دانلود مقاله جهاد اقتصادی و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  فایل ورد قابل ویرایش

 

چکیده

 

در این مقاله به فرآیند جهاد اقتصادی توجه جامعی شده بطوریکه تحقق این امر موجب تحول اقتصادی در کشور می شود . در ابعاد داخلي اين نکته مطرح است که هرچند امروز ما از تجربه بيشتر، زيرساخت هاي مناسب تر و اميد بالاتري برخوردار بوده مقايسه شاخص هاي اقتصادي با وضعيت مطلوب بيانگر فاصله اي است که از بين بردن اين شکاف با ادامه مسير قبلي ميسر نبوده لذا لازم است تحولي شگرف در اقتصاد صورت گيرد، تحولي جهادگونه که تمامي ابعاد جامعه را درگير نموده معهذا لازم است از تمامي ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود در کشور استفاده نموده و به همين علت است که طرح تحول اقتصادي اولين گامهاي خود را با اجراي تحسين برانگيز هدفمندکردن نظام يارانه اي توسط دولت و مجلس و تمامي فعالان اقتصادي و مردم گرانقدر ايران برداشت و اميد است تحول در نظامهاي ديگر اقتصادي از جمله نظام مالياتي، نظام گمرکي، نظام بهره وري، نظام بانکي، نظام بيمه اي، نظام توزيع و نظام ارزي کشور انجام شود. نکته اينجاست که تحقق تحول در اين نظامات اقتصادي تنها با حرکتي جهادي ميسر است و مردم و مسئولان بايد در عرصه اقتصادي با حرکتِي جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبيعي کافي نيست؛ بايد در اين ميدان، حرکت جهشي و مجاهدانه داشته باشند.

در ابعاد خارجي نيز توجه به اين نکته ضروري است که وقتي کشورهاي استعماري به واسطه تجربه انقلاب و 8 سال جنگ تحميلي و روحيه جهاد و شهادت از استفاده ابزارهاي نظامي در مقابل ايران نااميد شده اند، به استفاده از ابزارهاي اقتصادي روي آورده اند. بنابراين ايران در مقابل يك فشار جهاني با عنوان تحريم اقتصادي قرار دارد و به همين دليل اين بار نيز بايد از جهاد استفاده نمود، جهادي که جبهه آن مسائل اقتصادي بوده تا دشمنان آگاه شده که کشور ايران در جبهه اقتصاد نيز همواره پيروز خواهد بود.

 

کلمات کلیدی :  

جهاد اقتصادی  توسعه اقتصادی  هدفمندکردن یارانه ها  تحول اقتصادی  خصوصی سازی

 

مقدمه

 

فلسفه نامگذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری، یکی از راهبرد های عملی و اجرایی مدیریت کشور محسوب می شود.

مقام معظم رهبری، همواره متناسب با اوضاع و احوال کشور، میزان پیشرفت ها و آسیب های پیش روی جامعه، حوادث تلخ و شیرینی که در منطقه رخ داده و حتی شرایط و اوضاع بین المللی، به انتخاب اسامی سال ها اقدام می نمایند .

ايران كشوري سرشار از نعمت هاي خدادادي و منابع است؛ منابعي كه محدود به مزيت هاي طبيعي نيست، بلكه نيروي انساني توانمند و هوش سرشار ايرانيان و بسياري از ديگر مزيت ها را در بر دارد.

انجام جهاد اقتصادي نيازمند روحيه جهادي، استحکام معنويت و تدين در جامعه به ويژه در ميان جوانان، پرهيز از مسائل حاشيه اي و حاشيه سازي ها در کشور و حفظ اتحاد و انسجام ملي در ميان مردم، مردم و مسئولان و در مجموعه مقامات کشور می باشد .

نامگذاري سال 1390 به عنوان سال جهاد اقتصادي نيز بيانگر اولويت بندي بخشهاي مختلف و توجه بيش از پيش به حوزه اقتصاد است. اما اشاره به واژه (جهاد) حول محور اقتصاد از طرف مقام معظم رهبری اشاره اي تکليف آور بوده که وظيفه اي خطير را متوجه مسئولان اقتصادي کشور و تمامي فعالان اقتصادي و آحاد جامعه مي نماید.


لینک دانلود:\دانلود مقاله جهاد اقتصادی و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1396برچسب:,مقاله جهاد اقتصادی,مقاله سال جهاد اقتصادی,مقاله در مورد جهاد اقتصادی,مقاله توسعه اقتصادی,مقاله توسعه اقتصادی وبرنامه ریزی,مقاله توسعه اقتصادی Pdf,مقاله توسعه اقتصادی ایران,مقاله+توسعه اقتصادی چین,مقاله توسعه اقتصادی در افغانستان,مقاله توسعه اقتصادی در ایران,مقاله توسعه اقتصادی در جهان سوم,مقاله توسعه اقتصادی ژاپن,مقاله توسعه اقتصادی گردشگری,مقاله توسعه اقتصادی و برنامه ریزی,تحقیق توسعه اقتصادی وبرنامه ریزی,مقاله در مورد توسعه اقتصادی وبرنامه ریزی,دانلود تحقیق توسعه اقتصادی وبرنامه ریزی,مقالات توسعه اقتصادی و برنامه ریزی,دانلود مقاله توسعه اقتصادی و برنامه ریزی,مقاله توسعه اقتصادی برنامه ریزی,دانلود رایگان مقاله توسعه اقتصادی و برنامه ریزی,تحقیق درباره توسعه اقتصادی و برنامه ریزی,مقالات مربوط به توسعه اقتصادی و برنامه ریزی,مقاله درباره توسعه اقتصادی ایران,مقاله در مورد توسعه اقتصادی ایران,مقاله درباره توسعه اقتصادی در ایران,مقاله توسعه اقتصاد,مقالات توسعه اقتصادی,مقالات توسعه اقتصادی وبرنامه ریزی,مقالات رشد و توسعه اقتصادی,تحقیق در مورد توسعه اقتصادی در ایران,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی