ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  فایل ورد قابل ویرایش

 

دانلود مقاله کنترل مجزای توان اکتیو و راکتیو در نیروگاه بادی متصل بهDFIG

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

چکيده  این مقاله در مورد ماشین القایی روتور سیم بندی شده با پل کانورتری سه فاز دو تکه با لینک DCکه مابین روتور و شبکه متصل شده است بحث می کند و کنترل برداری یک ژنراتور القایی با تغذیه دوگانه (DFIG ) ، که برای تولید برق در نیروگاههای بادی سرعت متغیر بکار می رود ، مد نظر می باشد.پس از بیان روابط و اثبات معادلات مورد نیاز، یک مدل که نشان دهنده ی کنترل مجزای توان اکتیو و راکتیو، در ژنراتور القایی DFIG می باشد،در محیط Matlab-Simulink شبیه سازی و نتایج آن بررسی شده است. طرح کنترلی ما از کنترل کامل شار گردان مغناطیسی استاتور، برای کنترل پل کانورتری در سمت روتور و شبکه استفاده می کند .

كليد واژه- توان اکتیو ، توان راکتیو ، ژنراتور القایی ، کنترل مجزا ، DFIG .

 

1-     مقدمه

پيشرفت شگرف در زمينه توسعه توربين هاي بادي جهت توليد برق از سال ١٩٧٥ شروع شد  . حدود سال ١٩٨٠ اولين توربين مدرن به شبکه متصل گردید. با گسترش استفاده از انرژی باد و تولید برق بادی ، توربین های بادی متصل به ژنراتور القایی با تغذیه دوگانه یا DFIG (Double Fed Induction Generator) به طور گسترده ای به کار گرفته می شوند . این ژنراتور ها به دلیل ویژگی که در کارکرد با سرعت های متغیر باد دارند ، مورد توجه ویژه قرار می گیرند. استفاده از نیروگاه های بادی با سرعت  متغیر مزایایی نسبت به نیروگاه های بادی با سرعت ثابت دارد . اگر چه نیروگاههای بادی با سرعت ثابت، می توانند مستقیما به شبکه متصل شوند ، اما دامنه وسیع تری از انرژی، توسط نیروگاه های بادی سرعت متغیر، پوشش داده می شود و استرس های مکانیکی کمتری دارد ، نویز صوتی هم در آنها کمتر است . امروزه با پیشرفت های پاورالکترونیک، دیگر کنترل همه سرعت ها ممکن و به صرفه شده است ، در این مقاله DFIG, با سرعت متغیر مورد توجه قرار گرفته است که ویژگی مهمی در کارکرد در سرعت های متغیر باد دارد[7].


لینک دانلود:

دانلود مقاله کنترل مجزای توان اکتیو و راکتیو در نیروگاه بادی متصل بهDFIG



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 23 تير 1396برچسب:هارمونیک,مبدل پشت به پشت,ژنراتور القایی دوسو تغذیه,بار غیرخطی،خطای تک فاز,توان اکتیو و راکتیو چیست؟,توان اکتیو و راکتیو چیست؟ Pdf,نیروگاه بادی Dfig,توربین بادی Dfig,شبیه سازی توربین بادی Dfig,توربین های بادی Dfig,توان اکتیو راکتیو چیست,توان اكتيو و راكتيو چيست؟,توان اكتيو و راكتيو,توان اکتیو و راکتیو در شبکه,توان اکتیو و راکتیو ژنراتور,فرمول توان اکتیو و راکتیو,تفاوت توان اکتیو و راکتیو,مفهوم توان اکتیو و راکتیو,تعریف توان اکتیو و راکتیو,فرق توان اکتیو و راکتیو,رابطه توان اکتیو و راکتیو,کنترل توان اکتیو و راکتیو,توان اکتیو و راکتیو در شبکه قدرت,فرمول محاسبه توان اکتیو و راکتیو,فرمول های توان اکتیو و راکتیو,فرق بین توان اکتیو و راکتیو,فرق توان اکتیو با راکتیو,تفاوت توان اکتیو با راکتیو,تعریف ساده توان اکتیو و راکتیو,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی