دانلود مقاله شبکه عصبی و کاربرد آن در پزشکی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 32     کد محصول :3163      حجم فایل:132,8 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چكيده: مجهز شدن علم پزشكي به ابزارهاي هوشمند در تشخيص و درمان بيماري‌ها مي تواند اشتباهات پزشكان و خسارت جاني و مالي را كاهش مي‌دهد. دراين مقاله كاربردها نوعي شبكه‌هاي عصبي در پزشكي مورد بررسي قرار گرفته است تلاش مابراين بوده است كه مقاله هم براي محققان هوش مصنوعي و هم براي پزشكي قابل استفاده باشد. بررسي نمونه‌هاي عملي انجام شده‌ ايده‌هاي مناسبي براي تحقيقات بعدي ايجاد مي كند. بخش 1 مقدمه‌اي بر سوابق شبكه‌هاي عصبي در علم پزشكي مي باشد. بخش 2 به بررسي روش‌هاي استفاده از شبكه‌هاي عصبي در تشخيص بيماري‌ها مي پردازد. پيش بيني آگاهي در مورد امراض در بخش 3 و كاربرد شبكه‌هاي عصبي در مهندسي پزشكي در بخش 4 بررسي مي‌شوند با ارائه جمع بندي در بخش 5 مقاله خاتمه مي‌يابد.

كلمات كليدي: شبكه‌هاي عصبي، تشخيص بيماري، پيش آگاهي بيماري، مهندسي پزشكي.

1- مقدمه

شبكه‌هاي عصبي از اواخر 1980 در پزشكي مورد استفاده قرار گرفتند. هر دو نوع شبكه با يادگيري با معلم (Supervised) و بدون معلم (unsupervised) به عنوان راهكارهاي  موفقي در طب استفاده شده‌اند. در بسياري از تحقيقات طبي كه نتيجه گيري از داده‌هاي حجيم مربوط به يك بيماري خاص به طور دستي امكان نداشته است، شبكه‌هاي عصبي توانسته‌اند در تشخيص بيماري به پزشكان ياري رسانند. همچنين در بسياري از مسائل پزشكي نظير پيش بيني اميد زندگي بيماران خاص و يا ساخت و يا ساخت ابزارهاي پزشكي شبكه‌هاي عصبي مورد بهره‌برداري قرار گرفته‌اند. دقت و صحت نتايج نهايي بدست آمده از شبكه فقط به ساختار شبكه وابسته نبوده بلكه به داده‌هايي كه  براي آموزش شبكه به كار مي‌روند نيز بستگي دارد. اگر اطلاعات درست از تعداد بيماران بيشتري در دست باشد، عملكرد شبكه بهبود قابل توجهي خواهد يافت.

* نكته مهم، نحوة استخراج اطلاعات در بيماري و يا هر كاربرد ديگر پزشكي است سعي شده است كه به نحوي قابل فهم اين روش‌ها در هر سه مورد شرح داده شوند، تا ديد لازم به افراد متخصص علاقه‌مند داده شود. كاربردهاي شبكه عصبي پزشكي را در سه بخش ارائه داده‌ايم: تشخيص بيماري‌ها، پيش بيني و پيش آگاهي، مهندسي پزشكي.

2- تشخيص بيماري‌ها

تشخيص بيماري‌ مهمترين مرحله كار درمان مي باشد. به علت اين كه در بسياري از موارد پردازش داده‌هاي وسيع مربوط به يك بيماري خاص به طور دستي براي پزشكان امكان ندارد و يا بسيار پيچيده و طولاني است به كار بردن شبكه‌هاي عصبي كه بسيار سريع و تا حد قابل قبولي قابل اعتمادند، توانسته بسياري از اين مشكلات را حل كند. نحوة استخراج اطلاعات در هر بيماري بسيار با اهميت است و هر چه از تعداد بيماران بيشتري استفاده شود، عملكرد شبكه بهتر خواهد بود. در اينجا چند نمونه از تحقيقات انجام گرفته را بررسي مي كنيم.


لینک دانلود:

دانلود مقاله شبکه عصبی و کاربرد آن در پزشکی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 5 تير 1396برچسب:,مقاله شبکه عصبی در پزشکی,دانلود مقاله کاربرد شبکه عصبی مصنوعی در پزشکی,شبکه عصبی در پزشکی,کاربرد شبکه عصبی در پزشکی,شبکه عصبی مصنوعی در پزشکی,شبکه های عصبی در پزشکی,کاربرد شبکه های عصبی در پزشکی,کاربرد شبکه عصبی مصنوعی در پزشکی,شبکه های عصبی مصنوعی در پزشکی,کاربرد شبکه عصبی در مهندسی پزشکی,کاربرد شبکه های عصبی مصنوعی در پزشکی,کاربرد شبکه های عصبی در مهندسی پزشکی,شبکه های عصبی و کاربرد آن در پزشکی,شبكه هاي عصبي مصنوعي و كاربرد آن در پزشكي,شبکه عصبی مصنوعی پزشکی,دانلود مقاله کاربرد شبکه عصبی مصنوعی در پزشکی,شبکه عصبی مهندسی پزشکی,شبکه عصبی در مهندسی پزشکی,شبکه های عصبی در مهندسی پزشکی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی