دانلود مقاله روش نهان نگاری مقاوم تصویر مبتنی بر چرخش نمونه
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

   تعداد صفحات: 27     کد محصول :3187      حجم فایل:1,97 MB      نوع فایل :rar 

 


 

چکيده

در اين مقاله يک روش جديد کور مبتني بر چرخش براي پنهان نگاري در حوزه تبديل موجک پيشنهاد شده است. مهمترين ويژگي اين روش بهينه بودن گيرنده در حضور نويز سفيد گوسي و نيز پايداري آن نسبت به حمله بهره مي باشد. به اين منظور يک متغير پايدار در برابر بهره معرفي شده است و تابع توزيع آن بکمک رياضي محاسبه گرديده است. با داشتن تابع توزيع تجمعي گيرنده بهينه در برابر نويز بکمک الگوريتم بيشينه همانندي طراحي و پياده سازي شده است. عملکرد اين گيرنده مورد تحليل قرار گرفته و احتمال خطاي آن بصورت دقيق محاسبه شده است. براي درج بيشترين مقدار نهان نگاره از الگوريتم بهينه سازي چند هدفه استفاده شده است. به اين منظور مصالحه مناسبي بين احتمال خطاي الگوريتم و شفافيت نهان نگاره که توسط پارامتر انديس کيفيت ارزيابي مي شود بر قرار شده است. براي ارزيابي صحت مدل پيشنهادي و نيز احتمال خطاي تحليلي، روش بر روي سيگنال گوسي مصنوعي شبيه سازي شده است و سپس الگوريتم بر روي سيگنالهاي تصوير آزموده شده اند. نتايج شبيه سازي بر روي سيگنالهاي مصنوعي  حاکي از درستي روابط رياضي منتج شده و صحت مدل بکار برده شده مي باشد. همچنين نتايج تجربي بر روي تصاوير از مقاومت بسيار خوب الگوريتم نهان نگاري معرفي شده در برابر حملات متداول نظير نويز، فشرده سازي JPEG، و بهره خبر مي دهد. همچنين در شرايط برابر از نظر نرخ درج و شفافيت، روش پيشنهادي پايداري بهتري نسبت به روشهاي گذشته دارد.

 

کلمات کليدي: نهان نگاري مبتني بر چرخش، تبديل موجک، گيرنده بيشينه همانندي، بهينه سازي چند هدفه، تحليل عملکرد

 

1-   پيشگفتار

با گسترش روز افزون اينترنت به عنوان محيطي براي انتقال سريع و آسان انواع اطلاعات (صوتي، تصوير، فيلم و غيره) اين امکان براي افرادي که خواستار به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود هستند به وجود آمده است. با وجود مزاياي آن، اين گونه انتقال اطلاعات مي تواند مشکلات جدي براي مولفاني که نمي خواهند آثارشان بدون اجازه خودشان پخش شود ايجاد کند. به همين دليل حفاظت از اطلاعات داراي حق کپي امري ضروري است. يکي از بهترين روشها براي پاسخ گويي به مشکلات فوق نهان نگاري مي باشد که داراي کاربرد هاي زيادي از جمله مخابرات مخفي، زمان بندي پخش برنامه ها، اثبات مالکيت و غيره است [1]-[4]. نهان نگاري روشي است که در آن اطلاعات مالک (سيگنال الگو يا نهان شونده) به گونه­اي نا محسوس در سيگنال اصلي يا ميزبان نهان مي شود و به اين صورت سيگنال الگو گذاري شده يا نهان نگاري شده ايجاد مي شود. اين نهان کردن الگو نبايد باعث کاهش کيفيت اطلاعات اصلي شود. به اقتضاي کاربرد نهان نگاري بصورتهاي مقاوم، نيمه شکننده و شکننده انجام مي پذيرد [3]. در اين ميان کاربردهاي روشهاي مقاوم از مابقي بيشتر است. همچنين از نقطه نظر آشکارسازي روشهاي نهان نگاري به سه گونه کور، نيمه کور و بينا تقسيم مي­شوند[4]. در سيستمهاي کور نيازي به سيگنال تميز براي آشکار سازي نيست درحاليکه در نيمه کور و بينا به بخشي يا کل سيگنال تميز احتياج است.


لینک دانلود:

دانلود مقاله روش نهان نگاری مقاوم تصویر مبتنی بر چرخش نمونه




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 5 تير 1396برچسب:,مقاله نهان نگاری,مقالات پنهان نگاری,مقاله پنهان نگاری,مقاله در مورد نهان نگاری,نهان نگاري تصوير ديجيتال,نهان نگاری تصاویر دیجیتال,نهان نگاری دیجیتال تصویر به روش طیف گسترده,نهان نگاری,نهان نگاری چیست,نهان نگاری در تصویر,نهان نگاری صوتی,نهان نگاری تصاویر,نهان نگاری در متلب,نهان نگاری صوت,نهان نگاری در متن,نهان نگاری برگشت پذیر,نهان نگاری اطلاعات,نهان نگاری تصویر,نهان نگاری تصویر با متلب,نهان نگاری تصویر چیست,پنهان نگاری تصویر,الگوریتم نهان نگاری تصویر,نهان نگاری داده در تصویر,پنهان نگاری در تصویر,پنهان نگاری متن در تصویر,پنهان نگاری اطلاعات در تصویر,نهان نگاری در تصاویر,نهان نگاری در تصاویر پزشکی,نهان نگاری در پردازش تصویر,پنهان نگاری تصویر Jpeg,پنهان نگاری تصاویر پزشکی,نهان نگاری صوت در حوزه فرکانس,پنهان نگاری صوتی,پنهان نگاری صوت,پنهان نگاری چیست,پنهان نگاری در ویدئو,نهان نگاری در ویدئو,نهان نگاری ویدئو,پنهان نگاری اطلاعات,پنهان نگاری اطلاعات در تصاویر,پنهان نگاري اطلاعات محرمانه Steganography,نهان نگاری اطلاعات در تصویر,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی