دانلود مقاله نقش پدر در تربيت فرزند
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

 فایل ورد قابل ویرایش

 

 

      مقدمه

انسان موجودي متعهد و مسئول است واين مسئوليت او بخاطر بكار گيري عقل است و براي انسان ضروري است كه مسئوليت هاي خود را بشناسد و آنها را به مرحله اجرا و عمل برساند.از جمله مسئوليت هايي كه اسلام به آن تأكيد دارد مسئوليت پدر و مادر است. در اسلام پدر داراي مقام ارجمند و چهره اي برجسته و مورد احترام است و شأن پدر پس از شأن خدا ذكر شده است. احترامي كه براي پدر ذكر شده بخاطر لياقت او و انجام وظيفه پدري مي باشد.پدر در رابطه با فرزند از طريق وراثت و محيط اثر مي گذارد و بخاطر اينكه از اين دو كانال اثر گذار مي باشد بايد مراقب رفتار و اعمال خود باشد.

به اميد روزي كه تمام پدران جامعه اسلامي ، رعايت مواردي را كه قبل از انعقاد نطفه ، زمان جنيني و...مي باشد را رعايت كرده تا نسلي سالم را تحويل جامعه دهند.

 

دانلود مقاله نقش پدر در تربيت فرزند

 بخش اول :  تربيت

 فصل اول : معناي تربيت

براي واژه تربيت معاني گوناگوني در فرهنگ لغات ذكر شده است كه به چند مورد آن اشاره مي كنيم:

               تربيت: پروردن، پروراندن ، آداب و اخلاق را به كسي آموختن ، پرورش  

              تربيت: پروراندن ، پرورش دادن ، ادب و اخلاق را به كسي آموختن و ياد دادن

              تربيت: تهذيب ،ادب آنچه كه در همه لغت نامه ها و فرهنگ هاي لغت در معناي تربيت ذكر شده است ، همان  پرورانيدن و ادب و اخلاق را به كسي ياد دادن مي باشد.

   فصل دوم :هدف تربيت  

 هدف از تربيت ،همان پاك تربيت كردن فرزند است. يعني كودك را بگونه اي تربيت كنيم تا بتواند به راه صحيح قدم گذاشته و باعث شود براي پدر و مادرش در دنيا و آخرت مفيد باشد.اگر فرزند را صحيح تربيت كنيم، براي پدر و مادر نوعي باقيات الصالحات است و چراغ اين باقيات هرگز خاموش نمي شود.

  فصل سوم : اهميت فرزند براي خانواده

وجود فرزند براي خانواده نعمتي است كه زن و مرد را به هم نزديك كرده ،كانون گرم خانوادگي را با نشاط و شاد مي كند.اختلافات و نابساماني هاي خانوادگي را از بين برده و روزهاي بلند والدين را به روزهاي كوتاه تبديل مي كند.

وجود فرزند سبب تعادل خانواده مي شود. البته اين تعادل زماني محسوس مي شود كه تعداد فرزندان از يك و دو متجاوزنباشد . وجود فرزند ضامن تلاش والدين و مايهء اميد و دلگرمي و شور و نشاط آنهاست. اگر فرزند نباشد ، زن و شوهر به چه اميدي تلاش كنند؟ ميزان كوشش زن و شوهر ، وقتي فرزندي نداشته باشند به حدي است كه تنها خود را شاداب نگه دارند آن هم با حالتي يأس آميز. هنگامي كه فرزند تلاش پدر و مادر را استفاده مي كند ، براي والدين اجر و پاداش به حساب مي آيد.


لینک دانلود:


دانلود مقاله نقش پدر در تربيت فرزند

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1396برچسب:,مقاله نقش پدر در تربیت فرزند,نقش پدر در تربيت فرزند,نقش پدر در تربیت فرزندان,نقش پدر در تربیت فرزند پسر,نقش پدر در تربیت فرزند دختر,نقش پدر در تربیت فرزندان Pdf,نقش پدر در تربیت فرزندان دختر,نقش پدر در تربیت کودکان,نقش پدر ومادر در تربیت فرزندان,نقش پدر و مادر در تربیت فرزند,نقش پدر مادر در تربیت فرزندان,نقش پدر در تربیت فرزند,نقش پدر در تربیت کودک,نقش پدر در تربيت كودك,نقش پدر در مراقبت و تربیت کودک,نقش پدر و مادر در تربيت فرزندان,نقش پدر و مادر در تربيت فرزند,نقش والدین در تربیت فرزندان,نقش والدین در تربیت فرزندان کارآفرین,نقش والدين در تربيت فرزندان,نقش والدین در تربیت فرزندان+مقاله,نقش پدر مادر در تربیت فرزند,نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان,نقش پدر و مادر در تربیت دینی فرزندان,نقش پدر و مادر در تربیت کودکان,نقش پدر و مادر در تربیت و آموزش فرزندان,پایان نامه نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان,دانلود پایان نامه نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان,نقش پدرو مادر در تربیت فرزندانارتباط نزديك والدين با فرزند, ارتباط والدين با مدرسه, تشويق و تنبيه فرزندان, خانواده و تربيت فرزند, دانلود مقاله نقش اولیاء در تربیت فرزندان, شباهت و تفاوت بين نقش اولياء و معلمان, مقاله نقش اولیاء در تربیت فرزندان,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی