دانلود مقاله راههای پیشرفت تحصیلی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تعداد صفحات: 47     کد محصول :6890      حجم فایل:60,6 KB      نوع فایل :rar


 

 پیشرفت تحصیلی

مقدمه

یکی از عاملهای بسیار مهم در تکوین شخصیت نوجوان و جوان مدرسه می باشد. مدرسه بعد از خانواده مهمترین نقش را در فرایند اجتماعی کردن نوجوان به عهده دارد.

یکی از عاملهای بسیار مهم در تکوین شخصیت نوجوان و جوان مدرسه می باشد. مدرسه بعد از خانواده مهمترین نقش را در فرایند اجتماعی کردن نوجوان به عهده دارد. مدرسه از طریق آموزش مهارتهای علمی و فنی و فراهم آوردن زمینه همکاری گروهی و مسئولیت پذیری نوجوان و جوان موجبات رشد همه جانبه و متعادل شخصیت آنان را فراهم می سازد. گرچه مدارس وقت خود را صرف ایجاد آمادگی در نوجوانان و جوانان به منظور کسب مدارج عالی تحصیل می کنند با وجود این بسیاری از نوجوانان بدون دریافت مدارج عالیه مستقیماً به زندگی وارد شده و چون فاقد آمادگی لازم برای ورود به آن می باشند. احساس شکست و درماندگی نموده به بهداشت و سلامت روانی آنان آسیب وارد می شود . علاوه بر آن فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که در موفقیت و یا عدم موفقیت دانش آموزان در مدرسه ودر نتیجه در زندگی آینده آنها تاثیر دارد که به ذکر پاره ای از آنها می پردازیم.

 

 

 

تاکید بر رشد عقلانی :

در حالی که هدف تعلیم و تربیت تأکید بر رشد عقلی توأم با رشد عاطفی، سازگاری نوجوان و جوان با خود و سایر افراد خانواده اش می باشد. مدارس تنها بر جنبه عقلانی تأکید می نمایند و این باعث می شود که جوانان تک بعدی و ناموزون به بار آیند.

جو عاطفی مدرسه :

جو عاطفی مدرسه نیز در پیشرفت تحصیلی شاگردان تأثیر دارد. تحقیقات نشان داده که دانش آموزان در جوی که فشار روانی کمتری داشته باشد. جوی که در آن راهنمایی شده و احساس امنیت کنند، بیشتر سود می برند. دانش آموزان بیشتر از آنکه به عواملی چون امکانات فیزیکی، تعداد کتابهای کتابخانه، اندازه مدرسه و هزینه سرانه توجه نمایندبه عوامل زیر توجه دارند .

معلم و جهت گیری آنها به سمت پیشرفت شاگرد، وجود نظم در دادن تکالیف منزل اوقاتی که معلم صرف تدریس می کند و نه صرف حفظ نظم و انضباط، حساس بودن معلم نسبت به ارائه بازخوردبه دانش آموزان در مقابل عملکرد خوب . مطالعه دیدگاههای دانش آموزان گویای این است که برخی خصوصیات معلمین از قبیل همدردی و همفکری انعطاف پذیر بودن خوش خلقی آمادگی برای قبول اظهار نظرها و گوش دادن به پرسش های دانش آموزان و علاقه مند بودن به کار و انضباط و به کارگیری روش تدریس مناسب از ویژگیهای معلم خوب وکارامد است .

پیش فرضهای معلمان در مورد شاگردان:

بسیاری از معلمان به هنگام تدریس فرض می کنند که دانش آموزان مطالب قبلی را یاد گرفته اند چنین فرضی در اغلب دانش آموزان صدق نمی کند. زیرا گروهی از آنها تنها به این دلیل که پیش نیاز های لازم را برای شروع و ادامه درس جدید ندارند آن را یاد نمی گیرند و در نتیجه به خیل عقب ماندگان تحصیلی می پیوندند و باورشان می شود که برای جبران عقب ماندگیهای خود قادر به هیچ کاری نیستند.

نگرش معلم:

نگرش معلم بر عملکردوی تأثیر داردپژوهشگران در یک تحقیق یک کلاس عادی را به معلمی واگذار نمودند و به او یادآور شدند که این دانش آموزان از استعدادهای خوبی برخوردارند در پایان سال عملکرد آنها نسبت به گروه همسان بهتر شده بود.این بدین معنی است که اگر معلم نگرش مثبتی برکلاس داشته باشد با برخورد های امید بخش بهتر می تواند در تعلیم وتربیت آنها پیشروی نماید .

عقب ماندگی آموخته شده:

وقتی نوجوان بر این باور باشد که هیچ کدام از فعالیتهای وی تغییری در موقعیت ایجاد نمی کند. یا اینکه وی به اندازه کافی با هوش نیست. و یا اینکه تکالیف تعیین شده برای او دشوار می باشد. و یا اینکه معلم او را دوست ندارند در آینده نیز برای خود انتظار شکست دارد و کسانیکه شکست را به صورت متوالی تجربه کنند. ممکن است که به این باور برسند که شکست آنان در هر فعالیتی حتمی و غیرقابل اجتناب است. چنین افرادی دچار درماندگی آموخته شده می شوندنگرشی که احتمال دارد زمینه های شکست بیشتری را برای آنان فراهم آورده و مانع تلاش ایشان برای پیشرفت گردد. در چنین حالتی ضرب المثل شکست شکست می آورد مصداق پیدا می کند

 

لینک دانلود:

دانلود مقاله راههای پیشرفت تحصیلی

دانلود مقاله راههای پیشرفت تحصیلی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 19 تير 1396برچسب:,مقاله پیشرفت تحصیلی,مقاله پیشرفت تحصیلی دانشجویان,مقاله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی,مقاله درباره پیشرفت تحصیلی,مقاله انگیزه پیشرفت تحصیلی,مقاله ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,مقاله در مورد پیشرفت تحصیلی,دانلود مقاله ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,مقالات پیشرفت تحصیلی,مقالات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان,مقاله در مورد پیشرفت تحصیلی دانشجویان,مقاله در مورد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان,مقاله نقش فناوری اطلاعات در در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی,مقاله در مورد پیشرفت تحصیلی دانش آموزان,تحقیق در مورد پیشرفت تحصیلی,مطلب در مورد پیشرفت تحصیلی,مقاله در مورد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,تحقیق درباره پیشرفت تحصیلی,تحقیق در مورد پیشرفت تحصیلی دانش آموزان,دانلود مقاله درباره پیشرفت تحصیلی,تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی,پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی,مقاله نقش انگیزه در پیشرفت تحصیلی,تحقیق ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,مقاله ای در مورد پیشرفت تحصیلی,تحقیق در مورد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,پیشینه تحقیق در مورد پیشرفت تحصیلی,مقاله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان,مقالات انگلیسی پیشرفت تحصیلی,مقاله عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان,مقاله عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی