دانلود مقاله ازدواج ســالم
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

75 صفحه

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 مقدمه

ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است واز نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می شود. هر چند ازدواج به عنوان یک عمل ارادی تابع خواست، تمایلات و دیدگاه های فردی است اما زندگی اجتماعی انسان و روابط پیچیده او با پیرامونش، ازدواج رادرارتباط متقابل با متغیرهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و حتی سیاسی قرار می دهد .ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جنسی و عاطفی فرد، نیازهای اقتصادی واجتماعی وفرهنگی اورا نیزتنظیم مینماید و به عنوان هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای دنیا به حساب می آید. زمان و میزان احساس نیاز به همدم و همسر در بین افراد، متفاوت و از شدت و ضعف های نامساوی برخورداراست. برخی از افراد در سنین نوجوانی این نیاز را احساس نموده و مبادرت به ازدواج می کنند، برخی دیگر در سنین جوانی و تعدادی نیز پس از سپری کردن دوران جوانی مبادرت به ازدواج می کنند. البته باید اشاره نمود که در جوامع سنتی، قبل از اینکه هریک از این نیازها خود نمائی کند والدین یا اطرافیان برای فرزندان خود همسر انتخاب میکنند.

اگر به تعویق افتادن سن ازدواج، به افزایش سرمایه های انسانی فرد منجر گردد و فرد بادید بازتر و اندیشمندانه تر همسر خود را انتخاب نماید می توان گفت که این تاخیر نقش مثبتی در زندگی فرد خواهد داشت. ولی در بسیاری از مواقع افزایش بیش از حد سن ازدواج باعث سرخوردگی های عاطفی و روانی در فرد می شود که حتی افزایش توانمندی های فرد هم نمی تواند این سرخوردگی ها را درمان نماید. به طور کلی    می توان گفت که ازدواج باید در سن مناسب انجام شود، نه آن قدر زود که صرفا مبتنی  بر غرایز جنسی یا اجبارهای اقتصادی باشد و نه آن قدر دیر که منجر به بروز اختلافات روانی - اجتماعی یا حتی آسیب های اجتماعی گردد. 

ازدواج ســالم

تعریف ازدواج

ازدواج یک پیوند مقدس، عقلانی و عاطفی بین دونفر است برای رسیدن به یک خانواده مستقل که در سایه آن فرد به دریافت حس آرامش، هماهنگی، همدلی و همسویی در زندگی نایل می گردد. در عین حال عاملی برای رشد ، شکوفایی، تکامل طرفین و رفع نیازهای اساسی انسان است.ازدواج سالم رابطه ای عاطفی است که طی آن فرد علاوه بر ارضای نیازهای جنسی به احساس ارزش، اعتماد، امنیت و دریافت محبت واحترام دست پیدا می کند.در این رابطه مرزها روشن است، احترام متقابل وجود داشته و انتخابهای فردی محترم شمرده می شود. قدرت در یک سیستم عادلانه تقسیم  و رابطه ها تعریف شده و مشخص است درچنین ازدواجی رابطه جنسی سالم برقرار است.1درازدواج سالم نیازهای طبیعی انسان با روشی سالم تامین می شودوتامین سلامت و آرامش فرد مانع از بروز اختلالات روانی می گردد.


لینک دانلود:


دانلود مقاله ازدواج ســالم

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 8 تير 1396برچسب:,مقاله ازدواج سالم,ازدواج سالم,ازدواج سالمندان,ازدواج سالم در اسلام,ازدواج سالم با مینور,ملاکهای ازدواج سالم,معیارهای ازدواج سالم,شرایط ازدواج سالم,ازدواج مجدد سالمندان,راههای ازدواج سالم,معیار ازدواج سالم,ازدواج در خانه سالمندان,ازدواج در سالمندان,سایت ازدواج سالمندان,ازدواج در خانه سالمندان گناباد,ازدواج مجدد در سالمندان,ازدواج فرد سالم با تالاسمی مینور,ازدواج تالاسمی مینور با سالم,ازدواج مرد سالم با زن مینور,ازدواج دختر سالم با پسر مینور,ازدواج فرد سالم با فرد مینور,ازدواج یک مینور با سالم,معيارهاي ازدواج سالم,معیارهای یک ازدواج سالم,شرایط یک ازدواج سالم,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی