دانلود مقاله گیاه دارویی انغوزه
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

منابع طبيعي بستر کشاورزي است. لذا روشن است که پيشرفت هر کشوري در زمينة کشاورزي مرهون سلامت و حفظ منابع طبيعي تجديد شوندۀ آن کشور خواهد بود .مراتع علاوه بر تأمين علوفة مورد نياز دام ها از لحاظ تأ مين بستر مناسب براي رشد گياهان دارويي و صنعتي در توليد گياهان دارويي و صنعتي سهم عمده اي دارند.برداشت غير اصولي، عرصه هاي مرتعي را از گونه هاي خوشخوراک مرتعي خالي وگونه هاي غير خوشخوراک را جايگزين آنها نموده و در بعضي از مراتع بر اثر بهره برداري هاي بي رويه و بدون مطالعه از فرآورده هاي فرعي مرتعي گونه هاي با ارزش دارويي و صنعتي يا کلاً حذف و يا در حد تک بوته هايي بر جاي مانده است.يکي از اين گونه هاي دارويي و مرتعي مهّم گياه آنغوزه مي باشد که علاوه بر نقشي که در حفاظت خاک بر عهده دارد نوعي صمغ توليد مي نمايد که ارزش دارويي و صنعتي فراوان نيز دارد که بايد اقدامات مهّمي جهت حفظ و احياء رويشگاه هاي آن به عمل آيد.شناسايي رويشگاه ها ، بررسي نيازهاي اکولوژيکي ،جمع آوري بذر، ايجاد کلکسيون هاي نباتي و بالاخره اهلي کردن و کشت گياهان وحشي از جمله اقدامات مهمّي هستند که بايد در زمينة گياهان دارويي و صنعتي انجام پذيرد.

 

مقدمه

در اين تحقيق يکي از گياهان مرتعي ايران با نام علمي Ferula assa-Foetida مورد بررسي قرار گرقته که ارزش علوفه اي چنداني ندارد ولي اهمّيت آن به سبب وجود ماده اي است که از آن استخراج مي شود . اين مادّه مصرف دارويي ، صنعتي و ارزش اقتصادي فراواني براي روستائيان و صادر کنندگان دارد . اين مادّه يکي از فرآورده هاي جنبي مرتع به حساب مي آيد . اگر چه اين مادّه از نظر وزني قابل توجّه نيست ، ولي ارزش اقتصادي فراواني دارد و منبع درآمد با ارزشي براي روستائيان و صادرکنندگان به شمار مي رود.گياه آنغوزه از ارزش اقتصادي بالايي برخوردار است و از شيرابة آن بيش از ‪ ۶۰۰نوع دارو و ‪۶۰ نوع علف كش به دست مي‌آيد با كاشت گياه آنغوزه مي‌توان درآمدي معادل يك دوم درآمد حاصل از نفت را بدست‌آورد و هر كيلوگرم از اين گياه در بازار كشورهاي عربي حاشية خليج فارس به قيمت ‪ 66 دلار به فروش مي‌رسد.گياه دارويي آنغوزه پس از هفت سال گل مي‌دهد كه از هر هكتار آن، بين ‪ ۷۰تا ‪ ۱۰۰كيلو صمغ به دست مي‌آيد.لازم به ذکر است که اين گياه اولين بار درسال 1678 ميلادي ، توسط شخصي به نام کامفر از اهالي لارستان فارس شناسايي شد. کامفر با به کار گرفتن تعدادي بهره بردار بومي ، اقدام به بهره برداري آنغوزه در اين منطقه نمود . وي پايه گذار روش تيغ زدن سنتي ( برش عرضي) در ايران مي باشد .


لینک دانلود:

دانلود مقاله گیاه دارویی انغوزه

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 8 تير 1396برچسب:,مقاله در مورد انغوزه,مقاله آنغوزه,مقالات آنغوزه,مقاله درباره آنغوزه,آنغوزه,آنغوزه چیست,آنغوزه+pdf,آنغوزه چيست,آنغوزه ویکی پدیا,آنغوزه تلخ,آنغوزه گیاه,آنغوزه قیمت,آنغوزه فروش,آنغوزه ادویه,انغوزه به انگليسي,انغوزه گیاه دارویی,گیاهشناسی آنغوزه,داروی گیاهی انغوزه,عکس گیاه انغوزه,تصویر گیاه آنغوزه,فواید گیاه انغوزه,کشت گیاه انغوزه,درباره گیاه انغوزه,برگ گیاه انغوزه,خرید فروش انغوزه,فروشنده آنغوزه,قیمت انغوزه در سال 94,قیمت انغوزه,قيمت انغوزه,قیمت انغوزه شیرین,قیمت انغوزه تلخ,قیمت شیره انغوزه,قیمت آنغوزه در سال 93,قیمت بذر انغوزه,قیمت جهانی انغوزه,قیمت یک کیلو انغوزه,خاصیت انغوزه,خاصیت انغوزه چیست,خاصیت گیاه انغوزه,خاصیت دارویی انغوزه,خاصیت درمانی انغوزه,گياه انغوزه,گیاه انغوزه Pdf,پرورش گیاه انغوزه,خواص درمانی گیاه انغوزه,کاشت انغوزه,روش کاشت انغوزه,کاشت گیاه انغوزه,نحوه کاشت انغوزه,طریقه کاشت انغوزه,شرایط کاشت انغوزه,کاشت داشت برداشت انغوزه,انغوزه گیاه,انغوزه فروش,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی