دانلود مقاله کودکان کار خیابان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

چکیده:

آنچه در ادامه خواهد آمد، بررسی تصور کودکان کارِ خیابان از فضاهای شهری خواهد بود؛ در این تحقیق مسئله تصور ذهنی کودکان کار از خلال دو مجموعه و نظریه مورد بررسی قرار گرفته است. در این گفتار مسئله کودکان کار امری گریز ناپذیر و غیر قابل انکار زندگی شهری در نظر گرفته شده است و با پذیرفته شدن این اصل به مسئله رویکرد آنها به شهر توجه شده است؛ رویکرد مسلط در تحقیق تاثیر مسلط فضا بر اقشار حاشیه‏ای است که اقشار حاشیه‏ای را به واکنش‏هایی هرچند ضعیف وادار می‏نماید. در ادامه برای نیل به این مقصد با دو سری نظریه مواجه خواهید شد، نظریه‏های نخست درباره وضعیت ذهنی و اجتماعی کودکان کار است و در نظریات دوم به مسئله فضاهای شهری و ارتباط آن با اجتماع مورد توجه قرار گرفته است.بعد از نظریه روش کار بصورت مصاحبه  است که گزیده آن در این مقاله آمده است و سپس در بخش نتیجه گیری با نظریه‏های طرح شده در تحقیق مقایسه شده است.

واژگان کلیدی:کودکان کار؛ کودک کار 

کودکان کار خیابان

طرح مسئله:

در اساس، پیدایش مفهوم کودکان خیابانی و ادبیات مربوط به آن، نتیجه مجموعه تحولاتی بود که به ویژه در کشورهای در حال توسعه، در دهه 1970 به بعد رخ داد و زمینه توجه و تامُّل بیشترِ سازمان‏‏های ملی و بین‏المللی را نسبت به مسائل و مشکلات، حقوق و منافع کودکان فراهم آورد.بنا بر آمارهای رسمی نزدیک به 700 هزار کودک کار و خیابان در ایران، و بیش از 220 میلیون کودک کار در سراسر دنیا وجود دارد. فعالان حقوق کودک وجود 2 میلیون کودک کار را در ایران تخمین زده‏اند؛ این تنها آمارهای رسمی است؛ در همین جا لازم است که مسئله تاکید بر استفاده از آمارهای رسمی همواره حکایت از کدر بودن این آمارها دارد و عمده پژوهش‏ها تخیمن خود را بیشتر از آنچه که آمارهای رسمی اعلام می‏کنند، می‏دانند.

در حالیکه حضور عینی این افراد (کودکان کارِ خیابان) در خیابان‏ها و مراکز خرید و .... روز به روز بیشتر می‏شود؛ به همین اندازه ضرورت مطالعه این گروه‏ها برای علاقمندان حوزه‏های اجتماعی نیز هر روز بیشتر می‏شود؛ اهمّیت چنین موضوعی زمانی که درک می‏شود که بدانیم و متوجه شویم که در بسیاری از محیط‏های بسته و دور از دسترس و دور افتاده، کودکانی مشغول به کار هستند که محیط کارشان از حداقل امنیت و سلامت و استانداردها برخوردار هست و این بخش از کودکان کار در خیابان‏ها و معرض دید نیستند. کودکان کار عمدتاً در شرایط بسیار بدی از نظر بهداشت بدنی و روانی، و در معرض همه گونه آسیب‏های شدید فیزیکی از جمله تجاوز، قتل و نقص عضو و... هستند. عمدتاً توجه به حوزه کودکان و کار برای پژوهشگران علوم اجتماعی دارای ریشه‏های اخلاقی و انسانی است؛ زیرا در یک نگاه کلّی این‏ها، کودکانی هستند که برخلاف اختیار خود به کار گماشته می‏شوند و ساعات عمده کودکی خود را در محیط‏های فاقد استانداردهای لازم و حداقل‏های انسانی می‏گذرانند. از طرف دیگر به دلیل آنکه دامنه سنّی کودکان کار، سنین اجتماعی شدن و آموزش پذیری آنها را پوشش می‏دهد، حضور آنها در فضاهای شغلی باعث دور شدنشان از این امر مهم می‏شود که در آینده برایشان مشکلات عدیده‏ای به وجود خواهد آورد و سیستم اجتماعی و انضباطی نیز با آنها تنش خواهد داشت. این بدین معنی است که کودکانی که منطقاً بایستی در مدرسه حاضر باشند و نهاد رسمی متولی آموزش آنها را تحت آموزش قرار دهد از این فرصت محروم می‏شوند یا در دوره‏ای که باید شرایط خانه‏شان بگونه‏ای باشد که نقش تربیتی نهاد خانواده بخوبی ایفا شود، از این مزایا نیز محروم هستند. کودکان کارِ خیابان که متولّد شهری شدن جوامع هستد از سیستمی که نظام شهری برای آموزش پذیر شدن تعریف کرده است، محروم می‏شوند، و از روی ناچاری بایستی به تامین معاش خود بپردازند.مسئله این کودکان برای جامعه علمی ایران نباید به مثابه مد در نظر گرفته شود زیرا این رشد این اقشار پیش‏بین می‏شود؛‏‏  اهمیّت این مسئله با توجه به رشد آهنگ شهری شدن در ایران، مهاجرت از روستا به شهرها و رشد حاشیه نشینی در کلان شهرها دوچندان خواهد شد. بنابراین نباید از نظر پنهان داشت که مسئله کودکان کار برای ایران مسئله‏ای خواهد بود که تا سالیان طولانی کشور را درگیر خود خواهد کرد. در اینجا علاوه بر اینکه باید یادآور شد که هریک از مسائلی همچون مهاجر بودن، و حاشیه بودن این قشر حائز اهمیت دو چندان است. که هریک بحث‏ها و نتایج مفصل خود را خواهد داشت.


لینک دانلود:

دانلود مقاله کودکان کار خیابان

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 11 تير 1396برچسب:,مقاله کودکان کار,مقاله کودکان کار و خیابان,مقاله کودکان کار Pdf,مقاله کودکان کار در ایران,مقاله کودکان کار و خیابانی,مقالات کودکان کار,مقاله کاردستی کودکان,تحقیق کودکان کار,مقاله درباره کودکان کار,مقاله راجب کودکان کار,مقاله در مورد کودکان کار و خیابان,مقالات کودکان کار و خیابان,تحقیق کودکان کار و خیابان,مقاله وضعیت کودکان کار و خیابان,مقاله وضعیت کودکان کار و خیابان در ایران,مقاله در مورد کودکان کار و خیابانی,تحقیق درباره کودکان کار و خیابان,تحقیق در مورد کودکان کار و خیابان,مقاله روشهای ایجاد ارتباط موثر با کودکان کار و خیابانی,مقاله کودکان کار وخیابان,تحقیق درباره کودکان کار,پیشینه تحقیق کودکان کار,تحقیق در مورد کودکان کار,تحقیق درباره ی کودکان کار,مقاله در مورد کودکان کار,مطلب درباره کودکان کار,مقاله ای در مورد کودکان کار,مقاله درباره ی کودکان کار,مقاله راجع به کودکان کار,تحقیق راجب کودکان کار,مقاله ای درباره کودکان کار,مقاله انگلیسی درباره کودکان کار,مقاله هایی درباره کودکان کار,مقاله کامل درباره کودکان کار,کودکان کار,کودکان کار به انگلیسی,کودکان کار وخیابان در ایران,کودکان کار در افغانستان,کودکان کار و خیابان,کودکان کارتن خواب,کودکان کار ایران,کودکان کار وخیابانی,کودکان کارتون خواب,کودکان کار در تهران,ترجمه کودکان کار به انگلیسی,کودکان کار به زبان انگلیسی,وضعیت کودکان کار و خیابان در ایران حسن حسینی,وضعیت کودکان کار وخیابان در ایران,وضعیت کودکان کار و خیابان در ایران سید حسن حسینی,کودکان کار افغانستان,کودکان کار افغانی در ایران,کودکان کار و خیابان Pdf,کودکان کار و خیابان در ایران,کودکان کار و خیابانی تابناک,کودکان کار و خیابان در استان البرز,پدیده کودکان کار و خیابان,گلگشت کودکان کار وخیابان,جشن کودکان کار و خیابان,کاروان دوستداران کودکان کار وخیابان,کودکان کارتن خواب ایران,کودکان کارتن خواب زیر نیسان,کودکان کارتن خواب نیسان,کودک کارتن خواب,عکس کودکان کارتن خواب,کودک کارتن خواب نیسان,کودک کارتن خواب زیر چرخ نیسان,كودكان كارتون خواب,مرگ کودکان کارتن خواب,کودکان کار ایرانی,کودکان کار در ایران,عکس کودکان کار ایران,تعداد کودکان کار ایران,آمار کودکان کار ایران,کودک ژیمناستیک کار ایرانی,کودک کار در ایران,آمار کودکان کار در ایران,کودکان کار وخیابان,کودکان کار خیابان,کودکان کارتون خواب زیر نیسان,کودک کارتون خواب,عکس کودکان کارتون خواب,تصاویر کودکان کارتون خواب,عکس کودک کارتون خواب,مدرسه کودکان کار در تهران,آمار کودکان کار در تهران,مدارس کودکان کار در تهران,تعداد کودکان کار در تهران,کودکان کار تهران,انجمن حمایت از کودکان کار در تهران,عکس کودکان کار در تهران,آدرس مدرسه کودکان کار در تهران,اجتماع بزرگ کودکان کار در تهران,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی