دانلود مقاله پروتئین ها و اسید های آمینه
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

 

مقدمه:

اسید های آمینه مولکول های کوچکی هستند که هم دارای عامل آمینی –NH2 و هم عامل کربوکسیلی COOHمی باشند و در تمامی سلول های زنده وجود دارند . غالب اسید های آمینه با یکدیگر اتصال بر قرار نموده و تولید پروتئین می نمایند. پروتئین ها نقش حیاتی دارند به عنوان مثال در ساختمان آنزیم ها ترکیبات سلولی و ... نقش دارند . تصور می شود که پروتئین های خاصی اطلاعات ژنتیکی را از DNA منتقل نموده و قادر به کنترل فعالیت سلولی می باشند . لذا سنتز پروتئین پروسه حیاتی در تمامی سلول ها می باشد لذا بایستی به اندازه ی کافی اسید های آمینه که سازنده این ترکیبات هستند فراهم آیند.هر چند که اسید های آمینه سازنده ی پروتئین ها می باشند ولی برخی به صورت آزاد نیز در سلول وجود دارد . غلظت این ترکیبات نسبتاً کم است  ولیکن زمانی که گیاه در معرض استرس کم آبی یا شوری قرار می گیرد سنتز پروتئین کاهش می یابد و لذا برخی از اسید های آمینه آزاد بالاخص پرولین Proline ممکن است در گیاه تجمع پیدا کند و غلظت آن بسیار زیاد باشد.

اسید های آمینه غیر پروتئینی و ترکیبات وابسته  Non-Protein Amino acids and Related compounds 

همانگونه که ذکر شد بیش از 200 اسید آمینه شناسایی شده اند که تنها 20 اسید آمینه در ساختمان پروتئین نقش دارند . اسید آمینه های غیر پروتئینی به صورت آزاد در گیاهان وجود دارد که بیشتر در لگوم ها هستند . برخی  از آن ها سمی هستند و یا اثرات فیزیولوژیکی خاصی بر روی دام داشته و حتی ممکن است ترکیبا سمی در مواد خوراکی دام باشند.

1-        Canavanin  کاناوانین

در jak beam وجود دارد و ترکیبات آن مشابه آرژنین است و در نتیجه متابولیسم آرژنین اختلال ایجاد نموده و حتی ممکن است در پروتئین حیواناتی که از این دانه استفاده می کنند وجود داشته باشد.

2-      اسید آمینه حاوی سلنیوم Selenium Containing Amino acids

 برخی از گیاهان در خاک هایی رشد می کنند که حاوی سلنیوم زیادی است و ممکن است حاوی اسید های آمینه ای باشد که دارای مقادیر زیادی سلنیوم اند. سلنیوم به جای اتم گوگرد قرار می گیرد و ترکیباتی همچونselemethyleselenomethionin بوجود آورد یا clemethyleselenocystein.

این اسید های آمینه برای دام هایی که از این گیاهان استفاده می کنند بسیار سمی است. زیرا جایگزین اسید های آمینه گوگرد دار شده و پروتئین فوق را غیر فعال می شازد . البته مقادیر کم آن  گاهاً به عنوان مکمل سلنیومی در تغذیه دام مورد استفاده قرار می گیرد .

3-    mimosine

اسید آمینه ای است که در برگ ها و دانه های گیاهان لگومینه مناطق حاره ای وجود دارد .

4-      لایتروژن Lathyrogines     

 در دانه نخود وجود دارد که موجب بیماری Neurolathyrism  در انسان و osteolathyrism  در دام ها بالاخص در اسب می شود. در بیماری Neurolathyrism  سلول های عصبی مورد حمله قرار می گیرند و موجب ضعف و نهایتاً فلج پاها در انسان می شود . در بیماری osteolathyrismموجب بد شکل شدن استخوان ها شده و بدلیل مشابهت با لایزین می تواند در ساختمان پروتئین های حاوی لایزین شرکت کند.


لینک دانلود:



دانلود مقاله پروتئین ها و اسید های آمینه

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 24 تير 1396برچسب: آروماتیک, اسیدهای آمینه, تریپتوفان, تک حلقه ای, فنیل آلانین ,دانلود تحقیق پروتئین ها و اسید های آمینه در ورزش , پروتئین ها و اسید های آمینه , اهمیت و نقش پروتئین در بدن انسان,مقاله پروتئین,مقاله پروتئین ها,مقاله مهندسی پروتئین,مقاله در مورد پروتئین,مقالات پروتئین,مقالات پروتئین تک یاخته,مقاله درباره پروتئین ها,مقاله درباره پروتئین,مقاله درمورد پروتئینها,مقاله اسید آمینه,مقاله آمینو اسید,مقاله در مورد اسید آمینه,آمینو اسیدها مقاله,مقاله در مورد آمینو اسیدها,تحقیق در مورد اسید آمینه,تحقیق در مورد آمینو اسید ها,تحقیق در مورد آمینو اسید,مقاله مدلسازی پروتئین,تحقیق پروتئین ها,مقاله درمورد پروتئین ها,مقالات مهندسی پروتئین,مقاله در مورد پروتئین ها,مقاله ای در مورد پروتئین,تحقیق درباره انواع پروتئین ها,تحقیق درباره پروتئین ها,مطلب درباره پروتئین ها,تحقیق درباره ی پروتئین ها,تحقیق درباره پروتئین,مقاله کامل درباره پروتئین,مقاله ای درباره پروتئین,تحقیق درمورد پروتئینها,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی