دانلود مقاله طیف سنجی مادون قرمز
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

 

مادون به معنای زیردست و بسیار ریز است لذا مادون قرمز اشعه بسیار ریز و قرمز رنگ می باشد . در سال 1800 میلادی سرویلیام هرشر یک نمونه نامرئی از تشعشعات را کشف کرد که این نمونه دقیقاً ناحیه قرمز طیف مرئی قرار داشت او این شکل از تشعشعات را مادون قرمز نامید . نور مرئی و پرتوهای مادون قرمز دو نمونه اشکال فراوانی از انرژی هستند که توسط تمام اجسام موجود در زمین و اجرام آسمانی تابانده می شوند . تنها با مطالعه این تشعشعات است که می توان اجرام آسمانی را تشخیص دهیم و تصویر کامل از چگونگی ایجاد جهان و تغییرات آن بدست آوریم .

گرمایی که ما از خورشید یا از یک محیط گرم احساس می کنیم همان تشعشعات مادون قرمز یا به عبارتی انرژی گرمایی است حتی اجسامی که فکر می کنیم بسیار سرد هستند مانند یخ و بدن انسان نیز از خود انرژی گرمایی منتشر می سازند از استفاده های مادون قرمز می توان در نجوم و پزشکی مانند تکنسین درد استراحت ماهیچه و افزایش خون رسانی نام برد .

دانلود مقاله طیف سنجی مادون قرمز

1)IRیاinfrared

طیف سنجی مادون قرمز ، روشی برای شناسایی مولکولها و بخصوص گروه عاملی مولکولهاست. هر ماده‌ای ، طیف مادون قرمز مخصوص به خود دارد و همانند اثر انگشت ، مختص خود مولکول می‌باشد.ناحیه مادون قرمز تابش با عدد موجی در گستره ای در حدود (10تا 12800) است البته از نظر کاربرد و نیز دستگاهوری طیف مادون قرمز IR  به سه قسمت نزدیک ، دور و میانه تقسیم می شوند .

)کاربرد طیف سنجی فروسرخ

جذب پرتو فروسرخ با تغییر انرژی در گستره ی 8 تا 20 کیلوژول بر مول همراه است. تابشی که دارای چنین انرژی ای باشد ، بسامد های ارتعاشی ، کششی و خمشی پیوند کوالانت بیشتر مولکول ها را در بر می گیرد. در فرآیند جذب ، بسامد هایی از پرتو فروسرخ که با بسامد های ارتعاش طبیعی مولکول نمونه مجهول تطبیق کنند ، جذب خواهند شد و انرژی جذب شده برای افزایش دامنه ی حرکت ارتعاش پیوند موجود در مولکول ، به کار گرفته می شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که تمام پیوندهای موجود در مولکول ، توانایی جذب انرژی طیف فروسرخ را ندارند. حتی اگر بسامد پرتو به طور کامل با ارتعاش مولکولی تطبیق کند ، فقط آن دسته از پیوندهایی که دارای گشتاور قطبی هستند می توانند پرتو فروسرخ را جذب کنند. پیوندهای متقارن ، مانند پیوندهای موجود در مولکول هیدروژن یا کلر ، پرتوهای فروسرخ را جذب نمی کنند.

لینک دانلود:دانلود مقاله طیف سنجی مادون قرمز

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 26 تير 1396برچسب:,مقاله طیف سنجی مادون قرمز,طيف سنجي مادون قرمز,طیف سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه,طیف سنجی مادون قرمز نزدیک,طیف سنجی مادون قرمز Ftir,طیف سنجی مادون قرمز Ppt,طیف سنجی مادون قرمز+pdf,طیف سنجی مادون قرمز Atr,طیف سنجی مادون قرمز پاور پوینت,طیف سنجی مادون قرمز Ir,طیف سنجی مادون قرمز انعکاسی,دستگاه طیف سنجی مادون قرمزتبدیل فوریه,طیف سنجی تبدیل فوریه مادون قرمز (ftir),طیف سنجی مادون قرمز با تبدیل فوریه,مقاله طیف سنجی رامان,مقاله در مورد طیف سنجی رامان,مقاله طیف سنجی Ir,مقاله طیف سنجی مادون قرمز,مقاله طیف سنجی جرمی,تحقیق درمورد طیف سنجی جرمی,مقاله طیف سنجی,مقاله طیف سنجی جذب اتمی,مقاله طیف سنجی نوری,مقاله در مورد طیف سنجی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی