مقاله اکسپرسیونیسم یا هیجان نمایی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 22     کد محصول :4192      حجم فایل:1,62 MB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

اکسپرسیونیسم(Expressionism)

اکسپرسیونیسم یا هیجان‌نمایی (Expressionism) نام یک مکتب هنری است. اکسپرسیونیسم شیوه‌ای نوین از بیان تجسمی است که در آن هنرمند برای القای هیجانات شدید خود از رنگ‌های تند و اشکال کَجوَش (معوج) و خطوط زمخت بهره می‌گیرد. دوره شکل گیری این مکتب از حدود سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۵ میلادی بود ولی در کل این شیوه از گذشته‌های دور باهنرهای تجسمی همراه بوده و در دوره‌های گوناگون به گونه‌هایی نمود یافته‌است. برای نمونه مکتب تبریز در نگارگری ایرانی و مکتب سونگ در هنر چین را اکسپرسیونیست هنر ایران و چین می‌نامند.

پیشینه

عنوان «اکسپرسیونیسم» در سال ۱۹۱۱ برای متمایز ساختن گروه بزرگی از نقاشان به کار رفت که در دههٔ اول سدهٔ بیستم بنای کار خود را بر باز نمایی حالات تند عاطفی، و عصیان گری علیه نظامات ستم گرانه و ریاکارانهٔ حکومت‌ها، و مقررات غیر انسانی کارخانه‌ها، و عفونت زدگی شهرها و اجتماعات نهاده بودند. این هنرمندان برای رسیدن به اهداف خود رنگ‌های تند و تشویش انگیز، و ضربات مکرر و هیجان زدهٔ قلم مو، و شکل‌های اعوجاج یافته و خارج از چارچوب را با ژرفا نمایی به دور از قرار و سامان ایجاد می‌کردند و هرآنچه آرامش بخش و چشم نواز و متعادل بود از صحنهٔ کار خود بیرون می‌گذاشتند. بدین ترتیب بین سالهای ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۳ مکتب اکسپرسیونیسم با درکی خاص از هنر خاص ونسان ونگوگ و به پیشتازی نقاشانی چون کوکوشکا، امیل نولده و کرشنر در شهر درسدن و با عنوان «گروه پل» به وجود آمد.

هنرمندان جیمز انسور در ۱۸۶۰در بلژیک به دنیا آمد و در ۱۹۴۹ در همان شهر درگذشت.

ادوارد مونک نروژی که پردهٔ معروفش جیغ در سال به تنهایی مفهوم کامل شیوهٔ اکسپرسیونیسم را در نظر بیننده روشن می‌سازد.

امیل نولده در ۱۸۶۷در شلزویگ،ناحیه‌ای در شمال غربی آلمان متولد شد و در۱۹۵۶ در سیبول درگذشت.

وی با تجسم بخشیدن به پندارهای دینی و صور کابوسی ذهن آشفته‌اش یکی از نقطه‌های اوج این شیوه را در وجود می‌آورد.ژرژ روئو در ۱۸۷۱ در پاریس متولد شد و ۱۹۵۸ در همان شهر از دنیا رفت.

وی در بیشتر آثارش الهامات دینی و تلخ کامی‌های خود را با شکلهای زمخت و چهره‌های سرد و عبوس (که از جهاتی یادآور تصویر سازی قرون وسطایی و تنگ افتاده در فضایی فشرده‌اند)مجسم می‌سازد. او همچنین در آثارش رنگهای تند و تیره و خطوط سیاه بسیار کلفت(همانند بند کشی سربی در شیشه‌های منقوش کلیساهای گوتیک) به کار می‌برد.کته اشمیت کلویتز متولد کالینینگراد (Kaliningrad) در ۱۸۶۷ و در درسند (Dresden) در سال ۱۹۴۵ درگذشت.

اکسپرسیونیسم در فرانسه

در فرانسه می‌توان دو مکتب اکپرسیونیسم و فوویسم را از برخی جهات فنی و صوری چون،رنگ‌های به نهایت تند، شکلهای ساده شده،جزییات از قلم افتاده،با هم قرین و مشابه دانست. ولی فوویست‌ها از رنگهای تند و خطوط ضخیم برای ایجاد نمای دیداری استفاده می‌کردند حال آنکه اکپرسیونیست‌ها از این خصوصیات برای بیان حالات درونی سود می‌جستند.


لینک دانلود:


مقاله اکسپرسیونیسم یا هیجان نمایی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 31 خرداد 1396برچسب:اکپرسیونیسم انتزاعی, اکسپرسیونیسم, اکسپرسیونیسم در فرانسه, پیکره سازی, دانلود مقاله اکسپرسیونیسم یا هیجان نمایی, مقاله اکسپرسیونیسم یا هیجان نمایی, نگارگری ایرانی,هیجان‌نمایی, اکسپرسيونيسم, اکسپرسيونيسم يا هيجان نمايی, اکسپرسیونیسم در انگلستان, اکسپرسیونیسم در فرانسه, تحقیق اکسپرسيونيسم يا هيجان نمايی, تحقیق در مورد اکسپرسيونيسم يا هيجان نمايی, دانلود مقاله اکسپرسيونيسم يا هيجان نمايی, مقاله اکسپرسيونيسم يا هيجان نمايی, مقاله در مورد اکسپرسيونيسم يا هيجان نمايی, هيجان نمايی,هیجان نمایی انتزاعی,هیجان نمایی,هیجان نمایی اکسپرسیونیسم,معماری هیجان نمایی,سبک هیجان نمایی,نقاشی هیجان نمایی, تحقیق در مورد اکسپرسیونیسم یا هیجان نمایی, خرید مقاله, دانلود پروژه, دانلود مقاله,دانلود مقاله اکسپرسیونیسم یا هیجان نمایی, دانلود مقاله در مورد اکسپرسیونیسم یا هیجان نمایی, دانلود مقاله فارسی,سایت مقاله, مقاله در مورد اکسپرسیونیسم یا هیجان نمایی,اکسپرسیونیسم,اکسپرسیونیسم انتزاعی,اکسپرسیونیسم در معماری,اکسپرسیونیسم در ادبیات,اکسپرسیونیسم در نقاشی,اکسپرسیونیسم در تئاتر,اکسپرسیونیسم در عکاسی,اکسپرسیونیسم در سینما,اکسپرسیونیسم انتزاعی چیست؟,اکسپرسیونیسم در موسیقی,هنرمندان اکسپرسیونیسم انتزاعی,نقاشان اکسپرسیونیسم انتزاعی,مکتب اکسپرسیونیسم انتزاعی,تعریف اکسپرسیونیسم انتزاعی,سبک نقاشی اکسپرسیونیسم انتزاعی,نقاشی های اکسپرسیونیسم انتزاعی,هنرمندان سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی,ویژگی های اکسپرسیونیسم انتزاعی,اکسپرسیونیسم در معماری چیست,اکسپرسیونیسم در معماری ایران,اکسپرسیونیست در معماری,سبک اکسپرسیونیسم در معماری,تعریف اکسپرسیونیسم در معماری,مکتب اکسپرسیونیسم در معماری,اکسپرسیونیسم معماری,اکسپرسیونیسم انتزاعی در معماری,اکسپرسیونیسم در ادبیات نمایشی,اکسپرسیونیسم در ادبیات ایران,مکتب اکسپرسیونیسم در ادبیات,اکسپرسیونیسم ادبیات,اکسپرسیونیست در ادبیات,سبک اکسپرسیونیسم در نقاشی,اکسپرسیونیسم نقاشی,اکسپرسیونیست در نقاشی,اکسپرسیونیست در تئاتر,سبک اکسپرسیونیسم در تئاتر,اکسپرسیونیسم تئاتر,سبک اکسپرسیونیسم در عکاسی,اکسپرسیونیسم عکاسی,اکسپرسیونیسم در سینما و عکاسی,اکسپرسیونیسم در سینمای ایران,اکسپرسیونیست در سینما,سبک اکسپرسیونیسم در سینما,مکتب اکسپرسیونیسم در سینما,تعریف اکسپرسیونیسم در سینما,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی