بررسي اقتصادي زمينه‌هاي ايجاد کسب و کار در صنعت گل و گياهان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

چكيده

مقاله ی حاضر بر‌گرفته از گزارش يك تحقيق پيمايشي است با عنوان "بررسي و شناسايي زمينه‌هاي تشکيل و توسعه تعاوني‌هاي پرورش گل و گياهان زينتي" كه توسط مؤلفين اين مقاله و با پشتيباني مالي اداره کل تعاون، در سال (1386) در استان قم انجام شده است. اين تحقيق با هدف مطالعه‌ي زمينه‌هاي اشتغال‌زايي، پس از بررسي وضعيت موجود توليد و توزيع گل و گياه زينتي در استان قم، به ارزيابي اقتصادي كشت گل و گياه در اين استان مي‌پردازد.

اطلاعات مورد نياز اين تحقيق از طريق توليدكنندگان، توزيع كنندگان و كارشناسان مربوطه در استان و محلات از طريق مصاحبه و پرسشنامه گردآوري شده است. در مرحله‌ي دوم با استفاده از تكنيك‌هاي ارزيابي طرح‌هاي اقتصادي از جملهPOP، NPV، PI، IRR (720) به بررسي سوددهي اقتصادي طرح‌ها و چگونگي جريان نقدينگي پرداخته شده است.

در اين تحقيق به‌طور كلي سه بعد مورد توجه است: نوع گل، مسقف يا غيرمسقف بودن سيستم كشت و ملكي يا اجاره‌اي بودن زمين كشت گل. در يافته‌هاي تحقيق بر توجيه اقتصادي کشت گل‌هاي زير در مناطقي از استان قم تأكيد شده است: گل رز به‌صورت مسقف بدون احتساب هزينه‌ي اجاره، گل مريم و ميخک غيرمسقف بدون احتساب هزينه‌ي اجاره‌ي زمين، گل رز مسقف با احتساب هزينه‌ي اجاره‌ي زمين، گل داودي مسقف بدون احتساب هزينه‌ي اجاره‌ي زمين، گل مريم و ميخک غيرمسقف با احتساب هزينه‌ي اجاره، گل داودي مسقف با احتساب هزينه‌ي اجاره، گل رز غيرمسقف بدون احتساب هزينه‌ي اجاره، گل باغچه‌اي و پتوس (گل آپارتمانی) مسقف بدون احتساب هزينه‌ي اجاره لحاظ شده اند.


لینک دانلود:

بررسي اقتصادي زمينه‌هاي ايجاد کسب و کار در صنعت گل و گياهان




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 9 تير 1396برچسب:کارآفريني, اشتغال, فرصت شغلي, ارزيابي اقتصادي, گل و گياه زينتي, گلخانه,کسب و کار گلخانه ای,طرح کسب و کار گلخانه ای,طرح کسب و کار کشت گلخانه ای,کسب و کار گل فروشی,طرح کسب و کار گل فروشی,کسب و کار گلخانه,طرح کسب و کار گلخانه,نمونه طرح کسب و کار گلخانه,دانلود طرح کسب و کار گلخانه,طرح کسب و کار احداث گلخانه,کسب و کار گل و گیاه,طرح کسب و کار پرورش گل و گیاه,طرح کسب و کار گل و گیاه,کسب و کار گل,بازار کسب و کار گلستان,طرح کسب و کار پرورش گل و گیاهان زینتی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی