دانلود مقاله سيستم هاي خبره
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

چكيده

سيستم‌هاي‌ خبره‌، برنامه‌هاي‌ كاميپوتري‌ هوشمندي‌ هستند كه‌ دانش‌و روشهاي‌ استنباط و استنتاج‌ را بكار مي‌گيرند تا مسائلي‌ را حل‌ كنند كه‌براي‌ حل‌ آن‌ها به‌ مهارت‌ انساني‌ نياز است‌.

سيستم‌هاي‌ خبره‌ كاربر را قادر به‌ مشاوره‌ با سيستم‌هاي‌ كامپيوتري‌در مورد يك‌ مسئله‌ و يافتن‌ دلايل‌ بروز مسئله‌ و راه‌حل‌هاي‌ آن‌ مي‌كند.در اين‌ حالات‌ مجموعه‌ سخت‌افزار و نرم‌افزار تشكيل‌ دهنده‌ سيستم‌خبره‌، مانند فرد خبره‌ اقدام‌ به‌ طرح‌ سئوالات‌ مختلف‌ و دريافت‌پاسخ‌هاي‌ كاربر، مراجعه‌ به‌ پايگاه‌ دانش‌ (تجربيات‌ قبلي‌) و استفاده‌ ازيك‌ روش‌ منطقي‌ براي‌ نتيجه‌گيري‌ و نهايتا ارائه‌ راه‌حل‌ مي‌نمايد.همچنين‌ سيستم‌ خبره‌ قادر به‌ شرح‌ مراحل‌ نتيجه‌گيري‌ خود تا رسيدن‌ به‌هدف‌(چگونگي‌ نتيجه‌گيري‌)و روش‌ حركت‌ تا رسيدن‌ به‌ هدف‌خواهد بود.

كليد واژه:  هوش مصنوعي ، سيتم‌هاي خبره ، سامانه‌هاي تصميم يار ، كاربره سيتم هاي خبره

دانلود مقاله سيستم هاي خبره

1-  مقدمه

سامانه‌های خِبره یا سیستم‌های خِبره (Expert systems) به دسته‌ای خاص از نرم‌افزارهای رایانه‌ای اطلاق می‌شود که در راستای کمک به کاردانان و متخصّصان انسانی و یا جایگزینی جزئی آنان در زمینه‌های محدود تخصّصی تلاش دارند. اینگونه سامانه‌ها، در واقع، نمونه‌های ابتدایی و ساده‌تری از فن‌آوری پیش‌رفته‌تر سامانه‌های مبتنی بر دانش‌ به حساب می‌آیند.

این سامانه‌ها معمولاً اطلاعات را به شکل واقعیات (Facts) و قواعد (Rules) در دادگانی به نام پایگاه دانش به شکل ساختار مند ذخیره نموده، و سپس با استفاده از روشهایی خاص استنتاج از این داده‌ها نتایج مورد نیاز حاصل می شود.

2- ساختار يك سيستم خبره‌

يكي از اهداف هوش مصنوعي، فهم هوش انساني با شبيه‌سازي آن توسط برنامه‌هاي كامپيوتري است. البته بديهي است كه "هوش‌"‌ را مي‌توان به بسياري از مهارت‌هاي مبتني بر فهم، از جمله توانايي تصميم‌گيري، يادگيري و فهم زبان تعميم داد و از اين‌رو واژه‌اي كلي محسوب مي‌شود.

سیستم های خبره یکی از دیدگاههای اصلی و مهم حاصله از کارهای اولیه در حل مسئله، اهمیت دانش خاص با محوریت حوزه مربوطه بود. به عنوان مثال، یک پزشک در تشخیص بیماری تنها موثر نیست زیرا وی از یک مهارت حل مسئله کلی فطری برخوردار است. وی به دلیل آنکه اطلاعات زیادی در زمینه پزشکی دارد موثر و مفید می باشد. بخه طور مشابه، یک زمین شناس دریافتن و کشف ذخیره های معدنی تأثیر گذار است زیرا او قادر به بکارگیری خوب دانش تجربی ونظری در زمینه زمین شناسی و مشکلات روبرو می باشد. دانش خبره، ترکیبی از یک فهم نظری مسئله و مجموعه ای از قوانین حل مسئله اکتشافی است که تجربه نشانگر آن است در آن زمینه مفید بوده است. سیستمهای هوشمند با اکتساب این دانش از سوی یک فرد خبره و کد گزاری آن به فرمی که یک کامپیوتر ممکن است برای مسائل مشابه به کاربرد ساخته می شوند.


لینک دانلود:

دانلود مقاله سيستم هاي خبره




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 22 تير 1396برچسب:,مقاله سیستم خبره,مقاله سیستم خبره در پزشکی,مقاله سیستم خبره با ترجمه,مقاله سیستم خبره فازی,مقاله سیستم خبره پزشکی,مقاله سیستم خبره در کشاورزی,مقاله سیستم خبره 2014,مقاله سیستم خبره Isi,مقاله سیستم خبره در مدیریت,مقاله سیستم خبره سرطان خون,مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی سیستم خبره,مقاله سیستم های خبره فازی,دانلود مقاله سیستم های خبره فازی,مقاله سیستم های خبره,مقاله سیستم های خبره Ppt,مقاله سیستم های خبره در پزشکی,مقاله سیستم های خبره و مهندسی دانش,مقالات سیستم های خبره,دانلود مقاله سیستم های خبره,دانلود مقالات سیستم های خبره,مقاله در مورد سیستم های خبره,دانلود رایگان مقاله سیستم های خبره,دانلود مقاله سیستم خبره,دانلود مقاله در مورد سیستم خبره,دانلود مقالات سیستم خبره,دانلود رایگان مقاله سیستم خبره,دانلود مقاله انگلیسی سیستم خبره,دانلود مقاله کاربرد سیستم های خبره,مقاله درباره سیستم خبره,مقاله درباره سیستمهای خبره,مقاله در مورد سیستم خبره,مقاله در مورد سیستمهای خبره,تحقیق درباره سیستم های خبره,مقاله انگلیسی در مورد سیستم خبره,تحقیق درباره سیستم خبره,مقاله ای در مورد سیستم خبره,دانلود مقاله درباره سیستم های خبره,تحقیق در مورد سیستم خبره,تحقیق در مورد سیستم های خبره,مقاله ای در مورد سیستم های خبره,مقاله انگلیسی در مورد سیستم های خبره,مقاله ترجمه شده سیستم خبره,مقالات ترجمه شده سیستم های خبره,دانلود مقاله انگلیسی سیستم های خبره,دانلود مقاله در مورد سیستم های خبره,دانلود رایگان مقاله در مورد سیستم های خبره,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی