دانلود مقاله رويكردي‌ اقتصادي‌ به‌ شيوع‌ فساد مالي‌ در كشور
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

چکیده:فساد مالي‌ با ابعاد گوناگون‌ آن‌ در تمام‌ كشورهاي‌ جهان‌ (كم‌ و بيش) وجود دارد. كشور ما نيز به‌ نوعي‌ با اين‌ عارضه‌ دست‌ به‌ گريبان‌ است‌ و چندي‌ است‌ كه‌ توجه‌ها به‌ اين‌ مسأله‌ و لزوم‌ مبارزه‌ با آن‌ معطوف‌ شده‌ است. فساد مالي‌ پديده‌اي‌ پيچيده، چند بعدي‌ و داراي‌ علل‌ و آثار چندگانه‌ است‌ كه‌ در ابعاد گوناگون‌ فرهنگي، سياسي‌ و اقتصادي‌ مطرح‌ مي‌شود و راه‌هاي‌ مبارزة‌ خاص‌ خود را مي‌طلبد.

مقاله‌ حاضر جوانب‌ مختلف‌ فساد مالي، علل‌ اقتصادي‌ وجود و شيوع‌ آن‌ در كشور را بررسي، و راه‌كارهاي‌ مبارزه‌ با آن‌ را ارائه‌ مي‌كند، و با توجه‌ به‌ اسلامي‌ بودن‌ كشور، مسأله‌ را با رويكردي‌ ارزشي‌ و ديني‌ نيز مورد توجه‌ قرار مي‌دهد. از آن‌ جا كه‌ اسلام‌ به‌ عوامل‌ دروني‌ و بيروني‌ معضل‌ فساد مالي‌ توجه‌ دارد، راهكارهاي‌ اقتصادي‌ مبارزه‌ با فساد مالي‌ در كالبد دين‌ و ارزش‌هاي‌ الاهي، اطمينان‌ بيش‌تري‌ دارند.

به‌ طور كلي، اين‌ مقاله‌ با ارائة‌ پيش‌درآمد و تعريف‌ فساد مالي‌ نشان‌ مي‌دهد كه‌ اين‌ عارضه‌ در كشورهاي‌ جهان‌ و ايران‌ وجود داشته‌ و پديده‌اي‌ عالم‌گير است؛ سپس‌ به‌ علل‌ اقتصادي‌ شكل‌گيري‌ و شيوع‌ مفاسد مالي‌ در كشور توجه‌ مي‌كند و در ادامه، آثار و پيامدهاي‌ مخرب‌ آن‌ را ارائه‌ مي‌كند؛ سپس‌ به‌ ارائة‌ راه‌ حل‌ها مي‌پردازد. در پايان‌ با بيان‌ نظر اسلام‌ دربارة‌ علل‌ شكل‌گيري‌ و شيوع‌ فساد مالي، چارچوبي‌ عملي‌ را براي‌ كاهش‌ يا حذف‌ اين‌ معضل‌ در كشور بيان‌ مي‌كند.

مقدمه‌

چندي‌ است‌ كه‌ لزوم‌ مبارزه‌ با پديدة‌ فساد مالي‌ مطرح‌ و تأكيد مي‌شود و در اين‌ باره‌ سخنراني‌ها و سفارش‌هاي‌ بسياري‌ از بزرگان‌ و مسؤ‌ولان‌ ديني‌ و حكومتي‌ به‌ چشم‌ مي‌خورد. از طرفي‌ هر از چند گاهي‌ از طريق‌ رسانه‌هاي‌ گروهي‌ آگاهي‌ مي‌يابيم‌ كه‌ فلان‌ كارمند يا مسؤ‌ول‌ يا فلان‌ شخصي‌ كه‌ هيچ‌ نام‌ و نشاني‌ از او در اذهان‌ نبوده، به‌ جرم‌ پرداخت‌ رشوه‌ يا اختلاس‌ يا يكي‌ ديگر از مصاديق‌ فساد مالي‌ مجازات‌ و جريمه‌ شده‌ است‌ و مي‌شود. اين‌ پرسش‌ در اذهان‌ شكل‌ مي‌گيرد كه‌ اين‌ گناه‌ و عمل‌ پليد و غير انساني‌ كي‌ و چگونه‌ از جامعه‌ اسلامي‌ يا از جهان‌ رخت‌ بر مي‌بندد.


لینک دانلود:

دانلود مقاله رويكردي‌ اقتصادي‌ به‌ شيوع‌ فساد مالي‌ در كشور




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:,مقاله فساد مالی,مقاله فساد مالیاتی,مقاله در مورد فساد مالی,مقالات فساد مالی,مقاله درباره فساد مالی,دانلود مقاله فساد مالی,مقاله درمورد فساد مالی,فساد مالي واداري,فساد مالي وإداري,فساد مالي,فساد مالي در ايران,فساد مالي پديده شانديز,فساد ماليزيا,فساد مالي تونس,فساد مالي كفاشيان,فساد مالي ويكيبيديا,علت فساد مالی در ایران,فساد مالی در ایران,فساد مالي در تاريخ معاصر ايران,فساد مالی در فوتبال ایران,آمار فساد مالی در ایران,فساد های مالی در ایران,دلایل فساد مالی در ایران,تاریخچه فساد مالی در ایران,اخبار فساد مالی در ایران,فساد مالی پدیده شاندیز,فساد مالی در پدیده شاندیز,مبلغ فساد مالی پدیده شاندیز,پرونده فساد مالی پدیده شاندیز,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی