دانلود مقاله فناوری نانو
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

مقدمه:
فناوری نانو یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود ۱ تا ۱۰۰ نانو متر است. در واقع نانو تکنولوژی فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستمهایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی - عمدتا متاثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک - از خود نشان می‌دهند. نانوفناوری یک دانش به شدت میان‌رشته‌ای است و به رشته‌هایی چون فیزیک کاربردی، مهندسی مواد، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط می‌شود. نانو تکنولوژی می‌تواند به عنوان ادامهٔ دانش کنونی به ابعاد نانو یا طرح‌ریزی دانش کنونی بر پایه‌هایی جدیدتر و امروزی‌تر باشد.
 
تعریف استاندارد
 
1.به طراحی، تعیین ویژگی ها، تولید و کاربرد مواد ، ابزار آلات و سیستم‌ها با کنترل شکل و اندازه در مقیاس نانو می گویند.
 
2.به دستکاری کنترل شده، جاگیری دقیق، اندازه گیری، مدلسازی و تولید مواد در مقیاس نانو می گویند و هدف آن تولید مواد، ابزار و سیستم هایی با ویژگی‌های بنیادی و عملکردهای جدید می باشد.
 
اصول بنیادی
 
یک نانومتر (nm) یک میلیاردیم متر است. برای سنجش طول پیوندهای کربن-کربن، یا فاصلهٔ میان دو اتم بازهٔ ۱۲ تا ۱۵ نانومتر به کار می‌رود؛ همچنین طول یک جفتِ دی‌ان‌آ نزدیک به ۲ نانومتراست. و از سوی دیگر کوچک‌ترین باکتری سلول‌دار ۲۰۰ نانومتر است. اگر بخواهیم برای دریافتن مفهوم اندازهٔ یک نانومتر نسبت به متر سنجشی انجام دهیم می‌توانیم اندازهٔ آن را مانند اندازهٔ یک تیله به کرهٔ زمین بدانیم.[۲]. یا به شکلی دیگر یک نانومتر اندازهٔ رشد ریش یک انسان در طول زمانی است که برای بلند کردن تیغ از صورتش باید بگذرد.
 
شاخه‌های اصلی
 
می‌توان موردهای زیر را شاخه‌های بنیادین دانش نانوفناوری دانست:


لینک دانلود:


دانلود مقاله فناوری نانو




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 9 تير 1396برچسب:,مقاله فناوری نانو,مقاله فناوری نانو در ساختمان,مقاله فناوری نانو در بتن,مقاله فناوری نانو Doc,مقالات فناوری نانو,مقاله کاربرد فناوری نانو در دندانپزشکی,مقاله درباره فناوري نانو,مقاله در مورد فناوری نانو,مقاله راجع به فناوری نانو,مقاله ای درباره ی فناوری نانو,مقالات مربوط به فناوری نانو,مقاله نانوزیست فناوری,مقاله درباره فناوری نانو,تحقیق درباره فناوری نانو,تحقيق درباره فناوري نانو,تحقیق درباره ی فناوری نانو,تحقيق درباره ي فناوري نانو,مطلب درباره فناوری نانو,مقاله در مورد فناوری نانو Pdf,تحقیق در مورد فناوری نانو,تحقيق در مورد فناوري نانو,مقاله در باره فناوری نانو,تحقیق در مورد فناوری نانوتکنولوژی,مقاله ای در مورد فناوری نانو,دانلود مقاله در مورد فناوری نانو,مقاله کامل در مورد فناوری نانو,تحقیق راجع به فناوری نانو,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی