دانلود مقاله ورمی کمپوست،خواص و کاربردهای آن
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

 

چکیده:

امروزه به دلیل استفاده بی رویه از کود های شیمیایی و تاثیر مخرب و منفی که این کودها در طول سالیان متمادی بر ساختمان و بافت خاک و نیز کیفیت مواد غذایی گیاهان داشته اند، کاربرد انها بسیار محدودتر از گذشته شده است. امروزه تلاش بر استفاده از کودهای بیولوژیک و کودهایی است که به ساختار طبیعت بسیار نزدیک باشند ویا دست کم در حین مصرف ،حداقل آلودگی و ایجاد مسمومیت را در گیاه داشته و به راحتی قابل تجزیه باشند و آلودگیهای زیست محیطی را کاهش دهند. یکی از کودهای بسیار با ارزش بیولوژیک ، ورمی کمپوست است . در تولید این کود ، گونه خاصی از کرم خاکی بکار گرفته می شود. این کرم ها ضمن فعل و انفعالات مختلفی که در بدن خود و نیز در بستر خود (که غالبا مواد زائد و از جمله کود حیوانی است )انجام می دهند،در نهایت محصولی تحت عنوان ورمی کمپوست را تولید می کنند. این کود که دارای ظاهری تیره رنگ و دانه ای شکل است. ویژگی متفاوتی دارد. از جمله افزایش قابلیت نگهداری رطوبت خاک و نیز دسترسی گیاهان به مواد مغذی ، افزایش هورمونهای رشد و عناصر مورد نیاز ،افزایش تهویه در خاک و بطور کلی بهبود ساختمان فیزیکی و شیمیایی خاک میشود. علاوه بر ورمی کمپوست ،تولید محصولات جانبی را نیز به دنبال خواهد داشت که از آن جمله میتوان به استفاده از کرم های خاکی زنده برای تغذیه آبزیان ،استفاده از توده خشک آنها برای تهیه مکملهای پروتئینی و نیز پودر کرم خاکی در صنایع غذایی و ارایشی و بهداشتی ودر نهایت تولید محصولی بنام چای کمپوست که به عنوان یک کود مایع بیولوژیک برای تغذیه گیاهان استفاده می شود اشاره  نمود.

 

آشنایی با کودهای بیولوژیک:

استفاده مداوم از مواد شیمیایی، میزان کربن آلی موجود در خاک را کاهش داده و باعث آبشویی مواد غذایی موجود در خاک و از دست رفتن عناصر مفید می شود. از طرفی با گذشت زمان، انباشتن نمکها در خاک ، موجب تغییر میزان اسیدیته خاک شده و در اثر این تغییر ، باروری خاک کاهش می یابد.عناصر غذایی موجود در اغلب زباله ها و بقایای حیوانی و گیاهی، بصورت مواد شیمیایی آلی و همراه با پیوند های محکم وجود دارد. ورود این مواد به شکل آلی یا معدنی ساده به داخل بافت گیاه ،پایه اصلی چرخه فعل و انفعالات شیمیایی را تشکیل می دهد. اگر این مواد به شکل منظم وارد چرخه طبیعت شوند،ذخیر غذایی گیاهان دیگر دچار کمبود نخواهد شد و از طرف دیگر محیط زیست آلوده نخواهد شد.امروزه در اغلب کشورهای پیشرفته سیاست حمایتی دولت بیشتر بر استفاده از ترکیبات بیولوژیک قرار گرفته که این امر از یکطرف در دراز مدت تاثیر مثبت وسازنده ای بر حفظ زنجیره های  غذایی کره زمین و نیز ترمیم و بهبود بافت فیزیکی وشیمیایی خاک خواهد داشت و از طرف دیگر ارتقاء سطح کیفی و کمی محصولات کشاورزی را تضمین خواهد نمود.در تولید انواع کودهای بیو لوژیک بیشتر از ارگانیسم هایی استفاده می شود که از خاک منشاء می گیرند ودر اغلب خاکها حضور فعال دارند.ولی در بسیاری از موارد کمیت یا کیفیت آنها در حد مطلوب نیست. بنابراین باید به روش مناسبی انها را ساماندهی نموده ودر قالب یک برنامه مناسب تکثیر و پرورش ،به تولید کود بیولوژیک از آنها اقدام کرد.در حال حاضر از ارگانیسمهای زیر برای تولید انواع کودهای بیولوژیک استفاده می شود:


لینک دانلود:


دانلود مقاله ورمی کمپوست،خواص و کاربردهای آن




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1396برچسب:,مقاله ورمی کمپوست,مقاله برای ورمی کمپوست,مقاله درباره ورمی کمپوست,مقالات کود ورمی کمپوست,مقاله در مورد ورمی کمپوست,مقاله در مورد کود ورمی کمپوست,مقاله در مورد پرورش ورمی کمپوست,مقالات ورمی کمپوست,دانلود مقاله ورمی کمپوست,مقاله کود ورمی کمپوست,مقاله های ورمی کمپوست,مقاله درمورد ورمی کمپوست,مقاله کودهای ورمی کمپوست,تحقیق درباره ورمی کمپوست,مقالات درباره ورمی کمپوست,مقاله ای درباره ورمی کمپوست,مقاله ای در مورد ورمی کمپوست,دانلود مقاله در مورد ورمی کمپوست,تحقیق در مورد ورمی کمپوست,تحقیق در مورد کود ورمی کمپوست,مقاله در مورد کرم ورمی کمپوست,مقاله در مورد تولید کود ورمی کمپوست,مقالات فارسی ورمی کمپوست,دانلود مقالات ورمی کمپوست,دانلود رایگان مقاله ورمی کمپوست,دانلود مقاله تولید کود ورمی کمپوست,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی