دانلود مقاله انباره های هیدرولیکی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

قسمتی از متن 

انباره:

انباره ها وسایلی هستند که انرژی سیال تحت فشار را ذخیره میکنند. با توجه به توانایی انباره ها در ذخیره انرژی اضافی و برگرداندن آن به سیستم در هنگام نیاز،استفاده از آنها باعث افزایش بازده سیستم میگردد.

انواع انباره ها:

ثقلی:

در ساختمان این نوع از انباره یک سیلندر،پیستون،دسته پیستون یا میله بالا بر و وزنه به کار رفته است.پیستون متحرک بوده و با تلرانس بسیار ناچیزی درون سیلندر قرار میگیرد به گونه ای که کمترین نشتی روغن به سمت بالای آن رخ دهد.وقتی پمپ در حال کار است روغن به زیر پیستون رفته و آن را به سمت بالا میراند به طوریکه وزنه نیز به طرف بالا حرکت کرده و انرژی پتانسیل در آن ذخیره میشود.این انرژی زمانیکه در سیستم افت فشار رخ دهد و یا به عبارتی دیگر حجم روغن در اثر عملکرد مصرف کنند ها کاهش یابد ،با حرکت وزنه به سمت پایین آزاد شده و روغن را با فشار کاری سیستم به داخل مدار می راند. که در شکل زیر نمونه ای از انباره ی ثقلی نشان داده شده است.

فنری:

اجزای اصلی این نوع از انباره از یک سیلندر،پیستون و یک فنر تشکیل شده است.

فشار فنر به وسیله ی پیچ تنظیم قابل تغییر خواهد بود.وقتی پمپ روغن را به داخل سیستم ارسال میکند مقداری از روغن به زیر پیستون رفته و آنرا به سمت بالا می راند و موجب فشرده شدن فنر بالای پیستون میگردد.باز هم انرژی پتانسیل در فنر فشرده شده ذخیره میگردد.این نوع از انباره برای تأمین به مقدار کمی روغن و با فشار کم به کار میرود،زیرا نیروی فشرده شدن فنر با تغییر مکان آن تغییر کرده و با حرکت پیستون به سمت بالا،فشار فنر افزایش بیشتری خواهد داشت.

 

انباره های هیدرولیکی

                    فهرست

                -معرفی انباره

                -انواع انباره                        

- انباره های گازی،وزنی و فنری شرح داده خواهد شد

-کارایی انباره های پیستونی،دیافراگمی و پره ای

-یکی از کاربرد های انباره در سیستم پنوماتیکی

- موارد استفاده انباره ها

-کارکرد انباره در سیستم های هیدرولیکی  

-نکات ایمنی در استفاده از انباره ها


لینک دانلود:

دانلود مقاله انباره های هیدرولیکی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 30 تير 1396برچسب:,انباره هیدرولیکی,انباره های هیدرولیکی,انباره ی هیدرولیکی,انباره های هیدرولیکی,انباره های هیدرولیک,مقاله انباره داده,مقاله انبار داده ها,مقاله انبار داده,مقاله درباره انبار داده,دانلود مقاله انبار داده,دانلود مقاله انبار داده ها,مقاله درمورد انبار داده,مقاله در مورد انباره داده,مقاله آب انبارها,مقاله آب انبار,مقاله حسابداری انبارها,مقاله حسابداری انبار,مقاله در مورد انبار داده,مقاله در مورد انبار داده ها,دانلود مقاله در مورد انبار داده ها,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی