دانلود مقاله تنظیم شرایط محیط گرم و مرطوب
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

این منطقه اقلیمی در امتداد یک نوار ساحلی باریک و نسبتاً طولانی است که بیش از دو هزار کیلومتر طول آن میباشد و از مصب اروند رود در جنوب غربی استان خوزستان شروع شده و به خلیج گواتر در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان ختم میشود .

از لحاظ اقلیمی ، این سواحل جزو نواحی گرم و مرطوب محسوب میشود . تابستانها نسبتاً طولانی و زمستانها فقط در دوماه دی و بهمن هوا تا حدی سرد است . این کناره به سبب آنکه در مجاورت دریا میباشد ، رطوبت هوا بسیار زیاد است ولی به علت قلت بارندگی ، فاقد پوشش نباتی میباشد و به جز نخلستانهای و کشتزارهای محدود اهالی ، منطقه بطور کلی لم یزرع و بی آب و علف است .

خصوصیات آب و هوایی این کرانه به قرار ذیل است :

الف : میزان ریزش باران سالیانه بسیار اندک ، اغلب بارندگی در فصول پائیز و خوصوصاً زمستان

ب : رطوبت هوا بسیار زیاد درتمام فصول سال

ج : هوا بسیار گرم و مرطوب در تابستان و معتدل در زمستان

د : اختلاف کم درجه حرارت بین شب و روز

ه : شور بودن آبهای زیر زمینی در اکثر مناطق

و : پوشش بسیار کم گیاهی

از آنجائی که در این کرانه خاک اکثر نواحی آهکی است و همچنین فاقد پوشش نباتی میباشد ، لذا آب باران به داخل زمین نفوذ نمیکند و باران اندکی هم کم می بارد ، ایجاد سیل می کند و چون سیل بندهای کافی و کانال های عبور آب وجود ندارد ، این قبیل بارانها اغلب به جز خرابی حاصل دیگری ندارد و آب ذیقیمت شیرین به صورت سیل روانه دریا می گردد .

به دلیل مجاورت با دریا و تابش تقریباً عمودی آفتاب در فصول  بهار و تابستان ، میزان تبخیر آب در منطقه بسیار زیاد و رطوبت هوا نیز زیاد است . هرچه از ساحل دور شویم و همچنین در ارتفاعات ، از میزان رطوبت هوا کاسته میشود ، به نحوی که به فاصله حدود بیست کیلومتر از ساحل ، با  آب و هوای گرم و خشک کویری و یا کوهپایه ای مواجهه میشویم . رطوبت زیاد در سواحل دریا ، توأم با حرارت بسیار زیاد ، در اغلب مواقع در فصول گرم ایجاد شرجی میکند که از لحاظ زیستی بسیار مشکل و طاقت فرسا است .

علاوه بر رطوبت و گرمای بیش از حد ، شوربودن آبهای زیر زمینی نیز از مشکلات عمده روستائیان و شهرنشینان این نواحی است . هر کجا که آبهای زیر زمینی شیرین باشد ، روستای آبادی یافت میشود با نخلستانها و کشتزارهای نسبتاً وسیع ، و به دلیل آنکه هوا مرطوب است ، در صورت مساعد بودن جنس خاک ، محصول بسیار و مرغوب حاصل میگردد . همچنین آب شیرین این روستاها به سایر روستاها و شهرها حمل میشود ، مانند بندر چابهار که فاقد آب شیرین است و آب باید از چاههای آب شیرین معدود اطراف به این شهر توسط تانکر حمل شود . در سابق اهالی فقط از آب غیر بهداشتی برکه جهت آشامیدن استفاده میکردند 


لینک دانلود:

دانلود مقاله تنظیم شرایط محیط گرم و مرطوب

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 26 تير 1396برچسب:,مقاله تنظیم شرایط محیطی,مقاله تنظیم شرایط محیطی 2,مقالات تنظیم شرایط محیطی,تحقیق تنظیم شرایط محیطی,تحقیق تنظیم شرایط محیطی 2,مقاله برای تنظیم شرایط محیطی,مقاله های تنظیم شرایط محیطی,مقاله در مورد تنظیم شرایط محیطی,تحقیق درباره تنظیم شرایط محیطی,دانلود مقاله تنظیم شرایط محیطی,مقاله انگلیسی تنظیم شرایط محیطی,مقاله درباره تنظیم شرایط محیطی,مقاله برای درس تنظیم شرایط محیطی,پروژه تنظیم شرایط محیطی,پروژه تنظیم شرایط محیطی 2,پروژه تنظیم شرایط محیطی معماری,پروژه تنظیم شرایط محیطی 1,پروژه تنظیم شرایط محیطی یزد,پروژه تنظیم شرایط محیطی در معماری,پروژه تنظیم شرایط محیطی شیراز,دانلود پروژه تنظیم شرایط محیطی 2,پروژه درس تنظیم شرایط محیطی 2,دانلود رایگان پروژه تنظیم شرایط محیطی 2,پروژه تنظیم شرایط محیطی 2 اصفهان,پروژه ی تنظیم شرایط محیطی 2,تحقیق برای درس تنظیم شرایط محیطی,تحقیق در مورد تنظیم شرایط محیطی,مقاله انگلیسی در مورد تنظیم شرایط محیطی,تحقیق در مورد تنظیم شرایط محیط,تحقیق درباره ی تنظیم شرایط محیطی,دانلود تحقیق تنظیم شرایط محیطی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی