مقاله ارتباط بین خلاق بودن مدیران وپویایی و نشاط محیط آموزشی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 25     کد محصول :3200      حجم فایل:65,91 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 

مقدمه

 

آموزش و پرورش یکی از مهم ترین نهادهای محسوب می شود که توجه به آن تأثیر شگرفی بر رشد ، توسعه و پیشرفت جامعه می گذارد. نقش بنیادین نظام آموزش در فرایند توسعه و تامین نیروی انسانی و گستردگی اهداف و رسالت خطیر آن در تعلیم و تربیت نو نهالان این مرز و بوم ایجاب می کند تا نظام های آموزشی تأکید بسیاری بر پرورش فکر و خلاق بار آوردن یاد گیرندگان، دانش آموزان و دانشجویان داشته باشند . زندگی پیچیده امروزی ، هر لحظه در حال نوشدن است خلاقیت ضرورت استمرار زندگی فعال به شمارمی رود . انسان برای خلق نشاط و پویایی در زندگی، نیاز به خلاقیت و ابتکار دارد تا انگیزه تنوع طلبی خود را ارضا کند و زمینه شکوفایی استعدادها و توانایی های خویش را فراهم سازد.

آموزش و پرورش به طرق مختلف می تواند بر خلاقیت موثر باشد که یکی از آنها داشتن مدیران خلاق و مبتکر است . مدیران باید بپذیرند که در عصردانش و اطلاعات و توسعه دانایی وخلاقیت ، مدیریت می کنند ولازمه موفقیت آنان در این برهه آن است که به مقوله خلاقیت بعنوان یک مساله وفرصتی برای پویایی و توسعه بنگرند و از حل مساله به روش های سنتی و معمول بپرهیزند ( به نقل ازروحانی ، 1388) ؛ زیرا در بین فاکتورهایی که بر روی خلاقیت کارکنان و عملکرد شان تأثیر گذارند ، مدیریت و رهبری است. این مطالعات نشان دادند که رهبری می تواند بطور مستقیم و غیر مستقیم بر خلاقیت کارکنان اثر بگذرد. در مورد تأثیر مستقیم ؛ رهبر می تواند با بالا بردن و حمایت انگیزه درونی کارکنان به سطوح بالاتر نیاز ها که بعنوان عامل اصلی و  مهم خلاقیت شناخته شده اند ؛ خلاقیت را افزایش دهند علاوه بر  این رهبران می توانند با ایجاد محیطی که در آن کارکنان دیدگاه های مختلف را بدون نگرانی در مورد  مجازات شدن در خصوص عواقب آن اتخاذ نمایند ،تشویق کنند و بدین طریق بطور غیر مستقیم برخلاقیت تأثیر بگذارند. (بونگ و دیگران، 2009 ،ص : 52) (شریعتمداری و توانگر ،1390، ص:78-77)


لینک دانلود:


مقاله ارتباط بین خلاق بودن مدیران وپویایی و نشاط محیط آموزشی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 4 تير 1396برچسب:,مقالات مدیریت خلاقیت,مقاله مدیریت خلاقیت و نوآوری,مقاله مدیریت خلاقیت,مقاله مدیریت خلاقیت در سازمان,مقالات مدیریت خلاق,مقاله مدیریت خلاق,دانلود مقاله مدیریت خلاقیت,مقاله مدیران خلاق,مقاله مدیریت خلاقیت و نوآوری در سازمان,مقاله خلاقیت و نوآوری در مدیریت,مقاله در مورد مديريت خلاق,خلاقیت مدیران,خلاقیت مدیران ابتدایی,خلاقیت مدیران مدارس,خلاقیت مدیران مدارس ابتدایی,خلاقیت مدیران در مدارس ابتدایی,خلاقیت مدیران در مدارس,خلاقیت مدیران متوسطه,خلاقیت مدیران آموزشی,خلاقیت مدیران مدرسه,پرسشنامه خلاقیت مدیران,خلاقیت مدیر ابتدایی,جشنواره خلاقیت مدیران ابتدایی,خلاقیت های مدیر ابتدایی,نمونه خلاقیت مدیران مدارس ابتدایی,مدیران خلاق مدارس,خلاقیتهای مدیران مدارس,خلاقیت مدیر مدرسه,طرح های خلاق مدیران مدارس ابتدایی,خلاقیت در مدیریت مدرسه,خلاقیت در مدیریت مدارس,خلاقیت مدیر در مدرسه,مدیریت خلاق در مدارس,خلاقیت در مدیریت آموزشی,مدیر خلاق مدرسه,مدیریت خلاق مدرسه,خلاقیت های مدیر مدرسه,پرسشنامه شخصیت خلاق مدیران,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی