دانلود مقاله تأثیر نحوه ی مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

 

فصل اول: كليات

درك ضرورت اداره كردن مربوط به روزگار اخير نيست ديري است كه بشر متوجه بسيج امكانات و رهبري آنها براي تحقق اهداف خويش است. تمدن بشري بازگوي مدعاي مديريت عامل مؤثر مي باشد همچنانكه هرگاه مديري نالايق و مديريتي عقب بر منابع سلطه داشته پيشرفت، امنيت، برخورداري، انگيزه از منابع و محيط گرفته شده است آنطور كه از تحقيقات و تأليفات برمي آيد مديريت فراگرد به كارگيري مؤثر و كارآمد منابع مادي و انساني بر مبناي يك نظام ارزشي پذيرفته شده است كه از طريق برنامه ريزي سازماندهي بسيج منابع و امكانات هدايت و كنترل عمليات براي دستيابي به اهداف تعيين شده صورت مي گيرد امري كه امروزه به اهميت وافر آن ديگر به عنوان يك عامل اجتناب ناپذير حتي مهمتر از منابع طبيعي و انساني كشورهاي توسعه يافته پي برده اند و صاحبنظران و محققين آن را عامل لازم براي توسعه پايدار مي دانند و تأكيد دارند كه لازم است قسمتي از نظريات ايشان آورده شود.

بر اساس گزارش مستند بانك مركزي، ايران، از جمله كشورهايي است كه عوامل لازم براي توسعه پايدار را داراست و بعد از ايالات متحده دومين كشوري است كه زمينه هاي لازم براي سرمايه گذاري و بهره وري شامل انرژي مناسب و ارزان مواد اوليه و معادن نيروي انساني و دسترسي به بازارهاي جهاني را داراست. اما علي رغم تمام تلاشهاي مثبت پس از پيروزي انقلاب امروز ما نمي توانيم ادعا كنيم كه يك كشور توسعه يافته هستيم. به نظر مي رسد در كشورمان همة عوامل درجه دوم رشد و توسعه را داريم اما عامل اول يعني سازمان و مديريت كارآمد را به حد كافي نداريم بسياري از كشورهايي كه در دهه هاي اخير در مسير توسعه گام نهادند. از جمله ژاپن، هنگ كنگ، سنگاپور و ساير كشورهاي موسوم به ببرهاي جنوب شرقي آسيا (كه تا 20 سال پيش جزء مناطق فقير و عقب مانده بودند) فاقد منابع طبيعي هستند. اما آنچه آنان را به مرحلة كنوني پيشرفته رسانيده است. بنابر اظهارات ماهاتيرمحمد نخست وزير مالزي توانمندي مديريتي است كه از يك سو رقابت و اقتصاد بازار را تشويق مي كند و از ديگر سو با اجراي برنامه هاي صحيح، سودآوري سرمايه گذاري هاي ملي و خارجي را در رشته هاي مورد نياز افزون مي سازد. (عباس زادگان 1279. ص 15)

آري؛ مديريت امر بسيار حساس و تأثيرگذار و پيچيده اي است و چه خوب گفته است صاحبنظري كنار هم گذاشتن تكه هاي شكسته يك آينه براي ديدن يك تصوير واقعي كافي نيست. همچنانكه كنار هم قراردادن اجزاء به هيچ وجه معرف آن كل نخواهد شد. اين مقدمة ظريف ما را متوجه اهميت روابط متقابل بين اجزاء و تعامل آنها با يكديگر به منظور تحقق اهداف پيش بيني شده در سازمان نمود. در واقع منشاء و مبناي اساسي مديريت تئوري سيستم مي باشد. نگاه به سازمان به عنوان يك كل و توجه به روابط متقابل و پويائي عناصر آن، بر اساس تفكر سيستمي سازمان يك مجموعه كلي است كه در جهت تأمين هدف ها تلاش مي كند و مديران بايستي به طور دائم روابط متقابل افراد سازمان و نقش آنها در جهت تحقق اهداف را بررسي و مطالعه كنند. سيستم مفهوم گسترده اي را شامل مي شود. مثلاً خود انسان يك سيستم است كه تعامل صحيح اجزاي آن وجود و سلامتي او را ضمانت مي كنند يا دو نفر كه پهلوي هم نشسته اند دو جزء مستقل از يكديگرند اما همين كه ارتباط بين آنها برقرار شد –مثلاً با هم صحبت كردند- تشكيل يك سيستم را مي دهند همچنين سيستم آموزشي كه اجزاي مختلفي چون دانشجو، استاد، فضاي فيزيكي، وسايل و مواد آموزشي را شامل مي شود كه اهميت ارتباط بين اجزاء موجب تحقق اهداف آموزشي است. به طوري كه مشهود است سيستم در تبديل اطلاعات، انرژي، مواد به يك برآيند برنامه ريزي شده به منظور استفاده در داخل يا خارج سيستم يا هر دو فعاليت مي كند. سيستم ها از نظر ساخت صفات و پيچيدگي در طبقات مختلفي قرار مي گيرند كه براي ملموس و مفهوم شدن مبحث ذكر خواهد شد.


لینک دانلود:

دانلود مقاله تأثیر نحوه ی مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 30 تير 1396برچسب:,تاثیر نحوه مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان,تحقیق تاثیر نحوه ی مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان,رابطه عزت نفس مدیران بر رضایت شغلی کارکنان,بررسی رابطه عزت نفس مدیران بر رضایت شغلی کارکنان,ررسی رابطه عزت نفس مدیران بر رضایت شغلی کارکنان,تاثیر عزت نفس مدیران بر رضایت شغلی کارکنان,مقاله رضایت شغلی کارکنان,دانلود مقاله رضایت شغلی کارکنان,مقاله رضایت شغلی کارمندان,مقاله درباره رضایت شغلی کارکنان,مقاله در مورد رضایت شغلی کارکنان,تحقیق درمورد رضایت شغلی کارکنان,مقاله در مورد بررسی رضایت شغلی کارکنان,مقاله بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان,تحقیق در مورد رضایت شغلی کارکنان,مقاله در مورد رضایت شغلی و ترک خدمت در بین کارکنان,رضایت شغلی کارکنان,رضایت شغلی کارکنان بانک,رضایت شغلی کارکنان زندان,رضایت شغلی کارکنان بهزیستی,رضایت شغلی کارکنان شرکت گاز,رضایت شغلی کارکنان Pdf,رضایت شغلی کارکنان بیمارستان,رضایت شغلی کارکنان آموزش و پرورش,رضایت شغلی کارکنان در سازمان,رضایت شغلی کارکنان شهرداری,رضايت شغلي كاركنان بانك صادرات,پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان بانک,رضایت شغلی در کارکنان بانک,پرسشنامه رضایت شغلی کارمندان بانک,بررسی رضایت شغلی کارمندان بانک,عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانک,تاثیر رضايت شغلي در رفتارهاي ناهنجار كاركنان بانک,عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان+pdf,پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان بیمارستان,پرسشنامه سنجش میزان رضایت شغلی کارکنان بیمارستان,میزان رضایت شغلی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش,اثر عدالت سازمانی بر رضایت شغلی کارکنان در محیطهای آموزشی,رضایت شغلی کارکنان+doc,رضایت شغلی کارکنان تامین اجتماعی,رضایت شغلی کارکنان دانشگاه,رضایت شغلی کارکنان دانشگاه آزاد,پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان دانشگاه,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی