دانلود مقاله روانشناسی تبلیغات
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 23     کد محصول :3217      حجم فایل:117,12 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

پیش‌بینی رفتارهای خرید مصرف‌کنندگان براساس مدل مازلو

احساس محدودیت همان نیاز است و انسان دارای نیازهای پیچیده‌ای است. آبراهام مازلو، روانشناسی بود که درباره افراد موفق تحقیق و بررسی کرد. وی سلسله مراتب نیازهای انسان را شناسایی و آن را به پنج طبقه اصلی تقسیم کرد. به عقیده مازلو، به محض این که نیازهای مرحله اول انسان برآورده شود، او وارد مرحله دوم و سپس مرحله سوم و همین طور مراحل بعدی می‌شود. در ادامه به طور خلاصه این مراحل و ارتباط آن‌ها با کالاهای مختلف مورد نیاز مصرف‌کنندگان تشریح می‌شود .

مرحله اول: نیازهای جسمانی (physiological needs)

این گونه نیازها، جزو اصلی زندگی انسان هستند نظیر غذا، آب، سرپناه، هوا و خواب. افرادی که در این مرحله هستند، احتمالا پول زیادی ندارند و تامین غذا و سرپناه و اسباب و لوازم اولیه زندگی باید از اولویت‌های اصلی آن‌ها باشد، بنابراین آن‌ها محصولات ارزان‌تری را خریداری خواهند کرد حتی اگر از کیفیت خیلی خوبی برخوردار نباشند، چرا که آن‌ها قادر به خرید محصولاتی با کیفیت بهتر نیستند. این افراد به هر آنچه که منجر به صرفه‌جویی در هزینه و پس‌انداز پول آن‌ها شود گرایش می‌یابند .

مرحله دوم: نیاز به امنیت (Safty needs)

نظیر احساس امنیت و آرامش خاطری که شما در خانه خود احساس می‌کنید، احساس امنیت مالی یا داشتن روابط مطمئن با دوستان و اعضای خانواده .

مصرف‌کنندگان در مرحله دوم نیاز دارند احساس کنند که در زمان حال و آینده در امنیت و آرامش خاطر خواهند بود. آن‌ها تمایل به خرید محصولاتی خواهند داشت که به کمک آن‌ها احساس آرامش و اطمینان بیش‌تری کنند مثل صندوق‌های پس‌انداز و بازنشستگی، بیمه، نصب دزدگیر برای اتومبیل و منزل، کلاس‌های‌آموزش دفاع شخصی، اسلحه و …

مرحله سوم: نیاز به محبت و تعلق (love and Belonging needs)

نظیر روش‌هایی که فرد برای پذیرش در گروه مورد نظرش برمی‌گزیند، روابطی که فرد با دوستان و خانواده‌اش دارد و همچنین علاقه‌ای که دیگران نسبت به او دارند .

مورد قبول واقع شدن در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. هر کسی دوست دارد با سایر افراد تناسب داشته باشد و هیچ‌کس نمی‌خواهد که برچسب بیگانه، غیرعادی یا عجیب و غریب بخورد. افراد در این مرحله از زندگی سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است از هنجارها و نرم‌های جاری در اجتماع پیروی می‌کنند، بنابراین بیش‌تر مورد قبول همنوعان و هم‌ردیفان خود قرار می‌گیرند. مرحله ‌سوم همچنین مرحله‌ای است که در آن افراد دوست دارند با سایرین باشند. بسیاری از افراد دوست ندارند برای همیشه تنها بمانند و به همین دلیل به سمت چیزهایی جلب می‌شود که آن‌ها را نزد دیگران و خصوصا جنس مخالف جذاب‌تر جلوه دهد .

افراد در مرحله ‌سوم کالاهای ویژه‌ای نظیر محصولاتی با نام تجاری معتبر، لباس‌های متناسبی که به آن‌ها کمک می‌کند تا بیش‌تر با سایرین منطبق شوند و مورد پذیرش آن‌ها قرار بگیرند، عطریات، لوازم آرایشی و وسایل و کالاهای لوکس و زینتی خریداری می‌کنند .


لینک دانلود:


دانلود مقاله روانشناسی تبلیغات

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 4 تير 1396برچسب:تحقیق در مورد روانشناسی تبلیغات,مقاله روانشناسی تبلیغات,مقاله در مورد روانشناسی تبلیغات,مقالات روانشناسی تبلیغات,مقاله روانشناسی تبلیغ,مقاله روانشناسی رنگ در تبلیغات,تحقیق در مورد روانشناسی تبلیغات, تحقیق روانشناسی تبلیغات, خرید مقاله روانشناسی, خرید مقاله روانشناسی تبلیغات, دانللود مقاله فارسی, دانلود مقاله روانشناسی, دانلود مقاله روانشناسی تبلیغات,روانشناسی تبلیغات,روانشناسی تبلیغات تجاری,روانشناسی تبلیغات چیست؟,روانشناسی تبلیغات Pdf,روانشناسی تبلیغات تجاری ساترلند,روانشناسی تبلیغاتی,روانشناسی تبلیغات انتخاباتی,روانشناسی تبلیغات دینی,روانشناسي تبليغات,تبلیغات روانشناسی و مشاوره,کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری,دانلود کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری,خلاصه کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری,خرید کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری,مشخصات کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری,دانلود خلاصه کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری,خلاصه کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری ماکس ساترلند,دانلود کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری ماکس ساترلند,روانشناسی پیامهای تبلیغاتی,تراکت تبلیغاتی روانشناسی,متن تبلیغاتی روانشناسی,شعار تبلیغاتی روانشناسی,روانشناسی تبلیغ دینی,روانشناسی تبلیغ دین,كتاب روانشناسي تبليغات,روانشناسي رنگها در تبليغات,روانشناسي رنگ در تبليغات,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی