دانلود مقاله مفاهيم و روشهای تحليل سياسی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 79     کد محصول :2934      حجم فایل:158,16 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

آشنايي با مفاهيم روش تحليل سياسي

مفاهيم و واژه ها داراي معاني متعدد در فر هنگها بوده كه به همين خاطر گاهي از يك واژه برداشتهاي مختلفي مي شود و ممكن است گوينده اي از واژه اي مفهومي را قصد كند كه شنونده آن مفهوم را نفهمد بلكه مفهوم ديگري را در نظر دارد و در نتيجه نتوانند باهم به تفاهم برسند. به اين سبب است كه گفته اند: واژه ها بيانگر مقاصد و نظريات هستند بنابراين به منظور يكسان سازي مفهومي و ارائه يك تعريف واحد از مفاهيم و واژه ها نيز مشخص نمودن نحوه و كاربرد هر واژه و مفهوم در عرصه بكارگيري مفاهيم سياسي لازم است در اين بحث واژه هايي كه تحليل گر با آنها سروكار دارد را مورد بررسي قرار دهيم تا در كاربرد هر يك از اين مفاهيم دچار اشتباه نشويم . اين واژه ها و مفاهيم عبارتند از:

  1. روش : در لغت به معناي راه طريقه مشي و شيوه بوده و در اصطلاح شيوه خاص در هر موضوع است كه در اين درس به شيوه ها و روشهايي كه براي ريشه يابي و پيش بيني حوادث و پديده هاي سياسي بكار برده مي شود اطلاق مي گردد.
  2. تحليل : اصل فعل آن از حل يحل و مصدر باب تفعيل بوده كه به معناي حلال كردن و روا دانستن است. اما در فارسي تحليل را بيشتر به معناي گره گشايي و بازكردن مطلب و عقده گشايي بكارمي برند. چنانكه در قرآن در دعاي حضرت موسي (ع) در اين معناي لغوي بكار رفته است.

آشنايي با مفاهيم روش تحليل سياسي

اما معناي تحليل در مباحث سياسي عبارتند از: دقيق شدن در مسائل سياسي گشودن گره هاي ابهام و اغراض پنهاني بازكردن مطالب و حدود و ابعاد آن بيان نتايجي كه مقصود بوده و يا بدست آمده و يا خواهدآمد و باريك بيني و نكته سنجي مورد نياز در مسائل سياسي  به عبارت ديگر تحليل ريشه يابي حوادث و پديده ها و پيش بيني نتايج آن مي باشند كه طبعا لازمه آن حلول در جزئيات آن حادثه نيز خواهد بود. به عبارت روشن تر انسان با دارا بودن معلومات و دانش كافي و تجربه لازم همراه با شم خدادادي حائز ملكه نفساني مي گردد كه قادراست با درك صحيح پديده ها و جريانهاي سياسي و كشف ارتباط متقابل حوادث به ارزيابي مسائل پرداخته و نتيجه مطلوب را اخذ نمايد. عملياتي كه انسان با بكارگيري اين قوه انجام مي د هد مي توان به آن "فن تحليل سياسي " نام نهاد.

معمولا تحليل سياسي بكاربرده مي شود و علت آن ارتباطي است كه بين اين دو وجود دارد. تجزيه عبارت از جداكردن جزء جزءكردن است و تحليل به معناي تركيب و كشف روابط بين اجزاء بطوري كه كليت يك شي ء و يا يك پديده را شناسايي كند. به اين ترتيب تجزيه و تحليل سياسي عبارت از تجزيه پديده به اجزاء گوناگون و تشكيل د هنده پديده مورد بررسي و شناخت هر يك از اجزاء و شناخت ارتباط اجزاء با يكديگر و شناسايي كليت پديده مورد بررسي مي باشد پس در تجزيه و تحليل سياسي سه مرحله بايد طي شود:...


لینک دانلود:

دانلود مقاله مفاهيم و روشهای تحليل سياسی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 7 تير 1396برچسب:مقاله روش تحلیل سیاسی,روش تحلیل سیاسی,روش تحلیل سیاسی Pdf,روش تحلیل سیاسی مقام معظم رهبری,روش تحلیل سیاسی خامنه ای,روش تحلیل سیاسی بهشتی پور,روش تحلیلی سیاسی,روش تحليل سياسي,کتاب روش تحلیل سیاسی,روش های تحلیل سیاسی,روش تحلیل مسائل سیاسی,جزوه روش تحلیل سیاسی,کتاب روش تحلیل سیاسی دانلود,روش هاي تحليل سياسي,مباني روش تحليل سياسي,كتاب روش تحليل سياسي,کتاب روش تحلیل سیاسی Pdf,کتاب روش تحلیل سیاسی انتشارات انقلاب اسلامی,کتاب آموزش گام به گام روش تحلیل سیاسی,خرید کتاب روش تحلیل سیاسی,کتاب روش های تحلیل سیاسی,خلاصه کتاب روش تحلیل سیاسی,متن کتاب روش تحلیل سیاسی,دانلود رایگان کتاب روش تحلیل سیاسی,روش تحلیل پدیده های سیاسی,راه های تحلیل سیاسی,آموزش گام به گام روش های تحلیل سیاسی,روش های تحقیق در علوم سیاسی تحلیل تجربی,روش تحلیل مسایل سیاسی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی