زندگینامه محمد علي فروغي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تعداد صفحات: 14     کد محصول :1277      حجم فایل:12,33 KB      نوع فایل :rar


 

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فایل ورد قابل ویرایش

محمد علي فروغي که در اواخر دوران قاجاريه به لقب " ذکاءالملک " شهرت داشت، اولين و آخرين رئيس الوزراي رضا شاه و اولين نخست وزير محمد رضا شاه است؛ که هم در جريان انتقال سلطنت از قاجاريه به پهلوي و هم در جريان انتقال سلطنت از رضا شاه به پسرش نقش مهمي ايفا کرد. محمد علي فروغي فرزند يکي از ادبا و شعراي دوران سلطنت ناصرالدين شاه و مظفرالدين شاه به نام محمد حسين ملقب به ذکاءالملک بود که در اشعار خود " فروغي " تخلص مي کرد. محمد علي در سال 1254 هجري شمسي متولد شد و تحت سرپرستي پدرش که در آن زمان در وزارت انطباعات ناصرالدين شاه شغل مترجمي داشت، نخست زبانهاي فارسي و عربي و فرانسه و سپس علوم رياضي و طبيعي را فرا گرفت و در دوازده سالگي وارد مدرسهً دارالفنون شد.

محمد علي ابتدا به خواست پدر به تحصيل در رشته پزشکي و داروسازي پرداخت، ولي چون علاقه و استعداد لازم براي ادامه تحصيل در اين رشته را نداشت از پدر خواست که با تغيير رشته تحصيلي او به ادبيات و فلسفه موافقت نمايد. محمد علي در اين رشته به سرعت پيشرفت کرد و با اهتمام در فراگرفتن هر دو زبان فرانسه و انگليسي، به مطالعه و ترجمه آثار ادبي و فلسفي و تاريخ از هر دو زبان پرداخت. 

زندگینامه محمد علي فروغي

 


لینک دانلود:

زندگینامه محمد علي فروغي

زندگینامه محمد علي فروغي

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 7 تير 1396برچسب:,محمد علي فروغي,محمد علی فروغی شاهنامه,محمد علی فروغی فراماسونری,سیر حکمت در اروپا محمدعلی فروغی,محمد علي فروغی,محمد علی فروغی Pdf,محمد علی فروغی کتاب,محمد علی فروغی فراماسون,سیر حکمت در اروپا از محمدعلی فروغی,خرید کتاب سیر حکمت در اروپا محمدعلی فروغی,دانلود کتاب سیر حکمت در اروپا از محمدعلی فروغی,یادداشتهای روزانه محمدعلی فروغی,محمدعلی جداری فروغی,آیین سخنوری محمدعلی فروغی Pdf,زندگی نامه محمد علی فروغی Pdf,محمد علی فروغی کتابناک,کتابهای محمد علی فروغی,دانلود کتابهای محمد علی فروغی,کتاب خاطرات محمد علی فروغی,کتابی از محمد علی فروغی,دانلود رایگان کتابهای محمد علی فروغی,دانلود کتاب از محمد علی فروغی,زندگينامه محمدعلي فروغي,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی