دانلود مقاله تأثیر غلظت لاکتات ، فشار خون و ضربان قلب بالا بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

 

دانلود مقاله تأثیر غلظت لاکتات ، فشار خون و ضربان قلب بالا بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال

چکیده

پژوهش حاضر تأثیر غلظت لاکتات ، فشار خون و ضربان قلب بالا بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال می باشد. سطح غلظت لاکتات خون ،  ضربان قلب و فشارخون بالا می تواند از موارد خستگی ورزشکاران رشته ی بسکتبال باشد که موجب افت عملکرد آنان می گردد دراین پژوهش سعی شده اثرات متغیرهای فیزیولوژیک با دقت پرتاب آزاد بسکتبال مورد بررسی قرار گیرد. به منظور این پژوهش 20 نفر از منتخبین تیم های لیگ برتر استان مازندران انتخاب شدند . تعداد پرتاب های آزاد موفق پیش آزمون و پس آزمون آنها ثبت گردید غلظت لاکتات خون ، ضربان قلب و فشار خون استراحت آنها نیز ثبت گردید ، سپس پرتاب آزاد موفق استراحت ( پیش آزمون ) شمارش شد . به این افراد تا سر حد خستگی توسط تست پله ی هاروارد تمرین سخت داده شد و سپس بلافاصله نمونه ی خون ورید بازوئی آنها گرفته و غلظت لاکتات خون ، ضربان قلب بالا و فشار خون حداکثر ثبت شد و دوباره تعداد پرتاب آزاد موفق خستگی ( پس آزمون ) شمارش شد . نتایج این پژوهش نشان می دهد که غلظت لاکتات خون ، ضربان قلب بالا و فشار خون بالا اثری بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال ندارد .

 

کلمات کلیدی: غلظت لاکتات خون، ضربان قلب بالا ، فشار خون بالا، پرتاب آزاد بسکتبال.

مقدمه

          بررسی سطح آمادگی ورزش کاران برای برنامه ریزی و ارتقای کمی و کیفی عملکرد ورزشی ضروری است . آنان همواره به دنبال به کار گیری بهترین شیوه تمرینی هستند که از پشتوانه علمی برخوردار باشد تا بتوانند به نتایج و پیروزی های ارزشمند و چشمگیر دست یابند (1).  از سال 2000 میلادی که تغییرات زیادی در قوانین بسکتبال روی داده است. سرعت بازی نیز افزایش یافته . تغییرات شامل چهار کوآرتر ده دقیقه ای بازی که قبلا در دو نیمه 20 دقیقه ای انجام می شد و تغییر در قانون نگه داری و حفظ توپ در نیمه زمین خودی که از 10 ثانیه به 8 ثانیه تنزل یافت و همچنین مالکیت توپ تا زمان قبل از پرتاب شوت به حلقه در زمان بازی از 30 ثانیه به 24 ثانیه تنزل یافت، این موارد باعث افزایش سرعت بازی و نهایتا خستگی بیشتر بازیکنان شده است، ضمنا نیازهای مشخص فیزیولوژیکی بسکتبال مدرن ضرورت رویکردی جدید را برای توسعه و پیشرفت در تخصیص برنامه تمرینات بدنی مناسب پیشنهاد می کند (1). 



لینک دانلود:


دانلود مقاله تأثیر غلظت لاکتات ، فشار خون و ضربان قلب بالا بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال


دانلود مقاله تأثیر غلظت لاکتات ، فشار خون و ضربان قلب بالا بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 8 تير 1396برچسب:مقاله تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال , تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال, اسید لاکتیک, بسکتبال, پایان نامه تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال, پروژه تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال, تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال, تحقیق تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال,دانلود پایان نامه تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال, عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال, مقاله تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی