دانلود مقاله روان شناسی ، تاریخچه و نظریات
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

مقدمه:

روان شناسی عبارت است از مطالعه و شناخت علمی چگونگی و چرایی ابعاد مختلف رفتار موجود زنده، به ویژه انسان. در این تعریف بیشترین توجه به رفتار و جنبه های مختلف آن است. به دیگر سخن، به یك معنا می توان روان شناسی را رفتار شناسی نامید، چرا كه موضوع اصلی روان شناسی به عنوان یك علم رفتاری ، مطالعه فعالیت ها و واكنش های حیوان وانسان در شرایط و موقیعت های مختلف است.و اما منظور از " رفتار" آن دسته از حالت ها، عادت ها، فعالیت ها، كنش ها و واكنش های نسبتاً پایداری است كه از انسان سر می زند و همواره قابل مشاهده، اندازه گیری ، ارزیابی و پیش بینی است.با توجه به تعریفی که در بالا آمد پیداست که روانشناسی از جمله علومی است که برای افرادی که با اشخاص گوناگونی در تعامل هستند می تواند مفید واقع شود در این راستا بر آن شدیم مطالبی را تا حد امکان مورد استفاده جمع آوری کرده و در اختیار همراهان قرار دهیم امید است مجموعه گردآوری شده مورد پسند و مفید واقع شود. ابتدا به سراغ نظریه های روانشناسی می رویم که روی هم رفته  تاریخچه ای هم از روانشناسی به حساب می آید و بعد به مقوله ی یادگیری پرداخته پس از آن به روانشناسی شخصیت می پردازیم.

نظریه های روانشناسی:

نظریه‌ها این امکان را برای ما مهیا می‌سازند تا چارچوبی برای درک، تبیین و پیش‌بینی پدیده‌هایی که اطراف ما می‌گذرند، در اختیار داشته باشیم. آن‌ها حاصل یافته‌های نظام‌مند وعلمی دانشمندانی هستند که حاصل یک عمر تجربیات و آزمایشات خود را برای ما مهیا ساخته‌اند. بدون نظریه‌ها، جهان اجزای تکه تکه و جدایی است که انسجامی در ذهن ما ندارد.

در روانشناسی نظریه‌ها در طول تاریخ تغییرات زیادی کردند. آن‌ها ابتدا بسیار وسیع و بالطبع پیچیده بودند. آن‌ها حوزه‌های زیادی را می‌پوشانند. از این نظریه‌ها به عنوان کلان‌نظریه‌ها یاد می‌شود. نظام روانکاوی فروید و یونگ، مکاتب گشتالت و پیاژه و ... از این دست نظریه‌ها هستند. اما امروزه نظریه‌ها بسیار خردتر شده‌اند. آن‌ها تخصصی‌ و حیطه معین و محدودی را در برمی‌گیرند. همچنین امروزه نظریه‌ها علمی‌تر هستند. یعنی بر پایه‌ی استنادهای آماری و پژوهش‌های منظم به دست آمده‌اند. انتقادی که به نظریه‌های اوایل و یا برخی نظریه‌های اواسط قرن بیستم گرفته می‌شود، این است که بر اساس استناد‌های علمی و تکرارپذیر ارائه نشده‌اند.
نظریه‌ها بر اساس برخی ویژگی‌ها مثلا ایجاز، اعتبار، ارزش اکتشافی، کاربرد گسترده و مانند آن با یکدیگر تفاوت دارند.
در این نوشتار مکاتبی که برای ورود به پهنه‌ی روانشناسی و درک پدیده‌ها و مفاهیم اساسی آن ضروری است، مطرح شده‌اند. خوانندگان باید توجه داشته باشند که برای فهم عمیق‌تر این مکاتب باید به منابع تکمیلی مراجعه و یا از افرادی که تخصص روانشناسی دارند، گفتمان کنند.


لینک دانلود:

دانلود مقاله روان شناسی ، تاریخچه و نظریات

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 10 تير 1396برچسب:تأسيس رسمی روانشناسی, تاريخچه علم روانشناسی, تحقیق تاريخچه علم روانشناسی, تحقیق در مورد تاريخچه علم روانشناسی, دانلود مقاله تاريخچه علم روانشناسی, روانشناسی, روانشناسی آزمايشی, روانشناسی بالينی, علم روانشناسی, مقاله تاريخچه علم روانشناسی, مقاله در مورد تاريخچه علم روانشناسی,تاريخچه روان شناسي,تاريخچه روان شناسي اجتماعي,تاريخچه روان شناسي در ايران,تاريخچه روانشناسي رشد,تاريخ روانشناسي نوين,تاریخچه روانشناسی,تاریخچه روان شناسی زبان,تاریخچه روانشناسی ورزش,تاریخچه روانشناسی اسلامی,تاریخ روانشناسی,تاریخ روان شناسی اجتماعی,تاریخچه روان شناسی اجتماعی چیست,تاریخچه روان شناسی اجتماعی در ایران,تاریخچه روان شناسی اجتماعی در جهان,تاریخچه ی روان شناسی اجتماعی,تاریخ روان شناسی در ایران,تاریخچه روان شناسی در ایران باستان,تاریخچه ی روان شناسی در ایران,تاریخچه روان شناسی قانونی در ایران,تاریخچه روان شناسی ورزش در ایران,تاریخ روان شناسی ایران,تاریخچه آسیب شناسی روانی در ایران,تاریخچه روانشناسی رشد,تاریخ روانشناسی رشد,تاریخچه ی روانشناسی رشد,تاریخ روانشناسی نوین,تاریخ روانشناسی نوین شولتز,تاریخ روانشناسی نوین Pdf,تاریخ روانشناسی نوین سیف,تاریخ روانشناسی نوین انتشارات دوران,تاریخ روانشناسی نوین دوران,تاریخچه روانشناسی نوین,كتاب تاريخ روانشناسي نوين,تاریخچه روانشناسی در ایران,تاریخچه روانشناسی اجتماعی,تاریخچه روانشناسی بالینی,تاریخچه روانشناسی تجربی,تاریخچه روانشناسی شخصیت,تاریخچه روانشناسی تربیتی,تاریخچه روانشناسی زبان,تاریخچه روانشناسی دین,تاریخچه روانشناسی ورزشی,تاریخچه روانشناسی ورزش در ایران,تاریخ روانشناسی ورزشی,تاریخچه روانشناسی در ورزش,تاریخ روانشناسی اسلامی,تاریخ روانشناسی هرگنهان,تاریخ روانشناسی در ایران,تاریخ روانشناسی کتاب,تاریخ روانشناسی ایران,تاریخ روانشناسی اجتماعی, آدلر و نظريه های روانشناسی فردی, تحقیق آدلر و نظريه های روانشناسی فردی, تحقیق در مورد آدلر و نظريه های روانشناسی فردی, دانلود مقاله آدلر و نظريه های روانشناسی فردی, روانشناسی, روانشناسی فردی, مقاله آدلر و نظريه های روانشناسی فردی, مقاله در مورد آدلر و نظريه های روانشناسی فردی, نظريه های روانشناسی فردی, تحقیق در مورد تاریخچه روانشناسی در ایران, خرید مقاله, دانلود پروژه, دانلود مقاله, دانلود مقاله تاریخچه روانشناسی در ایران, دانلود مقاله در مورد تاریخچه روانشناسی در ایران, دانلود مقاله فارسی, سایت مقاله, مقاله در مورد تاریخچه روانشناسی در ایران,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی