مقاله هزينه يابي بر مبناي فعاليت
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تعداد صفحات: 51     کد محصول :4912      حجم فایل:64,78 KB      نوع فایل :rar


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

هزينه يابي بر مبناي فعاليت

گر چه تعيين قيمت تمام شده دقيق محصولات و خدمات به نظر غير ممكن مي‌آيد ولي هر نوع سعي و كوششي بايد صورت گيرد تا بهترين بر‌آورد در مورد قيمت تمام شده دراختيار تصميم گيرندگان قرار گيرد. بهترين برآورد در مورد قيمت تمام شده محصول زماني مي‌تواند صورت گيرد كه هزينه‌ها به طور مستقيم قابل رديابي به محصولات توليد شده و خدمات ارائه شده باشند. هزينه‌هاي مواد مستقيم و كار مستقيم به طور مستقيم قابل رديابي به محصولات توليد شده مي‌باشند . از طرف ديگر، هزينه‌هاي سربار كارخانه كه يك نوع هزينه غير مستقيم مي‌باشند ، اصولا نمي‌توان بسادگي و به طور مستقيم به محصولات توليد شده و خدمات ارائه شده رديابي كرد. مشكل‌ترين قسمت محاسبه قيمت تمام شده يك واحد ، مشخص كردن مبلغ صحيح هزينه سربار كارخانه است كه بايد به محصولات و خدمات تخصيص داده شود.

قيمت تمام شده درتصميمات قيمت گذاري فروش محصولات، تعيين سود و زيان، در كنترل و كاهش هزينه‌ها ، درتصميمات توليد يا حذف توليد يك محصول و بسياري موارد ديگر مؤثر مي‌باشد . خصوصا در دنياي امروز قيمت تمام شده نقشي بسيار حساس در سرنوشت و موقعيت واحدهاي تجاري دارد. لذا شناخت و استفاده از مباني منتسب جهت تعيين قيمت تمام شده به صورتي صحيح‌تر لازم به نظر ميرسد.

حتي درشرايط امروز كه اكثر صنايع از ماشين‌‌الات اتوماتيك استفاده مي‌كنند، اغلب كار مستقيم مي‌تواند به عنوان مبناي مناسبي جهت تخصيص هزينه‌هاي سربار كارخانه به محصولات مورد استفاده قرار گيرد. زماني كار مستقيم مي‌تواند به عنوان مبناي مناسبي جهت تخصيص هزينه‌هاي سربار كارخانه مورد استفاده قرار گيرد كه:

1-   هزينه كار مستقيم يك قسمت مهمي‌از كل هزينه‌هاي توليد را تشكيل دهد

2-   همبستگي شديدي بين هزينه كار مستقيم و تغييرات هزينه هاي سربار كارخانه وجود داشته باشد.


لینک دانلود:

مقاله هزينه يابي بر مبناي فعاليت

مقاله هزينه يابي بر مبناي فعاليت

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 9 تير 1396برچسب:,مقاله هزينه يابي بر مبناي فعاليت,مقاله هزینه یابی بر مبنای فعالیت,مقالات هزینه یابی بر مبنای فعالیت,مقاله انگلیسی هزینه یابی بر مبنای فعالیت,مقاله در مورد هزینه یابی بر مبنای فعالیت,مقاله هزینه یابی بر مبنای فعالیت Abc,مقاله هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا,مقاله هزینه یابی بر مبنای فعالیت با ترجمه,مقاله هزینه یابی بر مبنای فعالیت در حسابداری مدیریت,دانلود مقاله هزینه یابی بر مبنای فعالیت,تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت,دانلود مقالات هزینه یابی بر مبنای فعالیت,مقاله انگلیسی هزینه یابی بر مبنای فعالیت Abc,مقاله انگلیسی درباره هزینه یابی بر مبنای فعالیت,مقاله انگلیسی مدیریت هزینه یابی بر مبنای فعالیت,مقاله انگلیسی در مورد هزینه یابی بر مبنای فعالیت,تحقیق در مورد هزینه یابی بر مبنای فعالیت,مقاله در باره هزینه یابی بر مبنای فعالیت,مقاله ای در مورد هزینه یابی بر مبنای فعالیت,تحقیق در باره هزینه یابی بر مبنای فعالیت,مقاله درباره ی هزینه یابی بر مبنای فعالیت,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی