مقاله RFID و کاربردهای آن
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 22     کد محصول :3242      حجم فایل:142,02 KB      نوع فایل :rar 

 


 

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه:

فناوری RFID (شناسایی از طریق امواج رادیویی) مشتمل بر یک سیستم ردیابی است که در آن بطور معمول از Tag ها (چیپهایی الکترونیکی که روی محصول یا بسته بندی آن قرار می گیرند) جهت انتقال داده ها به یک گیرنده بی سیم با قابلیت اتصال به کامپیوتر استفاده می شود. در سالهای اخیر، با توجه به پیشرفتهای حاصله در این زمینه و ارزان سازی و کوچک شدن ابعاد Tag های RFID ، کاربردهای این فناوری بویژه در ردیابی محصولات تجاری گسترش فراوانی یافته و در بسیاری از کاربردها در حال جایگزین شدن بجای سیستمهای ارزان قیمت تر بارکد می باشد. برخلاف بارکد که نیاز به اسکن نمودن مستقیم (و بطور معمول با استفاده از نیروی انسانی و صرف زمان) دارد، در RFID با استفاده از امواج رادیویی و گیرنده های بی سیم، انتقال و دریافت اتوماتیک اطلاعات تعداد زیادی از برچسبها در فاصله مورد نظر در کسری از ثانیه امکان پذیر می باشد. برای پیاده سازی موفق یک سیستم RFID مناسب، در مرحله اول، شناخت کامل از اجزای متشکله آن ضروری می باشد که در بخش آتی، توضیحات لازم در این زمینه ارائه گردیده است.

 

تاریخچه RFID:

به این علت که فن آوری RFID اخیرا گسترش و رواج قابل ملاحظه ای یافته است،بسیاری از افراد تصور می کنند که این تکنولوژی جدید و نوست در حالی که RFID از حدود سال ۱۹۷۰وجود داشته است اما به دلیل قیمت بالا این وسیله تا سال های اخیر در مصارف تجاری کاربرد زیادی نداشته استطبق بررسی های انجام شده مفهوم RFID از زمان جنگ جهانی دوم با کشف فن آوری تقریبا مشابهی به نام IFF که معرف Identify Friend or Foe می باشد مطرح گردیده است. IFF روشی برای تشخیص هواپیما های جنگی دوست یا دشمن بود که توسط انگلیسی ها کشف و استفاده شد .IFF مکانیزمی شبیه به RFID دارد.

یک تکنولوژی مشابه دیگر در سال ۱۹۴۵ توسط “Leon Theremin “کشف شد که یک وسیله جاسوسی بود و اطلاعات صوتی را با استفاده از امواج رادیویی انتقال می داداولین بار فن آوری RFIDبه شکل امروزی آن توسط “Mario Cardullo” کشف شد اما تا سال ۱۹۷۰ به علت گرانی استفاده تجاری نداشت.


لین کدانلود:


مقاله RFID و کاربردهای آن

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 3 تير 1396برچسب:, تحقیق در مورد RFID چیست, خرید مقاله, دانلود پروژه, دانلود مقاله, دانلود مقاله RFID چیست, دانلود مقاله در مورد RFID چیست, دانلود مقاله فارسی, سایت مقاله, مقاله در مورد RFID چیست ,مقاله Rfid,مقاله Rfid,doc,مقاله Rfid Pdf,Rfid مقاله در مورد,مقاله درباره Rfid,دانلود مقاله Rfid,مقاله فارسی Rfid,مقاله های Rfid,مقاله راجب Rfid,ترجمه مقاله Rfid,دانلود مقاله در مورد Rfid,مقاله ای در مورد Rfid,مقاله فارسی در مورد Rfid,مقاله در مورد تکنولوژی Rfid,مقاله انگلیسی در مورد Rfid,مقاله جدید در مورد Rfid,مقاله در مورد سیستم های Rfid,مقاله درباره ی Rfid,مقالات درباره Rfid,تحقیق درباره Rfid,دانلود مقاله درباره Rfid,مقاله کامل درباره Rfid,مقاله ای درباره Rfid,دانلود مقالات Rfid,دانلود رایگان مقاله انگلیسی Rfid,دانلود مقاله ای در مورد Rfid,دانلود رایگان مقاله Rfid,دانلود مقاله انگلیسی Rfid,دانلود مقاله تکنولوژی Rfid,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی