دانلود مقاله تدوين سياست های بهينه بهره برداری از سد شهيد عباسپور در شرايط سيلابی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

دانلود مقاله تدوين سياست های بهينه بهره برداری از سد شهيد عباسپور در شرايط سيلابی

چکيده

در حال حاضر بهره­برداری از اکثر سدهای مخزنی کشور در شرايط سيلابی به صورت تجربی می­باشد و عملاً دستورالعمل مدونی برای تعيين ميزان خروجی در زمان وقوع سيلاب خصوصاً در حوزه­های فاقد سيستم هشدار و پيش­بينی سيلاب وجود ندارد. در اين مقاله سعی شده است با توجه به سابقه سيلاب­های به وقوع پيوسته در سيستم رودخانه- مخزن کارون، بهينه­سازی بهره­برداری از سد شهيد عباسپور به نوعی صورت گيرد که ميزان تجاوز دبی خروجی از دبی سالم رودخانه پايين­دست حداقل شود. به منظور بهينه­سازی اين سيستم از مدل الگوريتم ژنتيک که به همين منظور تدوين شده، استفاده شده است. خروجی بهينه تدوين شده توسط مدل با استفاده از روش K- نزديکترين همسايه (K-NN) جهت تدوين سياست­های بهره­برداری در زمان سيلاب استفاده شده که نتايج شبيه­سازی عملکرد مخزن در چند سيلاب مهم به وقوع پيوسته در سال­های اخير نشانگر کارايی اين سياست­ها بوده است.

 

واژه­های کليدی: بهينه­سازی، الگوريتم ژنتيک، کنترل سيلاب، الگوريتم K- نزديکترين همسايه (K-NN).

 

مقدمه

اکثر مدل­های بهينه­سازی بهره­برداری از مخزن که تاکنون توسعه داده شده­اند، برای بهره­برداری در مقياس ماهانه و يا فصلی مناسب بوده و قادر به در نظر گرفتن تغييرات قابل توجه ورودی در بازه­های زمانی کوتاه­مدت سيلابی نمی­باشند. سياست­های بهره­برداری نيز که در قالب اين مدل­ها تدوين می­شوند، اعم از استاتيک يا ديناميک، از کارايی قابل قبولی در مديريت سيلاب در مخزن برخوردار نيستند.علاوه بر موارد فوق، ماهيت کوتاه­مدت و ساعتی مديريت بهره­برداری از مخزن در شرايط سيلابی، استفاده از روش­های کلاسيک بهينه­سازی نظير برنامه­ريزی پويا را عملاً با مشکلات زيادی مواجه می­کند. دليل اين امر، تغييرات کم حجم ذخيره مخزندر مقياس ساعتی و ضرورت افزايش قابل توجه تعداد مجزاسازی حجم مخزن می­باشد که روش­هايی نظير برنامه­ريزی پويا را با مشکلات ابعادی مواجه می­سازد.


لینک دانلود:

دانلود مقاله تدوين سياست های بهينه بهره برداری از سد شهيد عباسپور در شرايط سيلابی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:بهينه­ سازی, الگوريتم ژنتيک, کنترل سيلاب, الگوريتم نزديکترين همسايه (K-NN),بهره برداری از سد,بهره برداری از سد و شبکه,بهره برداري از سد و شبكه,بهره برداری از سدها,مقاله کنترل سیلاب,مقالات کنترل سیلاب,مقاله در مورد کنترل سیلاب,كنترل سيلاب,کنترل سیلاب شهری,کنترل سیلاب Pdf,کنترل سیلاب,کنترل سیلاب های شهری,روشهای کنترل سیلاب شهری,کاربرد Gis در کنترل سیلاب شهری,روش های کنترل سیلاب+pdf,کنترل سیلابها,کنترل سیلابس,روشهای کنترل سیلاب,جزوه کنترل سیلاب,مقالات کنترل سیلاب,روش های کنترل سیلاب شهری,بهره برداری از سد سیمره,بهره برداری از سد کرخه,بهره برداری از سد دز,رشته بهره برداری از سد و شبکه,جزوه بهره برداری از سد و شبکه,بهره برداری از مخزن سد,دانلود کتاب بهره برداری از سد و شبکه,کتاب بهره برداری از سد و شبکه,جزوء نگهداری بهره برداري از سد و شبكه,راهنمای مطالعات بهره برداری از مخازن سدها,بهره برداری سد سیمره,بهره برداری سد کرخه,شرکت بهره برداری سد کرخه,دانلود جزوه بهره برداری از سد و شبکه,بهره برداری از مخازن سدها,بهره برداری بهینه از مخزن سد,مدیریت بهره برداری از مخازن سدها,بهره برداری بهینه از مخازن سد,بهینه سازی بهره برداری از مخازن سدها,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی