دانلود جزوه درس تجارت الکترونیک
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  فایل ورد قابل ویرایش

 

-1 تجارت الکترونیکی :تعاریف و مفاهیم

اجازه دهید کار را با نقطه نظر 7(پیتر دراکر) در مورد تجارت الکترونیکی شروع کنیم:تاثیر واقعی انقلاب اینترنت این بود که نقطه شروع را مشخص کرد.اما فقط "اطلاعات"  نیست که باعث این تاثیر می شود."هوش مصنوعی" هم نیست. تاثیر کامپیوتر ها و پردازش داده در تصمیم گیری ٬تعیین راهبردها  یا استراتژی هم نیست. بلکه چیزی است که کسی آن را پیش بینی  نمی کرد و ده تا پانزده  سال  پیش واقعا صحبتی از آن به میان نیامده بود: این مورد "تجارت الکترونیکی" مهم ترین دستاورد اینترنت  به عنوان مجرای جهانی توزیع کالا  ٬خدمات و حتی مشاغل مدیریتی و تخصصی است. این پدیده تاثیر عمیقی بر اقتصاد ٬ بازارها  و ساختار صنعت ٬ محصولات و خدمات ; بخش های مربوط به مصرف کنندگان ٬ تعداد آن ها و رفتارشان  و حتی مشاغل و بازارهای کار داشته است. اما شاید این تاثیر بر اجتماع  و سیاست ٬ بر نگرش ما به این دنیا و حتی خود ما عمیق تر باشد.(Drucker ,2002,pp.3-4)

تعریف تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی  1(EC)به روند خرید ٬ فروش ٬ انتقال یا تبادل محصولات ٬ خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری  از جمله اینترنت گفته می شود . تجارت الکترونیکی را می توان از دیدگاه  زیر تعریف کرد:

ü   ارتباطات :از دیدگاه ارتباطات٬تجارت الکترونیکی به معنای تحویل کالا ٬ خدمات  ٬ اطلاعات ٬یا پرداخت ها از طریق شبکه های کامپیوتری یا به هر وسیله الکترونیکی دیگر است.

ü   تجارت :از دیدگاه تجارت٬ تجارت الکترونیکی  قابلیت خرید و فروش محصولات ٬خدمات و اطلاعات  را در اینترنت  و از طریق سایر سرویس های  online   ارائه می دهد.

ü   فرآیند های کسب و کار :از دیدگاه فرآیند های کسب و کار ٬ تجارت الکترونیکی  تجارت را به صورت الکترونیکی  و با انجام فرآیند های  کسب و کار  در شبکه های  الکترونیکی از طریق جایگزینی اطلاعات به جای فرآیندهای  کسب و کار انجام می دهد.(Weill and vitale)

ü   خدمات :از دیدگاه خدمات ٬ تجارت الکترونیکی ابزاری است که در جهت اهداف دولت ها ٬ موسسات ٬  مصرف کنندگان و مدیران عمل کرده ٬ هزینه های  خدمات را کاهش داده و در عین حال کیفیت خدمات به مشتریان را افزایش داده و زمان تحویل آن را تسریع می کند.

ü   آموزش : از دیدگاه آموزشی ٬ الکترونیکی یادگیری  online  را ممکن ساخته و به آموزش در مدارس ٬ دانشگاه ها و سایر سازمانها   از جمله سازمانهای تجاری کمک می کند.

ü      مشارکت : ازدیدگاه مشارکت ٬ تجارت الکترونیکی چارچوبی برای همکاری چه در داخل سازمان و چه بین سازمان های مختلف است .

ü      اجتماعی : از دیدگاه  اجتماعی ٬  تجارت الکترونیکی  محلی برای  گردهم آیی اعضا برای آموزش ٬ انجام  معاملات و همکاری است.

تعریف کسب و کار الکترونیکی2                                             

برخی افراد اصطلاح تجارت را فقط به معنای معاملات صورت گرفته بین شرکای تجاری قلمداد می کنند.اگر این تعریف از تجارت را در نظر بگیریم ٬  اصطلاح تجارت الکترونیکی  کاربرد بسیار محدودی خواهد داشت . بنابراین بیشتر افراد ترجیح  می دهند در عوض از اصطلاح کسب و کار الکترونیکی استفاده کنند. منظور از کسب و کار الکترونیکی  تعریف وسیع تری از تجارت الکترونیکی است  که نه تنها خرید و فروش کالا و خدمات بلکه  خدمات رسانی به  مشتریان ٬  همکاری با شرکای تجاری ٬ برگزاری  دوره های آموزشی الکترونیکی  و انعقاد قراردادهای همکاری  الکترونیکی در درون سازمان را نیز شامل می شود . به عفیده Mckay و Marshall٬ منظور از کسب و کار الکترونیکی در حقیقت   کاربرد اینترنت و سایر فناوری های اطلاعات برای پشتیبانی از تجارت و بهبود عملکرد تجاری است.البته برخی معتقدند کسب و کار الکترونیکی متشکل از فعالیت هایی  است که مربوط به خریدو فروش از طریق اینترنت نیست ٬  بلکه فعالیت های همکاری و مشارکت تجاری را در بر می گیرد . در این کتاب منظور ما کاربرد وسیع تر تجارت الکترونیکی است که در حقیقت معادل کسب و کار الکترونیکی می باشد. در این متن از هر دو اصطلاح فوق استفاده شده است.


لینک دانلود:

دانلود جزوه درس تجارت الکترونیک

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1396برچسب:,جزوه تجارت الکترونیک,جزوه تجارت الکترونیک پیام نور,جزوه تجارت الکترونیک Ppt,جزوه تجارت الکترونیک 2,جزوه تجارت الکترونیک 1 پیام نور,جزوه تجارت الکترونیک+pdf,جزوه تجارت الکترونیک علمی کاربردی,جزوه تجارت الکترونیک 2 پیام نور,جزوه تجارت الکترونیک 1,جزوه تجارت الکترونیک استاد مددی نیا,دانلود رایگان کتاب تجارت الکترونیک پیام نور مولاناپور,جزوه تجارت الکترونیکی پیام نور,کتاب تجارت الکترونیک پیام نور,جزوه درس تجارت الکترونیک پیام نور,دانلود جزوه تجارت الکترونیک پیام نور,دانلود کتاب تجارت الکترونیک پیام نور,کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور,دانلود رایگان کتاب تجارت الکترونیک پیام نور,دانلود خلاصه کتاب تجارت الکترونیک پیام نور,جزوه تجارت الکترونیک,pdf,دانلود کتاب تجارت الکترونیک Pdf,کتاب تجارت الکترونیک Pdf,دانلود کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور,خلاصه کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور,کتاب تجارت الکترونیک 1,کتاب تجارت الکترونیک 1 مدیریت بازرگانی,دانلود جزوه تجارت الکترونیک 1 پیام نور,دانلود جزوه تجارت الکترونیک 1,خلاصه کتاب تجارت الکترونیک 1,جزوات تجارت الکترونیک,جزوات ارشد تجارت الکترونیک,جزوه درس تجارت الکترونیک,دانلود رایگان کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور,دانلود خلاصه کتاب تجارت الکترونیک 1 پیام نور,دانلود کتاب تجارت الکترونیک 1 دانشگاه پیام نور,دانلود جزوه تجارت الکترونیک استاد مددی نیا,جزوه تجارت الکترونیکی استاد مددی نیا,جزوه تجارت الکترونیک دانشگاه علمی کاربردی,کتاب تجارت الکترونیک دانشگاه علمی کاربردی,جزوه درس تجارت الکترونیک دانشگاه علمی کاربردی,کتاب تجارت الکترونیک 2 پیام نور,دانلود کتاب تجارت الکترونیک 2 پیام نور,خلاصه کتاب تجارت الکترونیک 2 پیام نور,دانلود خلاصه کتاب تجارت الکترونیک 2 پیام نور,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی