ایجاد کرده و در کنار آن تجارب آنها را افزایش داده و در نتیجه از آنها آدمی موفق و توانمند بسازیم .

مقدمه
موضوع اصلی اقدام پژوهی من (برقرار نمودن انضباط در کلاس)میباشد هدف از انجام این پژوهش برقراری انضباط در کلاسم میباشد.یکی از مسایل مهمی که اغلب معلمین با آن مواجه هستند موضوع انضباط دانش آموزان است .عده ای می گویند در مدارس نسبت به دانش آموزان بسیار سختگیری می شود و عده ای می گوینددر تعلیم و تربیت به اندازه ی کافی انضباط در برنامه های مدارس گنجانده شده است در حالیکه عده ای دیگر انضباط را کنترل و خودداری باطنی و فردی تفسیر کرده اند . نظم و انضباط دانش آموزان در کلاس درس مخصوصا برای معلمان تازه کار مسئله ی مهمی می باشد زیرا به نظر آنها مهمترین رمز موفقیت در امر تعلیم و تربیت کلاسداری خوب یا برقراری انضباط می باشد به همین سبب غالبا نگرانی از موفقیت در این امر موجب ترس بعضی از معلمان می شود و این ترس به صورت عدم اطمینان خاطر در رفتارشان ظاهر می شود و در نتیجه کلاسداری را عملا برای آنها مشکل می سازد . نگرانی و اضطراب ناشی از عدم انضباط در کلاس و ناکامی در اداره ی بهتر کلاس باعث یاس و نفرت آنها از شغل معلمی می گردد . بدون برقراری نظم در محیط آموزشی رسیدن به هدف های تعلیم وتربیت مشکل و گاهی غیر ممکن است از این رو ضرورت دارد که عوامل موثر در برقراری نظم در کلاس را مورد بررسی قرار دهیم . در تحقیقات انجام شده می فهمیم که حداقل پنج عامل بسیار اساسی در تدریس و برقراری نظم در کلاس دخالت دارند که عبارتند از : الف- معلم با توجه به ویژگی های شخصی و حرفه ای او ب- دانش آموز با دانش پایه و خصوصیاتش ج- کتاب با محتوا و پیامش د- محیط آموزشی با امکاناتش (اعم از فیزیکی وانسانی ) ر- موقعیت یادگیری آن قسمت از ویژگی های معلم که در برقراری انضباط در کلاس درس موثر است عبارتند از:
الف- روش تدریس معلم ب- توجه معلم به همه ی شاگردان ج- رعایت عدالت د- رابطه ی معلم با شاگردان ه- وضع ظاهری معلم ر- سخن گفتن معلم ز- وجود تیک در معلم .در کنار این عوامل می توانیم به نقش دانش آموز در برقراری نظم نیز اشاره کنیم که از جمله
نوع تربیت خانوادگی – محیط های آموزشی قبلی – دانش پایه در رابطه با موضوع درسی و…..می تواند بسیار در حفظ نظم کلاس و یا بر هم زدن آن موثر باشد .در مورد تربیت خانوادگی می توانیم بگوییم که وقتی احتیاجات اساسی دانش آموز در خانه تامین نمی شود یا محیط دیکتاتوری خانه حالت بد بینی و خصومت را نسبت به همه ی بزرگسالان در دانش آموز بوجود می آورد قهرا معلم نباید انتظار داشته باشد که چنین بچه ای به طور عادی در کلاس رفتار کند و مطالب درسی را خوب بیاموزد . ضعیف بودن پایه ی دانش آموز و عدم درک موضوع درس موجبات بی نظمی را در کلاس فراهم خواهد ساخت . بعضی از بچه ها فقط به خاطر همرنگی با اکثریت به اجرای کارهایی بر خلاف میل باطنی خود ممبادرت می ورزند . همچنین دانش آموز مطرود اعتراض روانی خود را به صورت بروز رفتارهای ناخوشایند اضطراب و افسردگی ظاهر می سازد .

 

لینک دانلود:


دانلود اقدام پژوهی برقرار نمودن انضباط درکلاس فیزیک



دانلود اقدام پژوهی برقرار نمودن انضباط درکلاس فیزیک



 

لیست کلیه اقدام پژوهی. گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

 

برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید:


پکیج شماره 1 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون



 

 

پکیج شماره 2 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون



 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1396برچسب:,اقدام پژوهی انضباط در مدرسه,اقدام پژوهی نظم و انضباط در مدرسه,اقدام پژوهی انضباطی,اقدام پژوهی بی انضباطی دانش آموزان,اقدام پژوهی بی انضباطی,اقدام پژوهی درباره بی انضباطی,اقدام پژوهی در مورد بی انضباطی,اقدام پژوهی با موضوع بی انضباطی,اقدام پژوهی انضباط,اقدام پژوهی انضباط دانش آموزان,اقدام پژوهی نظم و انضباط,اقدام پژوهی در مورد انضباط,اقدام پژوهی با موضوع انضباط,اقدام پژوهی در مورد نظم و انضباط,اقدام پژوهی فیزیک,اقدام پژوهی فیزیک دبیرستان,اقدام پژوهی فیزیک متوسطه,اقدام پژوهی درس فیزیک,اقدام پژوهی در درس فیزیک,اقدام پژوهی در مورد فیزیک,اقدام پژوهی درس فیزیک دبیرستان,نمونه اقدام پژوهی فیزیک,اقدام پژوهی معلمان فیزیک,مقالات اقدام پژوهی فیزیک,نمونه اقدام پژوهی درس فیزیک,مقالات اقدام پژوهی درس فیزیک,نمونه مقالات اقدام پژوهی فیزیک,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی