دانلود گزارش تخصصی اهمیت رسیدگی و پراختن به خوش نویسی در مدارس
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تعداد صفحات: 10     کد محصول :6866      حجم فایل:21,85 KB      نوع فایل :rar



گزارش تخصصی اهمیت رسیدگی و پرداختن به خوشنویسی در مدارس

دانلود گزارش تخصصی اهمیت رسیدگی و پراختن به خوش نویسی در مدارس
چکیده:
هنر خوشنویسی در ایران سابقه طولانی دارد و به دوران حکومت ایلخانیان برمی‌گردد، اما توجه و اهمیت به آموزش آن در کشور ما بیشتر به مدارس و علاقه‌مندان آن محدود می‌شود. علاقه‌مندان به این هنر زیبا معمولا با مراجعه به انجمن خوشنویسان ایران می‌توانند مراحل مختلف آموزش خوشنویسی را طی کنند. انجمن خوشنویسان ایران پرسابقه‌ترین و یکی از مهم‌ترین محافل هنری غیردولتی در ایران است که طی بیش از ۶۰ سال به تربیت خوشنویسان و هنرمندان ایرانی پرداخته است.
این انجمن از سال ۱۳۲۹ با همت استادان خوشنویسی کشور و با همکاری وزارت فرهنگ و هنر وقت تاسیس و راه‌اندازی شد و کلاس‌های آزاد خوشنویسی را در کشور بنا نهاد. اما آموزش خوشنویسی در مدارس ایران اصولا تاریخچه پرفراز و نشیبی دارد. هر چقدر اهمیت به هنر در مکتبخانه‌ها و مدارس قدیمی مورد توجه و حتی در این‌خصوص سختگیری می‌شد، اما در سال‌های اخیر توجه به این هنر معمولا سلیقه‌ای است، تا جایی که چندی پیش اعلام شد ۸۰ درصد از دانش‌آموزان ایران بدخط هستند که این امر ضرورت آموزش هنر خوشنویسی در کشور را چند برابر می‌کند.

مقدمه:
به اعتقاد کارشناسان، اشکال در آموزش رسم‌الخط و الفبای فارسی در مدارس و آشنا نکردن دانش‌آموزان با شیوه صحیح نوشتن حروف و کلمات یا همان زیبا‌نویسی باعث شده است، بسیاری بد خط شوند و این بدخطی را تا پایان عمر داشته باشند. کارشناسان معتقدند به‌منظور رفع مشکل بد‌خطی دانش‌آموزان باید برای معلمان کلاس اول یک دوره کلاس خوشنویسی حرفه‌ای گذاشته شود تا بتوانند همراه با آموزش حروف الفبا، زیبا‌نویسی را نیز به دانش‌آموزان آموزش دهند. بر این اساس اگر اولیای مدرسه‌ای نسبت به آموزش خوشنویسی به دانش‌آموزان علاقه و همت داشته باشند به تبع دانش‌آموزان آن مدرسه نسبت به این هنر توجه نشان خواهند داد و اگر در مدرسه‌ای به‌جای کلاس هنر و خوشنویسی، ریاضی و سایر درس‌ها آموزش داده شود، امیدی به پرورش این هنر ایرانی نخواهد بود.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی اهمیت رسیدگی و پراختن به خوش نویسی در مدارس

دانلود گزارش تخصصی اهمیت رسیدگی و پراختن به خوش نویسی در مدارس

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی