دانلود مقاله مبدلهاي آنالوگ به ديجيتال
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 22     کد محصول :3051      حجم فایل:16,49 KB      نوع فایل :rar 

 


 

      فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  : 

مقدمه :

تبدیل آنالوگ به دیجیتال در سیستم های پردازش سیگنال :

بطور کلی فرایند تبدیلA/D یک سیگنال آنالوگ نمونه برداری شده و نگهداشته شده را به یک کلمه دیجیتال که نماینده سیگنال آنالوگ است تبدیل می کند . تاکنون چندین مبدل آنالوگ به دیجیتال ساخته شده که هریک مشخصات مربوط به خود را دارند .مهمترین این مشخصات عبارتند از : سرعت ، صحت ، هزینه .
قبل از هر چیز باید متذکر شویم که عمل تبدیل آنالوگ به دیجیتال احتیاج به صرف زمان بیشتری از تاخیر مبدلهای D/A دارد ؛ تا وقتی که تمامی بیتهای مقدار دیجیتال به دست نیامده اند ، مقدار آنالوگ (ورودی ) نباید تغییر کند . ولی ، می دانیم که تغییرمی کند ؛ چاره این است که در فواصل زمانی معین نمونه هایی از دامنه سیگنال آنالوگ بگیریم و بدون تغییر ذخیره نماییم و پس از ارزیابی کامل نمونه را حذف و نمونه جدیدی را تهیه و ذخیره کنیم . این عمل توسط مداری به نام مدار نمونه گیر و نگهدارنده ۱(S/H) انجام می گیرد . این مقدار باید قبل از مبدلهای A/D در مدار قرارگیرد . شکل یک صورت نمایشی از یک مدار S/H را نشان می دهد .
عمل نمونه گیری و نگهداری (S/H) معمولاً به وسیله یک سوئیچ برای نمونه برداری و یک خازن برای نگهداری و یک ‚‚ میانگیر،، برای جلوگیری از تخلیه خازن انجام می شود . به این ترتیب که سوئیچ S1 در لحظه خاصی بسته می شود و خازن C را در زمان کوتاهی به وسیله سیگنال آنالوگ شارژ می کند . این زمان به قدری کوتاه است که در طول آن دامنه سیگنال آنالوگ تغییر چندانی نمی کند . وقتی سوئیچ ۱S باز می شود . خازن به موازات خود امپدانس بزرگی می بیند و لذا نمی تواند تخلیه شود . ضمناً ، در طرف دیگر خازن نیز میانگیر به کار گرفته شده است که با امپدانس ورودی زیاد خود مانع تخلیه خازن از آن طرف می شود . در صورتی که خازن به وسیله سیگنال نمونه ورودی شارژ کامل شود (ولتاژ آن به اندازه دامنه نمونه باشد ) ، سیگنال نمونه جدید (کمتر یا بیشتر از قبلی) دو باره آن را به اندازه جدید تغییر می دهد . ولی ، اگر عرض بالس آنقدر کم باشد و یا خاذن جمع آنقدر بزرگ باشد که فرصت شارژ کامل بدست نیاید (عرض پالس کمتر از T )  ، ولتاژ جدید روی ولتاژ قبلی در خازن جمع و ذخیره می شود ، که در نهایت این ولتاژ بستگی به ولتاژ قبلی خواهد داشت . در چنین حالتی ، باید سوئیچ ۲S  را به خازن اضافه کنیم تا پس از خاتمه تبدیل و قبل از نمونه برداری بعدی ، با اتصال کوتاه کردن خازن باعث تخلیه آن شود . این مدار را می توان به صورت جزء به جزء ساخت ، ولی ، ضمناً مدارهای مجتمعی به نام S/H وجود دارند که دقیقاً همین اعمال را انجام می دهند .

    مبدل موازي :

 

سريعترين مبدل A/D مي باشد و از تعدادي مقايسه كننده تشكيل شده كه هر يك ولتاژ آنالوگ ورودي را با كسري از ولتاژ مرجع مقايسه مي كند ، بنابراين براي ساخت يك مبدل 8 بيتي به اين روش نياز به 255 مقايسه كننده مي باشد . ولتاژ مرجع در بالاي مقسم مقاومتي بايد برابر حداكثر ولتاژ آنالوگ ورودي (Vm) باشد . سيگنال آنالوگ كه بايد مقدار آن ارقامي شود به همه مقايسه كننده ها به طور موازي و همزمان اعمال مي شود . خروجي هركدام از مقايسه كننده ها هنگامي در ‌‌‚‚1،، منطقي قرار مي گيرد كه ولتاژ ورودي مثبت آن بزرگ تر از ولتاژ مرجع در ورودي منفي اش شود .همينطور كه ملاحظه مي شود ، دراين نوع مبدل براي  بيت احتياج به 1- 2 عدد مقايسه كننده داريم . در نتيجه ، صرف نظر از اشكالاتي كه در تنظيم هر مقايسه كننده داريم . تعداد مقايسه كننده ها آنقدر زياد مي شود كه از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نيست . (البته مدارهاي مجتمعي به بازار آمده است كه از اين روش استفاده مي كند و تعداد زيادي هم مقايسه كننده در آنها به كار رفته است . ولي بسيار گران هستند )ونيز براي  بيت تعداد 2 حالت وجود دارد كه مستلزم تهيه 1-2 (به تعداد مقايسه كننده ها ) ولتاژ مرجع مختلف است . اين ولتاژها بايد بسيار دقيق باشند و در حين مقايسه ، دراثر تغيير جريان ورودي مقايسه كننده كم و زياد نشوند (يعني امپدانس منبع آنها كم باشد ) . 


لینک دانلود:


دانلود مقاله مبدلهاي آنالوگ به ديجيتال




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 6 تير 1396برچسب:تحقیق مبدلهاي آنالوگ به ديجيتال, تحقیق درباره, تحقیق درباره مبدلهاي آنالوگ به ديجيتال, دانلود رایگان پایان نامه, دانلود رایگان گزارش کارآموزی, دانلود مبدلهاي آنالوگ به ديجيتال, مبدلهاي آنالوگ به ديجيتال, مبدلهاي آنالوگ به ديجيتال ورد, مقاله مبدلهاي آنالوگ به ديجيتال,دانلود مقاله مبدلهاي آنالوگ به ديجيتال,دانلود مقاله درباره مبدلهای آنالوگ به دیجیتال,مبدل آنالوگ به دیجیتال,مبدل آنالوگ به دیجیتال Avr,مبدل آنالوگ به دیجیتال در Avr,مبدل آنالوگ به دیجیتال Adc,مبدل آنالوگ به دیجیتال چیست,مبدل آنالوگ به دیجیتال 16 بیتی,مبدل آنالوگ به دیجیتال 24 بیتی,مبدل آنالوگ به دیجیتال سیگما دلتا,مبدل آنالوگ به دیجیتال 12 بیتی,مبدل آنالوگ به دیجیتال فلش,مبدل آنالوگ به ديجيتال,مبدل دیجیتال به آنالوگ با Avr,آموزش مبدل آنالوگ به دیجیتال Avr,مبدل آنالوگ به دیجیتال Adc0804,مبدل های آنالوگ به دیجیتال Adc,مبدل آنالوگ به دیجیتال 16 بیت,مبدل آنالوگ به دیجیتال 24 بیت,مبدل های آنالوگ به دیجیتال سیگما دلتا,آنالوگ به دیجیتال در بسکام,آنالوگ به دیجیتال,آنالوگ به دیجیتال Avr,آنالوگ به دیجیتال در Avr,آنالوگ به دیجیتال 16 بیتی,آنالوگ به دیجیتال میکرو,آنالوگ به دیجیتال آی سی,آنالوگ به دیجیتال مبدل,مبدل آنالوگ به دیجیتال Avr,مبدل آنالوگ به دیجیتال در Avr,آموزش آنالوگ به دیجیتال Avr,تبدیل آنالوگ به دیجیتال Avr,تبدیل آنالوگ به دیجیتال با Avr,تبدیل آنالوگ به دیجیتال در میکرو Avr,آموزش مبدل آنالوگ به دیجیتال Avr,تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال با Avr,مبدل آنالوگ به دیجیتال 16 بیتی,مبدل آنالوگ به دیجیتال 16 بیت,مبدل آنالوگ به دیجیتال میکرو,مبدل آنالوگ به دیجیتال میکروکنترلر,مبدل آنالوگ به دیجیتال در میکرو,آی سی های مبدل آنالوگ به دیجیتال,انواع آی سی مبدل آنالوگ به دیجیتال,آی سی تبدیل آنالوگ به دیجیتال,آی سی های آنالوگ به دیجیتال,انواع آی سی های آنالوگ به دیجیتال,مبدل آنالوگ به دیجیتال Adc,مبدل آنالوگ به دیجیتال چیست,مبدلهای آنالوگ به دیجیتال,مبدل آنالوگ به دیجیتال 24 بیتی,مبدل آنالوگ به دیجیتال سیگما دلتا,مبدل آنالوگ به دیجیتال 12 بیتی,مبدل آنالوگ به دیجیتال,مبدل آنالوگ به ديجيتال,تبديل تلويزيون آنالوگ به ديجيتال,تبدیل تلویزیون آنالوگ به دیجیتال,تبدیل تلوزیون آنالوگ به دیجیتال,نرم افزار تبدیل تلویزیون آنالوگ به دیجیتال,تبدیل تلویزیون سامسونگ آنالوگ به دیجیتال,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی